Vad är detta för Kines?
Vet inte om man får länka till Blocketannonser, annars får ni ta bort den.
http://www.blocket.se/lund/Sot_och_social_Chinese_Crested_tik_25761436.htm?ca=22&w=2 Det står att det är en reggad Kines men jag tycker hon ser "korthårig" ut. Pälsen är längre på de sista bilderna men om man tittar på morrhåren är de oklippta :-S Tycker hela pälsen ser oklippt ut. Väldigt söt var hon dock :-)
Kan hon inte ha skrivit fel ras?
#1 borde inte pälsen vara jämn lång då?
Ja, det ser ju verkligen inte ut som en renrasig kines, mer som en Chihuahua. fast det star att den ar reggad i SKK. Powder puff har ju pals, men da maste de ha rakat hunden. Mysko. 
Känns väldigt fel att skriva fel ras i två annonser om hunden har så fin stamtavla :-S
Har klippt alla mina hundar, varav en kines, och morrhåren ser inte ut så när de är klippta. Det är extremt svårt att få en sådan fana på svansen som på första bilden (även om det går) och tassarna ser klart korthårsglansiga ut. Klippta hundar brukar ha en annan glans i pälsen också tycker jag

Jag tror hon menar att hundens id-märkning är sökbar hos SKK?
#5 Men då borde det inte stå att hon har väldigt fin stamtavla. För mig är det att hon har väldigt rastypiska och meriterade hundar bakom sig.
Visserligen finns det avarter hos många raser som långhåriga schäfrar och Rottisar, gula flattar mm. Sedan finns det de som har två dna, har sett en gul labbe med svarta fläckar och merleaussie med 4-5 olika färger. Men korthårig Kines har jag inte hört om, långhår brukar ju vara ressicivt så korthår borde inte gå. Fast det kan ju blivit vajsing på bara den hunden

Nu har jag mailat och frågat, för jag kommer inte ifrån att bilderna ser ut som en chihuahua…
#7 Ja, vad bra! Är alldeles för feg själv… Ska bli jätteintressant att få veta!
#7 haha smart, lättaste sättet att få svar på allas frågan ;)
ojoj, kul att några fler uppmärksammade detta! Jag mejlade för nån timme sen, blev lite misstänksam… har ju funderat på cc(även om det inte blir någon idag…tror jag…), och fick verkligen inte heller bort chihuahua-likheten… så det blev till att slänga iväg ett mejl om allt möjligt, som vanligt när jag finner något som kan tänka sig vara intressant ;)
Det där är ingen kines på bilderna…
Hon kanske blev lurad och säljer henne för det?
#11 Men det står att hunden har stamtavla, det är därför man reagerar. Att det inte är en "normal" Kines har redan kommits fram till :-)
Enda sättet den jycket skulle kunna vara reggad CC är om det är en knasigt klippt powderpuff.
Men jag tycker inte heller den ser vidare rastypisk ut.
≧◔◡◔≦
söt hund men ser inte ut som ha puff päls måste ju vara trimmad rätt fel måste jag säga. Då de inte har denna korta slimade pälsen och o den ser ju inte jättekort ut i sig heller. Och det står att hon har fin stamtavla och reggad då tror jag någ den har papper. Jag har sett inreggade CCD fullt påklädd dok lite sämre behårighet men iaf riktig påpälsad var hon iaf. Så lite knepigt kan det bli de reggas som valpar o det kan ändras en del :)
Jag tycker inte heller det ser ut som en kines, har själv 3 stycken. Möjligen en korsning kines/papillon..Renrasig har jag svårt att tro men man vet aldrig alla är inte perfekta och rätt päls, det kan ju vara felpälsad puff….. Bilderna är ju inte de perfekta heller så de ljuger kanske lite om hundens ansikte

Fick svar idag!
Svaret -Nej hon är en CC men har blivit lite muterad, hon fick kort päls konstigt nog.
Vilket borde innebära ej utställningsduglig, om någon skulle vara intresserad av det vid köp menar jag.
#17 Vad häftigt! Det är den första semilånghåriga Kines jag har sett! Jag vet två marsvin där hela stamtavlan består av utställningsavlade långhår men dessa två blev semi
17, Oj ovanligt. Då bör man inte avla på henne heller det tåls att ta upp i en anonns med. Men jag tor inte nån avelsintresserad änds funderar på det eftersom hon inte går o ställa ut. Söt var hon iaf säkert en kanon trevlig hund för den som vill ha sällskapshund :)
Hon hade ju verkligen inte mycket kines-drag, spännande och hon verkligen är en mutant… undra vilken uppfödre hon kommer ifrån, aja söt var hon i alla fall!
Frågan är om detta verkligen stämmer… Det står inte att hon är reggad utan inskriven på SKK vilket kan betyda deras hundregister inte som renrasig med stamtavla alltså… Muterad…ha ha ha….
Jag tycker det verkar bluffigt…
Jag tror att "mutationen" i så fall beror på en annan pappa
. Det kan ju faktiskt födas valpar i samma kull som har olika pappor. Så skulle det vara så kan hon faktiskt ha renrasiga syskon (även om de inte får registreras utan gentest).

Jag tror att det är en blandning mellan kines & chiuaua :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#23 Varför tänkte jag inte på det! Låter ju helt logiskt!
Sedan kan det ju faktiskt vara så att uppfödaren "inte vet" att en annan hane varit framme och därför har inget gentest gjorts.
Men om man får en kull där en valp skiljer sig så från dom andra borde vilken uppfödare som helst reagerat tycker jag! I alla fall om man är lite seriös!
Jag tycker att det ser ut som en chi med någon annan ras… Humm hum ^^