Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 4499 ggr
Nikkis
0

- NY - Träningsträff i Sthlm -

Okey, ny tråd.

Kennelhostan borde vara över för de flesta nu, likaså karenstiden för smitta.

Vilka är nu med på en träningsträff i Sthlm?

När ska vi ha den?

Plats är mer eller mindre bestämd sen tidigare, dvs SSBK (Sthlms Södra BK) alt. Garaget i Älvsjö.

Maddepadde
0

Sportlovet är iaf för mig vecka 9 - hur är det med er andra som går i skolan? Det skulle åtminstone vara det mest ultimata för min del!

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Nikkis
0

Jag citerar mig själv ifrån förra tråden, en liten påminnelse för säkerhets skull för ev. nya "deltagare"/de med kort minne.Flört

OBS  OBS  OBS  OBS  OBS  OBS  OBS  OBS  OBS  OBS!

Till er övriga med hund som kommer så vill jag (tyvärr) bara säga;
INGEN släpper under några som helst omständigheter fram (Med undantag för Madde med sin Ila) sin/a hund/ar till min!
Han är mycket speciell när det kommer till andra hundar, så jag vill INTE att träffen slutar tråkigt varken för Mig eller någon annan.
Jag håller min kort vid ev. möte och önskar att ni likaså håller era kort vid ev. möte med min.
Super viktigt, så glöm Inte!

Så återigen, INGEN(!!!) hund what so ever kommer fram till min. Kapish?
Good!Flört

Däremot så är det fritt fram för två beningar att hälsa om man nu vill det, för åt det hållet är han lite väl för tillgänglig, haha!
Och nej jag är inte lika labil som min hund så MIG behöver ni inte vara rädda för att t ex prata med, Jag bits Icke!.Flört

[Empisen]
0

Jag kommer gärna, men sportlovet har jag nog fullt upp på, vet inte säkert än.. Men skulle passa bättre med en helg för min del Flört

Maddepadde
0

Helgen innan eller efter sportlovet då, alltså helgerna som "omger" sportlovet? ;)

Men börja grina då!

[Empisen]
0

#4 Det skulle nog fungera Glad

ThunderClap
0

Jag vet aldrig i förtid hur jag jobbar, men är intresserad fortfarande iallafall.

[IsabelleA]
0

Jak kommer gärna och röstar på Garaget i älvsjö.
Kan på helgerna då jag bor i bro på min skola och har ingen möjlighet att ta mig in på en vardag. På lovet fungerar även bra för mig.

Denna kommentar har tagits bort.
[Empisen]
0

#7 Garaget?? Nu blev jag nyfiken Tungan ute

[IsabelleA]
0

#9 Japp, har aldrig varit där och tränat men jag tror Nikkis och Madde vart där någon gång (?), i alla fall verkar det vara gott om plats där.

Nikkis, Visst är det garaget bredvid mässan?

ThunderClap
0

Fast är det inte väldigt mörkt och trist att vara i garage? Vet inte hur deras garage ser ut, men skäller hundar så är det ju risk att det ekar något förjävligt desutom, mindre trevligt jämfört med att vara ute under solen…

[Empisen]
0

#11 Vilken sol?? ;D

Om vi är i ett garage slipper vi all snö, vet inte om det kommer snöa när vi har träffen men iaf..
Är det mörkt därinne?

monicany
0

Är jätte intreserad av att vara med på en tränings träff, var i Älvsjö ligger detta garage?gärna någon av dagarna den 6-7 Mars skulle vara bra då jag jobbar dagtid

Nikkis
0

Svarar allmänt om garaget.

Ja det är garaget vid Älvsjömässan.
Fördelen med det är ju att man kan röra sig obehindrat - slippa all snö. Och det brukar oftast vara upplyst.

Dock så tror jag att iaf en av planerna på SSBK är plogade/upptrampat.

[Empisen]
0

#15 Men är det inte bilar i garaget?? Tungan ute
Jag skulle kunna vara i garaget.. Om det nu inte kör massor av bilar i det.. Flört

Men det är inte bara vad jag tycker som räknas Oskyldig

ThunderClap
0

#12 Nämen, gillar du inte snön? Ingen snö betyder för mig grus, vattenpölar och bil-äckel på marken, usch usch.

Näää, ute är bättre!

[Empisen]
0

#17 Haha, nej, jag hatar snö! Vill ha vår och värme! Glad

Nikkis
0

Inte när det är stängt.

Hahaha jag gillar inte att träna i snön, iaf inte där det inte är plogat/upptrampat. Svårt att ta sig fram då. ^^

Nikkis
0

Det har blivit för mycket snack om platsliggning i den här tråden (inlägg bortrensade av medarbetare), jag startar en ny tråd om ämnet!

Länk till nya tråden!

Nikkis
0

Men hallå, nu ska inte den här tråden dö ut.Flört

Ska vi sätta ett datum?

[Empisen]
0

Har vi bestämt ställe? Tungan ute

Paimon
0

Om vi kan och får skulle vi kanske kunna titta förbi och träffa hundarna och se på hur ni tränar dem?

Nikkis
0

Haha näeh jag tror inte det faktiskt.

För min del;

SJÄLVKLART får ni komma!!!!Skrattande

[Empisen]
0

#29 För mig är det okej! Glad

Paimon
0

Ja då sk vi olla koll på tråden så får vi se om det passar oss med =)

Nikkis
0

Kalas, vad roligt.

**
Till alla:**

Jag är jätte sugen på att träna så snart som möjligt.

Hur har ni det nästa helg? Dvs helgen den 27-28 Feb?

tsset
0

JAG ÄR SÅ OTROLIGT TRÄNINGSUGEN ATT JAG HÅLLER PÅ ATT SLITA MITT EGET HÅR!!! Det kliar i hela kroppen och jag fixar inte att gå utan träningsbar hund och skogspromenadssällskap mycket längre till!! Jag har till och med varit ute och promenerat i flera timmar - UTAN hund!! Har ALDRIG hänt!

Jäkla kennelhosta - det är en månad sen vi tränade ordentligt nu (med ork och utan hostavbrott för både matte och hund)!

På hostfronten så har min hund varit "mindre hostig" denna vecka. Vilket på ett ungefär innebär mer ork, mer energi, endast småhostningar vid större aktivitetsförändringar som att vakna snabbt eller gå från sengångare till galopphäst. I övrigt lugnt under "träning" ("sitt, ligg, okej inte mer nu du är sjuk!" Typ) och promenader osv.

Vi känner oss alltså träningsbara till den 27-28 någonting, och även hela vecka 9 då jag INTE har lov (a.k.a satans muppskola utan lov) men med full möjlighet till träning må-tis och kanske också onsdag.

Så jag låter det vara upp till er - är vi välkomna? Hostan avtog som sagt denna vecka, helgen som var nångång, vilket ger ganska exakt 2 veckor innan ev. träff. Annars kan vi träna själva ett tag till, det är inget ovanligt här ute i storskogen där man måste "beställa" hundmöten om man vill möta någon ;)

Kan väl också säga att jag är lite småsugen på ÄLVSJÖ, jag menar, inomhus, mindre bundet till busstider OCH närmare för mig. Finnsinget att ogilla där, hehe Tungan ute

Nikkis
0

Jag tycker att du Absolut kan komma till en träff helgen den 27-28. Det är precis som du säger tillräckligt länge för att inte smitta ner andra.

Jag röstar också för Älvsjö, guud så skönt att slippa kyla och snö - haha.
Dock är det Madde som tränat där och inte jag. Så vi kan ju höra mer med henne hur det ser ut där.Tungan ute

tsset
0

#35 Utmärkt, sen får vi väl se vad som händer just den helgen :) Och jag planerat ju ändå inte att ha min jycke upp i ansiktet på övriga hundar hela tiden utan faktiskt träna så risken är ju lite mindre därigenom också.

Älvsjö vore utmärkt, jag planerar att främst passivitets-/hålla-käften-och-vänta-på-sin-tur-träna (det är svårt för både matte och hund att chilla tyst så det kan vara god träning för oss) så lite värme och mindre blåst vore inte helt fel. Ingen större lust att bli sjuk igen direkt! Men vi inväntar Maddes kloka ord :)

[Empisen]
0

27-28 låter bra, vi får tillsammans bestämma vilken av dom dagarna som passar bäst.

Jag håller också på Älvsjö, som #36 säger skulle det vara skönt att slippa blåsten..

Nikkis
0

#36 och #37
Kalas, då blir vi iaf Några st.
Jag har ju inte heller tränat ordentligt sen KH bröt ut, och trots att den har varit över nu ett tag så har jag endast fystränat lite smått bara.

Jag tycker också att Älvsjö lockar mest, så som sagt - väntar tills Madde kommer och berättar lite mer. ^^

[Empisen]
0

Jag ska nog träna på "bry dig inte om andra hundar", koppelträning, platsliggning (om jag vågar, tror inte det..) och även utställning, ska ta med mig utställningskopplet och träna på att han ska traska fint bredvid mig även fast det är hundar runt omkring. Perfekt! Precis vad jag velat träna på Glad

Maddepadde
0

Jag har faktiskt aldrig tränat i p-huset, och ska nog kolla upp en extra gång att det faktiskt är öppet på helgerna, vem vet - kanske något pulver som låser igen? ;) Vi får nog också kolla att det inte är någon mässa under tiden, då kommer det att vara ett jävla spring och en maaaassa bilar där nere.

Men som sagt, p-huset är stort, det finns gott om plats, ljus och frisk luft! :)

Men börja grina då!

Maddepadde
0

Helgen 26-27 ska det iaf inte vara någon utställning på mässan såvitt jag kunde se ;)

Men börja grina då!

Nikkis
0

Men ska vi satsa på garaget då?

Vilken dag passar bäst för er, 27 eller 28?

monicany
0

Helst den 28 e ska ha 20 års fest för blivande svärsonen på lördan är jätte sugen på träna å skulle också behöva träna ignorera alla andra med min fröken

[IsabelleA]
0

28:e passar bäst för oss :) Har lite ärenden på lördagen.
Vi måste nog mest träna på koncentrationen bland andra hundar, så det kommer bli en hel del platsliggning och passivitetsövningar.

monicany
0

#44 är det snyggingen på bilden du har med dej? Har också en BC vi sk träna liknande

monicany
0

Vilken tid kommer det att bli?

[Empisen]
0

28:e blir nog bra Glad
Vi får ta en tid som passar in om man åker kommunalt.. Vet inte hur ofta bussarna går dit?

Maddepadde
0

www.sl.se ;)

---------------------------

Ja vad säger ni, vilken tid? Ska vi satsa på 11-bläcket? Ta med er fika om ni vill fika!

(Enligt en osäker (?) källa så ska garaget vara öppet helger!)

Men börja grina då!

Nikkis
0

Den 28:e ca kl: 11:00 låter kalas!

Ska vi göra som så att vi träffas vid Älvsjö Station och går tillsammans?

Jag kan vara där antigen kl 10:38 eller 11:08.

ThunderClap
0

#49 menar du utgången ifrån pendeln när du säger älvjö station?

[IsabelleA]
0

#45 Japp, det är min BC hane jag kommer att ha med mig :) Vad roligt att även ni har en BC! :D

ShitGoose
0

Bara så ni vet, Så kommer jag å Hilma ocksåSkrattande

Medarbetare på Sphynx iFokus

tsset
0

"Man ska inte ropa hej för tidigt", varför lär man sig aldrig det?

Hostan har ökat igen och jag tänker inte riskera något för någon annan. Jag vet ju hur förbannad jag själv blir om någon utsätter min hund (eller mig) för sjuka, så vi håller oss hemma tills vi är helt friska.

Har hållt i sig länge hostan nu, en månad har vi haft smittan och hostat har han gjort i mer än 3 veckor nu… blir en sväng förbi veterinären om det inte ger med sig snart, börjar bli lite orolig för lunginflammation och sådant.

Men ni får ha det så trevligt! :)

[Empisen]
0

Jag bara kanske kan komma.. Ska eventuellt till Östhammar den 26:e eller 27:e och vara där hela sportlovet. Just sportlovet kanske inte var det bästa ändå.. Men jag hoppas jag kan komma Flört

Nikkis
0

Oj vad tråkigt.
Tycker du borde uppsöka veterinär omgående om hostan har hållit i sig såpass länge nu.
Ingen idé att vänta och se hur det blir…

Håller tummarna!

------

Så, vilka är det som "Garanterat" kommer på Söndag då?
Jag räknar iaf med;
Nikkis
Madde
IsabelleA
ShitGoose
Monicany Becca (Oaktiv HiF-medlem)
Wolverina ---

Thunder - Kommer du?

Empisen - När vet Du om du kan komma?

Paimon - Kommer du och din sambo för att titta?

Vill helst inte att fler bangar nu, inget kul om man bara blir ett par stycken,.
Då är HiF träffarna totalt värdelösa.Flört

[Empisen]
0

#56 Jag vet inte när jag vet säkert.. Senast torsdag Flört

Nikkis
0

Oki, men hojta till i tråden såfort du vet. Tungan ute

Paimon
0

Vi måste kolla tågtider dit eller om man tar bil?, så vi återkommer med svar så fort vi vet.

Paimon
0

Kan passa på att fråga vad det är för hundas som kommer =)

Nikkis
0

Helt upp till er om ni åker tåg/bil. Cool

De som jag vet(hoppas/Gissar) som kommer har följande; Schäfer, Jaktlabbe, Border Collie, Belgisk Vallhund - Terv, schäfer/rottis(tror jag?!) blandras…
Hmm har jag missat någon?

Paimon
0

Vad exakt är Garaget för något? Hur stort är det, hur länge ska ni vara där, kostar det nåt, ska man ha med sig nåt, nåt man ska tänka på?

Nikkis
0

Garaget är ett P-hus. Det är stort, men vet inte om det är öppet för bilar att parkera där…?!
Kostar inget!

Ptja man kan ta med sig fika om man vill det, kanske ngt att sitta på? Ett glatt humör givetvis!Skrattande

tsset
0

#56 Absolut ska jag göra det, det har ju "kommit tillbaka" vilket inte känns helt rätt(?). Tre veckor var jag beredd på, finns ju hundar som går så länge, och de trappades ner i början av veckan, ganska exakt 3 veckor alltså. Tänkte att det mest var resthosta som skulle ta slut nu, men nu har det ökat lite för mycket… Så det blir till att ringa vet redan imorgonbitti. Surt, men så är det!

Ska se om jag kan svänga förbi er utan hund iaf, tror att jag i krokarna då :) Men nästa gång, då kommer vi garanterat!

ShitGoose
0

#61 Jack russell också Flört

Vi får se ifall jag kommer.. Det är ju som sagt sportlovet Tungan ute Men just nu ser det ut som om jag kan Skrattande

Medarbetare på Sphynx iFokus

monicany
0

Är det någon som vet var man kan parkera  bilen i när heten. vill inte ha den för långt bort om man behöver sätta in hunden i bilen ( har extra värmare till min frys kyckling)Glad Guuuu vvaaa jag längtar till sönda.

Maddepadde
0

Har du helt missat att vi ska träna i ett P-hus…? Flört

Men börja grina då!

ThunderClap
0

Jag kommer jobba på söndag, får se om jag har tid att komma, beror lite på om jag kan bli av med hästen och om annat som måste göras dyker upp. Kommer inte ha med den dregglande extra besten iallafall, förhoppningsvis har ägaren skickat iväg honom på tillfälligt hem (igen…), så bara fjant-hund för min del.

Nikkis
0

LYSTRING ALLA SOM KOMMER PÅ SÖNDAG!!!!!

Jag och Madde var och tränade i Garaget i Älvsjö idag. Det är väldigt bra att vara där, NÄR det är torrt ute! Vilket det inte är Nu och blötare kommer det att Bli!

Det är fruktansvärt äckligt där nu ( Pga alla avgaser som smälter och har sig!)  och INTE fräscht att träna hund i och än mindre umgås och fika.
Det var dessutom kallare där inne (pga draget) än utomhus.

Vi tänkte då om vi trots allt ska köra på SSBK ( Sthlm's Södra BK ) ?
Där finns det iaf fina planer att tillgå och en klubbstuga som man kan köpa (eller ta med egen) fika och sitta och umgås.

Vad säger ni om det?
Både jag och Madde röstar för SSBK.

[Empisen]
0

Det blir bra, vi kan ta där istället! Glad
Jag och Hugo kommer! Tar kanske med Nemo oxå Glad

Nikkis
0

Jag hoppas att alla som ska med imorgon hinner läsa den här tråden och se den nya uppdateringen om platsbyte.

Jag lämnar mitt mobilnr om det skulle vara ngt, 076-230 19 27

// Nicole

[Empisen]
0

Ja.. Hoppas jag med.. Det blev liksom en sån plötslig platsbytning. Tungan ute

[Empisen]
0

Då blir det alltså SSBK klockan 11.00.

Ni som åker bil får vara beredda på att vi som åker kommunalt kan komma försent, ni vet ju hur sl är på vintern Obestämd

Nikkis
0

Jo det blev det ju, men det var faktiskt fruktansvärt äckligt i garaget.
Min hund är fortfarande flottig i pälsen.

I värsta fall så får väl jag gå upp i Älvsjö och kolla om ngn står där, och sen dra med till Farsta.
Jag ska ju ändå byta där, men frågan är hur det kommer passa ihop med bussen från Farsta, hmm…

Nikkis
0

Ni som åker kommunalt till SSBK.
Hållplatsen heter Hagvreten, det är Buss 833 Mot Vidja och den går från Farsta Strand.

Jag kommer hur som helst byta tåg i Älvsjö, så är det fler som gör ett byte där så kommer vi säkert att mötas. =)

Empisen; Ja du har alldeles rätt.
Jävla SL alltså, för det har ju aldrig snöat här i Sverige förr liksom. *Mutter*

[Empisen]
0

#75 Haha neej, aldrig någonsin Skrattande

Vi får se vad som händer, hoppas vi blir några iaf Flört

[Sharp]
0

Vad har ni tänkt träna? Allt möjligt? Annars skulle jag kunnat hänga med min 11-åriga dam och hälsa på. Sugen på träff, faktiskt. Hoppas det inte är någons sorts åldersgräns? Är 15 år, hehe! :)

Nikkis
0

ALLA som vill får komma, finns ingen åldergräns!Flört

Man tränar på det man själv vill. Tungan ute

Nikkis
0

De som kommer hittills är;

**Nikkis
Madde
Empisen
IsabelleA
Sharp(?)

Paimon** skulle nog också komma och titta.**Wolverina (Hon kommer nog)

Becca kommer Inte!

Thunder** Jobbar imorgon?

Hoppas att ShitGoose och Monicany hinner läsa tråden och se ändringarna.

[Empisen]
0

ShitGoose kommer, hon åker tsm med mig Glad

ThunderClap
0

Min pålle får stå imorgon så kommer jag. Jag har däremot tid att passa eftesom jag ska jobba sen, men dyker upp iallafall har jag tänkt om det inte skiter sig.

[Sharp]
0

Vilken tid är det? Är det något speciellt vi kommer träna? Hehe, jag tror ganska säkert jag kommer! Beror på tiden :)

Maddepadde
0

Klockan 11, det man vill träna. :)

Men börja grina då!

[Sharp]
0

Ok! Då tror jag definitivt jag kommer! :)

[Sharp]
0

Har jag fattat rätt nu… Klockan 11 vid älvsjö station så att vi kan gå tsm? :)

Maddepadde
0

Gå? Njaeh, kolla SL's resväg till Hagvreten. Ni ska ev. BYTA i älvsjö. Vi ska vara på Stockholms Södra BK, hållplats Hagvreten, närmaste pendeltågsstation är Farsta Strand.

Men börja grina då!

[Sharp]
0

Måste ha missat det. Nu förstår jag.

[Sharp]
0

Kollat upp med buss och allt. Står i Hagvreten 11:03.

Med andra ord = jag kommer! =)

Maddepadde
0

Nice, då ses vi troligtvis på bussen, om jag nu åker buss. :)

Men börja grina då!

[Sharp]
0

# 89

Det gör vi! =) Vilken slags hund har du då?

Ska man ha fika med sig, förresten?

Maddepadde
0

Jag har en Jaktlabbe.
Nej jag är nästan helt säker på att Maggan som har köket är där imorgon och har servering :)

Men börja grina då!

Nikkis
0

Man kan ha med eget fika eller köpa på plats. Skrattande

[Sharp]
0

#92 # 91

Ok! Tar nog med mig ;) Alltid mysigt!

monicany
0

Är det någon inne som vet hur man kör med bil för att komma dit? gärna en gatuadress eller kordenater så man kan knappa in på GPS ,kommer från Nynäshamn om det är någon som hittar dit.

Maddepadde
0

http://ssbk.se/hittatilloss.htm

N059 12.837, E018 05.171

Men börja grina då!

monicany
0

#95 såg just att det låg längre upp i tråden. Så hittar vi nog deit.

#1 Vi kommer  = )

Paimon
0

Tänkte kolla är hur det är är det innom eller utomhus?

IceLinn
0

hur gick det med träffen ? det var väll idag ni träffades ? :)

[IsabelleA]
0

Förlåt att jag inte kunde komma. Läste i min kompis blogg att hennes hund har Kennelhosta och misstänker att det är påväg att bryta ut här hemma också.

Hoppas att vi kan bestämma ett nytt datum.

[Empisen]
0

Jag var på träffen idag, dock kom jag väldigt sent så blev inte så mycket träning för min och Hugos del, men det var roligt att se alla och få en uppfattning om hur ni är Glad Nästa gång hoppas jag på en lättare plats att ta sig till, eftersom sl krånglar så in i fanders såhär på vintern..

Hoppas på en ny träff snarast!

Nikkis
0

Visst var jag lika otäck IRL som här på forumet?Flört *Fniss*

[Empisen]
0

#103 Haha ja, helt förskräcklig!

Nee, skämt åsido, du var hur trevlig som helst, utan dig skulle det nog inte vara något liv i det hela Skrattande

monicany
0

tack för en trevlig träff= ) hoppas att vi snart kan ses i gen . Vi kan ju hoppas att väder gudarna har tagit bort snön tills dess men de är vell ingen risk om man kikar ut genom fönstret just nu (snön vräker ner på mej) så har man svårt att se någon vår på ingång.

[Sharp]
0

Det var en trevlig träff! Nästa gång kör jag på med fler grejer med Ella! :)

[Empisen]
0

Ska vi bestämma någon ny? Som inte håller till på ett sånt krångligt ställe denna gång! Tungan ute

Maddepadde
0

Är inte så krångligt om man ser till å hinna me bussen Flört

Men ja, vad säger ni? Jag är lagom taggad efter alla avhopp och snön just nu…

Men börja grina då!

[Empisen]
0

#108 Det är en krånglig väg dit för dom flesta, man får tänka på dom andra också, inte bara sig själv.
Bussarna går så sällan på helgerna, och nu på vintern är tågen försenade. Så är det bara. Det är liksom inte mitt fel att vi kom försent sist.. Skyll på sl ;)

Nikkis
0

Mkt riktigt!

Jag känner också att det är snäppet för långt och struligt att åka till just SSBK såhär års…
Vi behöver inte heller vara på just en BK, även om det såklart är trevligt!

Men ngn som kanske har ett bra förslag där man kan vara, gärna ganska så centralt - så att det blir rättvist för alla att ta sig dit?

Sen är jag visserligen lite inne på Maddes spår… Vette tusan om jag är så het på tanken för en träff då så många bangar i sista sekund och årstiden är inte heller så mkt att hurra för… Hmm…

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.