Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2895 ggr
ho0mii3z
0

Spädbarn och hund,

Till en början var jag nästan vetskrämd med tanken på att själv kunna ta hand om ett barn och en sprallig hund. Kunde inte förstå hur detta skulle gå till.

Men nu så har jag klarat det! Det är mer en fråga om lathet än svårighet, speciellt nu när man endå är mammaledig. Det är då bara att klä på lillan och ner i vagnen och traska ut i kylan!
Men ensak som jag har hållit stenhårt på det är att planera, fasta tider för utgång, lek, matning av barn etc. Då kanman göra så mycket mer!

Till er alla där ute som kanske hamnar i samma situation: Håll ut, första veckan är jobbig sen hittar man flyt!

Hej på er!

FRÅGA:

DU ÄR ENSAMSTÅENDE MED BARN OCH HUND, HADE DU KLARAT AV DETTA ELLER HADE DU SÅLT DIN 4 BENTA KOMPIS /SKAFFAT HUNDVAKT ?

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

destroyed
0

Jag har ju detta redan planerat då jag väntar barn men jag tänker INTE fixa hundvakt eller sälja min hund till vilket pris som helst!!

Tangotime
0

Jag är inte ensamstående men har däremot tre hundar och en man som inte är hund idiot som jag. Det har fungerat utmärkt! Ella var 6dagar när hon var med på uppfödarutbildning första gången! Sen rullade det bara på med seminarier, kurser och föreläsningar!

Tangotime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glömde. NEJ jag skulle INTE varken skaffa hundvakt eller sälja en hund för att jag fick barn. Om barnet inte var hyper allergisk villsäga.

Zebben
0

Är visserligen inte heller ensamstående, men med en sambo som jobbar mycket. Har både en 5 åring och en liten plutt. Det fungerar väldigt bra att både ha hund, häst och som nu passa ytterligare två hundar i en veckas tid. Håller även kurser och tränar aktivt med min egna hund. Så visst kan man hålla igång med hobbys även fast man är mammaledig.

Karizma
0

Tycker itne man ska sälja sin hund bara för man får barn. Funkar det inte efter 6 mån o litet barn ja då kan man fundera om lite o varför det inte funkar.

ingann
0

När mina barn var bebisar så hade jag ingen hund men lånade ofta familjens hundar för att ha en större anledning att komma ut på promenader med barnvagnen;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Karizma
0

6, lite som jag :D jag var ensamstående o låna grannens stora hund för att gå ut på långpromenad. Sonen somna efter 20 min så man hade ju nån annan o gå o små prata med Flört  Var ofta hundvakt o hunden var så söt med min son oxå.

ingann
0

#7 precis:) en hund kan man ju faktiskt gå och prata med utan att det är konstigt men går man och pratar med ett sovande barn så tror de att man är galen Tungan ute

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Zebben
0

Och det finns nästan ingen bättre träning (fysiskt) för hunden än just "barnvagnspromenader". En hund som skrittat kopplandes brevid en barnvagn jobbar med alla muskler, så det är utmärkt träning.

ho0mii3z
0

absolut. Jag skulle aldrig sälja min hund men jag känner folk som haft svårt att planera sin vardag. Utan min hund o marsvin skulle vår familj inte vara en familj!

Zebben
0

Samtidigt så är det väl jättebra att man säljer sin hund om man känner att man inte hinner med. Bättre sälja hunden än att behålla den av egoistiska skäl.

Kakan81
1

#3 Galet söt bild.

Jag har inte barn och är inte ensamstående. Men jag tycker att det är en jättebra tråd. Kul med folk som kan peppa och vågar dela med av sin erfarenhet.

ho0mii3z
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste ju bara dela med mig av en bild med Min dotter och Pepsi