Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 6907 ggr
Bijish
0

Scarf på hund

Här har ju varit många heta diskussioner angående det här med hundkläder och så, men jag har inte hittat något angående scarfar på hundar.

Vad anser ni? Är det "rätt" eller "fel" att ha en scarf på sin hund?

seba
1

Jag tycker det är lika rätt som att ha kläder på hunden. Det bör fylla någon slags funktion, men kan även bara vara för att göra hunden lite fin.

Jag tyckte helt annorlunda innan jag skaffade en liten hund själv, men det är svårt att motstå när hon blir så söt :)

Maddepadde
1

Det är väl inte mer rätt eller fel än att ha ett halsband på hunden enligt mig. Folk får väl ha va tusan dom vill på hundarna sålänge det inte stör hunden, herregud.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Gerbilflicka
0

Förstår inte skillnaden mellan en scarf och ett halsband. En scarf hindrar inte hunden på något sätt och förmänskligar den inte som kläder gör.

Vi har en scarf till vår schäfer som hon har på sig ibland.

Bijish
0

#2 Hade inte kunant säga det bättre själv, men har även sett någon på denna sida som skrivit att de tycker det är värdelöst och samma sak som kläder (alltså inte värmande utan "modekläder").

Skulle vara intressant att se ifall det finns fler som känner så, och varför :)

KadjaNina
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar ha en scarf på min hund och jag tycker det är okej. Stör den inte så varför inte? :)

[Wraith]
0

Något så oskyldigt som en scarf är väl en rättighet att tycka vad man vill om;) Visserligen fyller den inte något syfte för hundens mående, men det skadar ju inte heller hunden på något sätt. Direkt avspegling på matte eller husse är det dock…

Är starkt emot kläder (vilket jag inte räknar en scarf till) som inte uppfyller ett behov hos hunden. Så länge en scarf inte förhindrar hunden på något sätt att röra på sig så anser jag att valet måste få vara fritt. Man får dock tycka vad man vill, så varken rätt eller fel.

Hade själv scarf på min hund vid några tillfällen när jag var barn (som en kul grej helt enkel), idag skulle jag inte använda scarf om det inte var för ett jippo eller något.

BlackieSixx
1

Det är väll ingen större skillnad på scarf/halsband så jag tycker inget är fel med det… Tycker det är läckert med en snygg scarf på en hund…
Får dom & se ut som en liten tuffing ;)

Tycker inte heller av huve taget att det är fel att hundar har kläder ..
Håller med som ovan att så länge inte djuret stör sig på det så är det okej.. :)

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se