hund ägar gnäll
undrar varför ni gnäller så rysligt på denna hund sida inte kul att titta in
man blir inte väl mött på denna sida.
Det är väl inte så mycket gnäll? Händer väl nån gång, men det är väldigt sällan och jag måste säga att alla här på forumet verkar vara väldigt duktiga på att ta åt sig det de vill och strunta i det andra.. Jag har befunnit mig på många olika hundforum, och det här är helt klart det med vettigast och roligast diskussioner, och framför allt med bäst stämning!
Funderar på vilka trådar du läst om du tycker det är så mycket gnäll? Måste säga att det är tråkigt att du fått den uppfattningen faktiskt..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Hoppsan!
Jag har bara blivit trevligt bemött på denna sida. Sedan kan vi ha lite olika uppfattningar om saker. Men så är det ju här i livet.
Men vilken tur!! Att vi inte tycker lika. Då hade denna sida varit väldigt tråkig.
Att vi sedan retas lite mellan varven, det är ju det som är charmen.
Eller hur Alex?
Hihi ja självklart! Jag tycker inte det verkar som om nån har problem med skämtandet, alla verkar tåla det och tycka det är kul.. Och det är ju sånt som gör att gemenskapen blir bättre. :) Sen så är det klart det kommer mer seriösa diskussioner emellanåt, med lite starkare åsikter. Men det är ju ingen som säger något för att vara elak! Vi vill ju bara hjälpa varandra. :) Nån gång kanske nåt kan låta lite väl hårt, men som sagt så verkar de flesta vara bra på att välja ut vad de ska ta åt sig av och inte.. Plus att det som låter lite för hårt ibland är oftast inte meningen heller. :)
Men jag kanske totalt har missuppfattat allting, det kanske bara är jag som tror att det är såhär och alla är lika glada som jag? 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Du har alldeles rätt, Alex.
jag tycker också att detta hundforumet är väldigt seriöst och kul, och klart man måste få skämta lite då och då, alla har ju olika erfarenheter det är ju det som är så kul, precis som kerstin och alex skriver så vore det ju tråkigt om alla tyckte samma och alltid sa samma saker… jag vill ge ett STORT PLUS till hundar ifokus… har lärt mig en massa nytt och fått massa kul att prata om som pojkvännen inte orkar lyssna på *s* 

Skönt att veta att det är fler än jag som tycker så. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag tycker då att det verkar jättetrevligt här inne. Har då inte märkt av att någon varit otrevlig. Alla är så hjälpsamma och kommer med råd
Sedan är det ju väldigt roligt att läsa vad andra tycker även om inte alla tycker lika. Med andra ord en jättebra sida!

Hm ….undra om denna person nån gång har varit i en hundgård…DÄR kan han snacka om att det gnälls och skälls på varandra….men annars så tycker jag vi leker ganska bra i hop här inne 
Jag undrar om denna person kan förklara sig mer, än komma med dessa sarkastiska påhopp….men jag för väntar mig inget. 
Varför hoppa på oss så här…ja visst att vi kan ta höga toner, men det kalllas YLNING i hundvärlden, och jag tycker det är helt acceptabelt! 

Det var jätte ledsamt att du tycker så jonnyroland. Jag undrar också lite vad du läst för trådar.
Jag anser att vi håller stilen rätt bra här inne.
Men har jag missat ngot då jag inte är så aktiv just nu så får du gärna pma mig och berätta, eller ännu hellre skriva ut det här då d nu gjort flera fundersam på vad du syftar på.
Mvh ÅsaF medarbetare
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det går inte att undkomma att det finns diskussioner som ibland kan bli hårda,jag är med i andra forum och vad jag kan tycka är väl att en del använder fel ord;-), även om man inte tycker lika och man till och med kan bli riktigt arg, så är det uttalet som folk tar till sig.
det finns ett ordspråk som stämmer väldigt bra och det lyder så här…
Som man beöter andra vill man själv bli bemött, och det stämmer tycker jag alldeles ypperligt ;-).

# 10…
Du är inte lite "fräck" du…*thi thi*
varför tar du orden ur munnen på mig?? 
kunde inte säga det bättre själv…"som man bemöter andra, vill man själv bli bemöt"…..
Vad du får fräck ifrån vet jag inte, jag skriver bara sanningen, menade du att jag var fräck för att jag är ny på forumet?, så kan jag tala om att jag normalt alltid skriver vad jag tycker och vet är sant, och för det behöver jag inte varit med på något forum länge, och fått kompisar den vägen ….
Jag är inte funtat så
.

Tror inte det var i den benämningen som ordet fräck användes.
Tror inte Tina tänkte på att du var ny och säkert inte sett hennes jargong tidigare.
Det är mycket små retandes här inne i goda vänners lag. Dock brukar det ta ett tag för nya att komma in i detta.
Och jag är övertygad om att det inte var menat på det sättet.
Passar på och önskar dig välkommen hit. ;-)
Audiatur et altera pars
#12 jag tror att du missuppfattade Tina lite.
Alla är ju välkomna här, du med!! Jag tror att du kommer att trivas här!
Tack för välkomnandet, och det var mera en fråga jag ställde och inte en form av missupfattning, som jag nog tycker att hon själv kan svara på i så fall .Och som jag skrev tidigare så spelar det väldigt lite roll för mig om jag är ny här eller inte ;-).
Jag är annars inte sen att dra lite skämt själv heller, och att trivas här lär jag nog göra…. ;-).

#15: det är nog också en otroligt irriterande sak du kommer lägga märke till här. Alla försöker verkligen svara på allt de bara kan tänkas svara på. Japp på gott och ont. Så då kan man få svar från de man kanske inte förväntade sig svaren av.
Men det är på gott och ont det med faktiskt.
Hoppas ändå att du kommer trivas som sagt var ;-)
Audiatur et altera pars
Så är det på de flesta forum, men jag är nog den som vill svara för mig själv i alla lägen, det hör till liksom så även om någon annan har svarat på mitt inlägg som det inte var riktat till, så tycker jag att den personen det gällde från början kan svara för själv, det hör till god ton att man svarar för sig själv, sådan är jag;-).

Oftast så brukar den personen gå in och svara också när den kommer online.
Audiatur et altera pars
så bra ;-)
Nu ska jag ut med min teling…

jag ska förklara vad jag menade med "fräck".
fräck menade jag med att det var komiskt att du tog orden ur munnen på mig.
Inte nått negativt, som så många här inne har förklarat för er som trodde något annat.
okey då vet jag…
Jag vet inte, men de kan vara min tråd *norrköping någon*.
Där skrev jonnyroland om gnäll osv iaf? Jag vet inte riktigt vad det handlade om, men hon behövde inte göra det för min skull iaf=) jag tar inte åt mig av "hårda" ord:) Och jag tycker väl det är "hårdare" ord i andra trådar:)
Jag tycker det är pinsamt att starta en tråd där man gnäller om att folk gnäller.. Why? Det finns en knapp "Logga ut" längst nere i högra hörnet, tryck där och sen är det bra sedan. Om du tycker det är så otrevligt här. Vem är det som bemött dej så otrevligt förresten?
Personligen tycker jag detta är en av de trevligare hundägar-sidorna, här känns det som att de flesta är här för att försöka hjälpa varandra och dela med sig om både roliga och mindre roliga upplevelser.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#23. Smart. Logga ut-knappen.

#23 & 24
Tja…jag håller fullständigt med…
Det är många många inlägg, man skulle kunna svara precis som man tycker och tänker….men jag har rent ut sagt..sk**gt…idem!
Och gått vidare.
För att det just inte ska bli sånna här dåliga gnälliga inlägg.
Och jag tycker det fortfarande är konstigt, att johnnyroland inte har svarat för sig, precis som hon inte står för det hon har agt och inte kan ta en disskusion.