Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 832 ggr
Surviver
0

Valpkursfråga.

Jag har en fråga som kanske är lite dum men men, frågar man inte får man ingenting veta ;o)

Vi ska börja på valpkurs med troy nästa vecka, hur brukar det vara ska vi vara med båda två (jag och min sambo) eller ska bara en gå? Det stod inget om det i pappren som vi fick.

Sara
0

Jag tycker ni båda ska gå! Eftersom ni båda måste vara konsekventa med uppfostringen så behöver ni vara på samma linje och det är lättast om båda är med och lär sig samma.

Det var flera par med på den valpkurs jag gick för några år sedan.

Sara

Celia
0

Håller med Sara här ovan.
Det bästa är om båda har intresse för att följa med, men det brukar bara vara den ena som får agera (medan den andra tittar på). Då är det också mycket enklare för åskådaren att hoppa in om han/hon måste dit ensam någon gång. Ni kan då också lättare skifta, så att du leder träningen ena gången - och din sambo den andra gången. Lycka till på kursen med Troy :)

Alex
0

Som de andra säger, definitivt båda. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

Nero ska också börja nästa vecka!! :D På onsdag.. ;) De har sagt att det ska vara en och samma person som ska vara med valpen på kursen, men att de andra gärna får följa med och titta på.. :)

TinaH
0

Min sambo och jag har gått på alla kurser bägge 2.

Det är jag som har gått med Tyson i huvve sak, men han har fått vackert stå jämte och lyssna och sett hur vi gör.Glad

Sedan jag fick mitt disskbrock, så har det hänt att han till och med har fått ta över kopplet efter halva lektionstiden, och det har fungerat utmärkt.
Hunden slipper på det viset bryta sin lektion för att matte har ont, och husse och hund få en stund tillsammans med dem andra i gruppen och Tyson kan fortsätta och träna.Glad
Samtidigt så får min sambo råd, tips och klar heter ifrån ionstrruktörena, alla partner har varit hel nöjda.

Samtidigt så har jag en sambo, som nog inte vill erkänna detRäcka ut tungan, men som gillar agility, och är ofta med och tar gärna hunden och tränar… Skrattande

Nä, jag tycker ni ska gå bägge 2, ni lever ihop med hunden bägge och ska ge den en gemensam uppfostran.

Lycka till! Glad

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Nickie
0

"Grunden är att det är en förare per hund.
För att hunden ska kunna koncentrera sig på den förare som den övar tillsammans med. Finns fler familjemedlemmar på plats vill oftast hunden hålla reda på var alla (hela flocken) är och resultatet blir oftast inte lika bra."

Så har vi fått lära oss på vår klubb.
Fast vi har i alla år trotsat det och kommit båda två Flört

Alex
0

#6 Tycker ni gjorde rätt. ;) Man måste ju lära hunden att kunna koncentrera sig trots störningar. :) Det fungerade väldigt bra när jag var på valpkurs i alla fall, fast mamma höll sig visserligen en bit bort.. Men min vovve kände en av ledarna väldigt väl.. Så han blev jätteglad och halvt "galen" varje gång hon öppnade munnen till en början.. Men det gav han sig med efter ett tag. Bra träning säger jag..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst