Södermanlandshundar?
Okej jag och min sambo funderar på att skaffa hund om ett år eller så och ska spendera detta år på att lära oss allt vad hundägare är.
Vi är intreserade av framförallt bruksraserna och då träna bruksgrenarna. Men även andra hundar är intresanta.
Finns det några här på sidan som bor i närheten av Åkers stycketbruk? (Strängnes, Södertälje, Mariefred, Nykvarn MM)
Vi skulle gärna hänga med på träningar eller bara promenader med er och era hundar.
Funderar på att senare under våren och sommaren finna en hund att gå promenader med iblnad eller kanske vara Sommarvackt under några veckor för att riktigt få känna på hur det är att vara hundägare.
Så någon av er som håller till här?

Jag finns i Tumba, inte så värst långt ifrån S-tälje.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
JA det är ju inte oövervinnerligt =) Vi kan ju ta tåget från Läggesta till centralen och sen därifrån ut. Får se nu hur det lir med träffen då kan man ju se fler när ni tränar =)
Strängnäs-bo har vi här!
Har dock en sheltietik, haha, men spårar gör vi! Dock så är lydnad och agility de stora favoriterna.
Det bor även en Lancashire heeler hane i huset på 9år. Tävlas inte. Men tränar spår.
Hallå, det är ju nära det =) kanske kan man träffas någon dag osh se när ni tränar? Gör ju inget att det inte är den ras vi intreserat oss för, kan ju vara bra att träffa olika =)
#4 Jag är alltid positiv! Var nyss på möte för agilitysektionen och den 15 Maj är det Strängnäs Cup, agility. Kom dit och kolla.
Då får ni inte bara se mig utan massor med andra ;)
#5 Det låter ju jättebra, stor chans att träffa mer personer i trakten =)
Puttar tråden if några av dom som är inne på hälgen kanske bor i närheten. Länktar förövrigt till våren då det säkert går att hitta mer hundägare ute =)
#6 Jag vet att om inget oväntat händer så kommer en tjej från klubben delta med sin svarta schäfer. Då kan ni passa på att fråga ut henne också, jätte trevlig! För övrigt så blir det ju flera utställningar och lydnadstävlingar också som ni kan komma och kolla på.
Det finns en schäferklubb i Åkers Styckebruk där jag tränar. Är du intresserad så kan du säkert komma förbi när vi har träning framåt vårkanten.
Vad har ni tänkt er för hund och vad vill ni göra med den?
Du kanske hittar nån på sörmlandshunden?
#9 De har startat en tråd som heter "Vill ha information om hur det är att äga hund?". Där finns det rasidéer, vad dem ska göra med sin kommande hund osv :)
Hej, jag vi är ntreserade av att dyka upp i vår i strägnes, hoppas på våren nu.
När det gäller här i åker vill jag gärna veta mer =) Finns det någon hemsida?
Vi kollar mycket på schäfer och vit vallhud just nu, men ävne andra bruksraser framförallt. Vill ha en sälskapshund, som vi kan träna lydnad med och sen tästa på lite olika bruksgrenar och kanske ävne dra bulka och likande vintertid.
Södermanlandshundar ska jag kolla upp =)
#11 kul att du nämde den tråden det jag som skrivit den =)
Hej nu när solen tittar fram är det några aktiviterer på gång?
Den 21 april är det hundafton på Strängnäs Lokala Kennelklubb. Anita Whitmarsh som är utställningsdomare kommer och berättar bl.a. hur domare ser på hur vi beter oss i ringen tillsammans med våra hundar.
För mer info se www.slkk.se