En skitsak...
Hur ofta bajsar era hundar per dag? Och vad ger ni dom för foder?
Min 8 månaders valp bajsar minst fem gånger om dagen, är det verkligen normalt? Ska byta foder… har ni några förslag? gammelhunden bajsar ca två gånger per dag.
Min hund bajsar oftast 3 ggr per dag, men ibland bara 2. Han äter James Welleloved och han är 8,5 månad.

Här hemma får alla hundar färskfoder eller BARF.
Här bajsas det kanske 2-3 ggr om dagen per hund, i lagom mängd.
Troja bajsar ca 2-3 gånger per dag och hon äter carrier.
Valpens (Kooikerhondje) högar ser utt att komma från en fullvuxen Rottishane så något stämmer ju inte. Vad ligger priserna på de olika foderna? (och hur många kilo är det) (:
#4 JW kostar 719kr för 15kg hos foderbilen. Fisk sorten är dock dyrare. Min äter kalkon.
Mina vuxna sheltiehanar bajsar oftast 2 ggr/dagligen. De äter Hill's Science Plan medium chicken.
Sheltievalpen på snart 4 månader bajsar x antal gånger om dagen, håller inte räkningen men skulle tro det är ca 4-6 gånger om dagen. Han äter Royal Canin mini junior.
Min äter färskfoder från Klass och bajsar 1-2 gånger/dag.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
standart, oftast två gånger, ibland enbart en gång.
≧◔◡◔≦
Min Kito bajsar 1-2 gånger per dag och han äter Standart. Jag har varit lite skeptiskt när han, som oftast, bara bajsar en gång per dag, men han är frisk och kry så jag bör väl inte tänka på det direkt.
Min mammas hund skiter en gång om dagen, that's it.
När jag hade min hund kunde han skita tre gånger per promenad, på riktigt långa promenader upp till fyra gånger. Och då gick vi ut ungefär tre gånger per dag, så kanske fyra-sju gånger per dag… (och ja, de åt samma sak)

Min äter Orijen och bajsar 2 ggr/dag.. Efter varje måltid 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
1-2 gg max färskfoder.

Min äter DOGGY och bajsar 2 gånger om dagen MAX.
Min äter färskfoder och bajsar 2-3 ggr per dag.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
5-åringen ca 2-3 ggr/dag. 7-månaders-valpen många, typ 5-7 ggr, så funderar på att byta foder på honom… förbrukas många bajspåsar här!
Mina bajsar jämt! Håller på att bli tokig! Hur normalt är det att de skiter på kvällen, en skiter inne två(!) gånger i natt och sedan skiter Mattis en gång och Ping två kl.8 i morse!!!! Sedan Ping kom bajsar de bägge två i princip varje promenad och på morgonen två gånger var *SUCK*
Mattis har alltid bajsat 1-2 gånger om dagen tills Ping kom. Han äter Hills tandstensmat och bajsar små ljusa "pistolkulor", sedan två månader äter han Specifiks ledmat på kvällen och har börjat bajsa lite mer av den.
Ping äter Hills tandstensmat två gånger om dagen, har gjort i knappt en vecka, innan åt hon Royal Canin pudelmat.
Tror att allt bajsande beror på med Mattis att han inte får röra sig så mycket pga sitt ben och då blir magen trög =fler gånger för att få ut allt, plus att han säkert blir triggad av Ping att äta mer ben och marsvinsbajs.
Ping bajsar massor, min erfarenhet av RC sedan tidigare också. Tror det var hon som bajsade inne inatt. Vet att hon gick och plockade marsvinsbajs igår så troligen åt hon mycket mer än plocka. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med henne, men först får hon landa lite, hon har trots allt bara bott här i tre veckor.
De äter på morgonen: Mattis: två kulor Hills, Ping: fyra kulor. På kvällen: Mattis 1/2-1 dl Specifik, Ping: fyra kulor Hills eller 1,5dl RC
#16 Usch jag förstår dig, Indie bajsar också inne minst en gång på natten och sen typ tusen gånger ute på dagen… måste verkligen hitta nått foder som drar ner på högarna för min mamma blir galen av allt bajs hehehe
#17 Fast Ping är 14månader! Fast eftersom hon bara har bott här i tre veckor och dessutom löper så klandrar jag absolut inte henne. Lite störigt dock att hon dessutom hunnit kissa i sitt tikskydd och sedan tuggat sönder bindan, knäpphund!
hahaha blä, hundar har lite mysko saker för sig ibland ;P
18 att en löptik kissar inne är inte ovanligt jag hade inte haft på löpskydd över natten om risken finns att hon äter upp den. jag har endast löpskydd på dagen natten får den luftas. Och bajsa hård bajs är inte det bästa heller jag hade någ bytt foder om jag våre du. Min tik var med hård i magen men bytte till färskfoder o bajsar lite lösare behöver inte ta i, sen ger jag bara en gång om dagen så inte olycka sker på natten.
#20 Jag vet, därför jag inte klandrar henne. Hon har inte ätit upp det innan, har haft det flera nätter innan, antagligen blev det obehagligt när det var fullt med kiss. Hon är naken på dagen men har det på natten för hon sover under täcket, inte så mysigt med massa blod i sängen, så hon har det inte hela tiden.
Han har inga som helst problem att bajsa, behöver inte trycka alls. Fodret är kanon! Finare tänder, finare päls, finare hull och en hund som slipper kvävas varje gång han äter för att han äter för fort.
De väger bara 2,3 och 2,4kg så de måste ha två gånger, risken för blodsockerfall är stor på de här små. Mattis har ätit en gång om dagen innan men då fick han också en massa småkulor spritt under hela dagen istället, sedan han fick börja äta en massa "jox" för sina leder funkar det bättre att ge två gånger.
21, vad är det för ras?
Kvävas av färskfoder humm det är som blandfärs och är dom glupska kan men ge flera omgångar jag ger nu med märgben så det blir fritt mot tansten, vetrinären ansåg detta vara bra lösning efter vi skrapat hennes tänder rena. Hon hade tansten när vi köpte henne, omplaceringshund.
#22 Det är en Dvärgspets och en Pudel/Papillon
Jag har aldrig gett färskfoder, du har nog blandat ihop det med någon annan. Visst hade färskfoder säkert funkat men han får redan så lite mat så då hade han bara fått en liten munsbit och sedan hade det inte funnits spelrum för godis eller något annat plus att han behöver specialmat för leder. Tänderna skrapar jag en gång i månaden som underhåll, ibland oftare ibland lite mer sällan.
23 :D ne jag ger färskfoder, du ger torrfoder :) Blev lite OT nu sorry TS 
#24 Jag vet inte hur jag ska skriva men jag kände det nästan som att du "idiotförklarade" mig för att Mattis äter så han sätter i halsen. Går säkert att kvävas av färskfoder också om det vill sig illa. Vet att du inte menade illa men jag tog illa vid mig :-(
Åter till ämnet :-)
Silver äter nordic färskfoder. Bajsar oftast 2 ggr om dagen. Det händer att han bajsar 3 men mycket sällan.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Min sankt bernhard bajas ca 2 ggr/dag och äter Doggy professinal (stavning?) ¨äldigt aktiv. och mjukmat (som ej finns att köpa mer än på 1 ställe i Sverige ;) )
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min hund kan bajsa hur många gånger som helst i princip om han får välja, det verkar som att han tycker att det är roligare att sprida ut det än att ta allt på en gång. Han kan sätta sig en gång, sen så går vi 100 meter till, och då sätter han sig igen.
Väldigt störande då man får ha många bajspåsar med sig…
Han äter just nu Orijen Regional Red.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
1-2 gånger dagligen. Han äter Doggy Professional Active.
#29 Det var den jag menade min hund också äter, inte pga att hon är jätteaktiv utan hon behöver fettet för att gå upp i vikt hon har svårt att hålla hullet :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

2gr dag flickorna hanen märker gärna revir med skit så det kan bli oftare.
Får två gånger dag, ger coops eget med lite olja o komage i.
De har fått andra foder innan men då gick det måååååååånga påsar.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Nadja bajjar 1-2 ggr om dagen och äter Eukanuba.

Dexter bajsar 2-3 ggr per dag och äter Magnussons foder.. Lizzy bajsar nästan varje promenad och de promenader hon bajsar kan hon bajsa 2-3 ggr Så hon bajsar väll ungefär 4-5 ggr per dag Hon äter Carrier super premium Men vi har nyss bytt över till den så jag klandrar henne ej.. magen har ju inte ställt in sig än
Min ena bajsar 2 ggr/ dag. Den andra gör det oftare men är pga att hon har valpar och äter betydligt mer foder. Dom äter Eukanuba båda två.
Ang vad TS skrev om avföring så många ggr per dag. Det är inte bra om hunden får avföring så många ggr per dag, då inte tarmarna hinner att ta tillgodo på näringsämnerna i fodret, samt att tarmarna kan bli väldigt irriterade av det. Man brukar väl räkna normalt 1-3 ggr per dag och då brukar avföringen vara lagom i konsistens.
Vad man ska använda för foder är ju svårt att säga, hör gärna med uppfödaren om du har möjlighet eller vet någon annan som har samma ras å använda det fodret. Hunden är den bästa på att visa vilket foder som passar bäst.