Din hundsras
Hej!
Om ni har en hund vad e det för ras? Om ni inte har en hund vad skulle du vilja ha för ras på din hund om du skulle få välja?

Jag har ingen hund nu, men vi hade en St. Bernhard :) Ska köpa en hund nästa sommar, då jag flyttar hemifrån och då blir det mest troligt en irländsk setter!
Den jag skulle helst vilja ha är Schäfer men nästa sommar när vi kommer skaffa en blir det nog antingen en Sibbe(Vi kommer bara ta en Sibbe om min pappas kompis Sibbe för valpar med en helvit sibbe. m. blåa ögon. alltså då tar vi bara en om det blir helvit) eller en Golden eller en Labbe men vad som snackas mest nu är om en Tax,
Men vi har haft:
Toypudel
Kuvasz
Alaskan Malamute
Sibbe
Schäfer
Rottweiler
Vit herdehund
Papillon
Gråhund(Vår fodervärds valp var 25% Gråhund)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Labrador Retriever. 
Jag har en jack russell terrier och en blandras 

#1 röd eller vit och röd ? :P
#6 jättefin bild :P
Jag har 3 clumbers, och en flatte.. sen har vi 2 clumbers som foderhundar :P
i framtiden skulle jag vilja ha en bullterrier och en blodhund :P

Jag har 2 shetland sheepdog 
Jag drömmer om att i framtiden skaffa en irländsk varghund :) Sedan vill jag gärna någon gång ha en weimaraner.
Jag har 2 st eurasier
har haft schäfrar,
1 st blandras mellan karelskbjörnhund/jämthund,
1 st tax

#7, röd :)
Har ingen hund nu, men vi har haft en schäfer.
Hund jag skulle villja ha är schäfer eller en shetland sheepdog.
Labradorer nu, i framtiden vill jag troligen ha en hund ur vallhundsgruppen, border collie, australian shepherd, collie, shetland sheepdog, bearded collie… något sånt beroende på om jag fastnar för vallningen när jag väl testat :)
Annars blir det väl en labbe till…
1 beagle och 1 blandras mellan labrador/ irl. zetter/ eng. springer spaniel.
i framtiden vill jag ha en schäfer men ska tröttna på utställning först eftersom jag vill ha en bruksschäfer =) en Rottis vill jag också ha någongång i framtiden.
Har en mellanpudel och en stor :)
Drömmer att allergin ska försvinna så jag kan skaffa boxer ^^
Men även om det skulle hända så stannar rasen Pudel hos mig, älskar hundarna :)
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives

#9, åh jag smälter.
Prazkys är den enda minihund jag kan tänka mig att ha, synd bara att dom kostar en del. Men en dag.. :D
Har en släthårig foxterrier :) Skulle gärna vilja ha en manchester terrier i framtiden.

Åhh alla bilder e ursöta. Föresten har jag en egen hund som är en lagotto:D

#23 Åh vilken snygging!

Tack så mycket! 
Hejsan!
Jag har två killar på 2 och 4 år.
En Sankt Bernhard och en rottweiler 
Hej!!
Jag har två stycker Chines Crested, 2 pälsade varianter och en naken
#23, älskar leonbergers, dom är så vackrq <3 Åhh en Vit herdehund! Det tycker jag verkligen du ska satsa på! Min 2:a favvoras ;) Den jag hade var hellllt underbar. Bästa hunden jag haft <3 :'3 (Det är han som jag döpt min anvädare till = Ricko)
Jag har en japansk spets. När jag får möjlighet skaffar jag en eurasier och längre fram är jag sugen på canaan dog. Sambon vill ha en chow chow så det blir nog en sådan också.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag har en lhasa apso-aktig vovve (kan även vara Pudel i henne med tanke på pälstypen). Det som är bra med henne är att hon inte fäller, är liten och behändig, mycket intelligent, världens bästa gosknähund. :) De mer negativa aspekterna är att hon kräver mycket pälsvård, är ganska ettrig mot främmande och inte orkar med lika mycket motion som en större hund. Mina föräldrar har en golden retriever och tidigare har vi haft flera schäfrar och en bouvier des flanders.
Skulle jag skaffa en till hund skulle jag gärna vilja testa på en vintras, t.ex. whippet. Gillar deras milda temperament och smäckra utseende. Pudlar gillar jag också. En härlig allroundhund!

Ja visst är dom ?! Givetvis tycker jag ju att min grabb är snyggast av dom alla
Ja utifrån det jag har läst om V.H. så låter det som en ras som kan passa mig, jag har skickat ett mail till en uppfödare och frågat lite om rasen men än har jag inte fått något svar men det är ett tag kvar innan det är dags 

# 32, samojedvalpar är så söta så jag får hål i tänderna (hehe klyscha som faktiskt stämmer i detta fall) :]
Gah, såg en new foundland när jag gick och handlade. Tycker att de är riktigt fina och mysiga. Vill ha en sån med (om jag hade haft en större bostad). :)

# 34 sicken söt! Vad är det för raser i h*n?
#36 Det vet jag inte
Inte hans förra ägare heller. Har försökt få tag på uppfödaren men hittar henne inte. Jag har funderar på lite raser men det är ju helt omöjligt att veta vilka det är.. Synd, skulle gärna vilja veta vad han har i sig 

Jag har en Perro sin Pelo del Peru - grande (pälsad).
Gitt
#41 åhh h*n är sååå söt!
#42 Åhh Schäfrar, favvorasen :'3 Och Nikki <33 som min sötsak till råtta heter ;)

Jag har en liten Dvärgschnauzher tik på tre år.
I framtiden vill jag om det nu går ta en kull på henne om det inte skulle bli smått så kan jag tänka mig en rishen schanuzher och en Powder Puff chines.
Då jag är allergis så funkar tyvär inte alla raser för mig men vem vet kanse det blir en päls hund någon gång.
#46 Åh, whippet är så fina
Coton de tuléarn såg inte så gammal ut som han är 

#49 Åh vad fin!

Jag har två salukis.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Ricko: Varför ska ni bara ta en om den är vit med blåa ögon?? :/
Jag har ingen hund nu, men till våren ska jag köpa en cocker spaniel.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#55 vilken charmig kille!
Japansk Spets tror jag det blir :D

Det var många hundra du har haft.
#64 Njae, 6 stycken tycker jag inte är så många
(8 med de två nu då)

#61 står inget om det i rasstandarden. Brun eller blåa ögon spelar ingen roll. Samma med färgen Alla färger från svart till ren vit är tillåten. Då är ju päls kvaliten viktigare.
#69, har själv haft husky så jag vet det men ja jag vet inte det var min pappa som sa det.
#59 Tack! 
#66 Foxterriers är så himla fina. :) Jag kommer alltid att tänka på boken "Pesthundarna" av Richard Adams när jag ser en foxterrier. Huvudpersonen, eller vad man ska säga, är nämligen en släthårig sådan. Gråter alltid av den boken!

Jag har en engelsk springer spaniel ^^ älskar spaniel, har även haft cocker spaniel.
Är oerhört sugen på en grandis, få se hur det blir i framtiden :)
Amstaff (American staffordshire terrier) Bilder finner ni i mitt fotoalbum 
Har ingen egen hund ännu men skulle vilja ha en Pinscher, Basenji eller en Podengo portugues 

#78, riktigt tjusig hund måste jag säga :D

Tackar ( = joo han är så söt : )
Jag har Border Collies! En hona & sen har jag foderhundar. Jag älskar Border Collies. Så smarta & helt underbara.
Mickis ~ www.redtailsartie.tk
#82, ja dom är ju så härliga & vackra!
Åhh en brun&vit BC! Favvofärgen jue! 

Japp! Hon är otroligt fin min Act. kolla www.mickiscattery.blogspot.com för mer bilder
Mickis ~ www.redtailsartie.tk

jag har tyvärr ingen hund än, men som första hund skulla jag nog vilja ha en irish softcoated weathen terrier. Sen skulle jag vilja ha en irländsk varghund, en sibbe, en basset och ev en amstaff. Det är väldigt spritt men jag gillar mer eller mindre alla hundar.
En Amstaff
Visar bilder senare!

#89 gud så fin! Fick rasta min kompis Schäfer idag. Saknar mina sötsaker till Schäfrar(och våra andra hundar som inte är av den rasen såklart men XD)
tack :) han är världens snällaste med :)
#92 Aww.
Har en bichon havanais, som är den perfekta rasen för mig
Blir förmodligen en till framöver.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jag har haft två hundar. Båda Tibetanska terrier, bra storlek tycker jag.. Sen fäller dem inte heller! Men hundarna klipps kort!

Min hundras är av fågelhundras har två soreter hemma
1 renrasig pointer
1 pointer/vorsteh
1 Vorsteh
1 pointer/ mix med spanska podencon tror jag

Jag har en blandras och en border collie :)

Jag har ingen hund just nu, men i framtiden vill jag ha en Grand Danois.
Även italiensk vinthund (även fast den är i minsta laget för min smak), whippet eller saluki kan jag tänka mig, men GD är min absoluta favorit 
Är väldigt förtjust i Berner Sennen, vi hade en när jag var liten… Men det är så mycket päls på den ;)

Har ingen hund nu, men hade en Whippet, och så har vi Shetland sheepdog inom familjen. Ska mest troligt skaffa en King Charles Spaniel (King Charles utan Cavalier
) eller en Malteser - kanske Japanese Chin.

Jag har en Lunaliahund -Vilja 4 år.
Nästa hund blir också Lunaliahund.
http://media2.dropshots.com/photos/245842/20070205/132542.jpg
Innan har jag haft Tervueren, Schäfer. Som barn (min första hund) Cavalier.
Ildiko

vi har tysk jaktterrier. dom är båda min sambos. men den äldre, som är nu 13 år. bor inte hos oss nu. det är för att dom två tikarna inte går ihop! dom slåss på liv och död, tyvärr. så nu får sambons fd ha gammelhunden. annars är dom hur fina och goa familjehundar som helst!! inte elaka mot någon människa!! de e bara unghunden som inte gillar någon typ av konkurans!! hon kastar sig på strupen oavsett viken hund de är som kommer för nära!! även om de e en hanhund!!

Vi har 3 stycken 4-fotade vänner
Hezzy som är en grå shäfer tik på 5 snart 6 år,det är mammas hund som hon tränar och tävlar bruks med. Men hon är bra sugen på att prova på vallning med henne, vi ska snart flytta och köpa får.
Sen har vi Wilda, min svarta storpudel som är 2 blir 3 i maj, jag har haft henne sen hon var 5 månader. Hon och jag tränar agility, bruks, utställning och liiite rallylydnad och freestyle. I vår ville uppfödaren hyra henne och ta en kull valpar på henne, det ska bli riktigt spännande.
Och sisst men inte minst, bara yngst ;) Arrak som är en svart shäfer hane på 10 månader :D med honom ska mamma träna och tävla bruks och eventuellt skydd D
det va våra hundar men JAG skulle gärna vilja ha en
Australian Shepherd
Dvärgpincher
Border Collie
Rottweiler
med mera :D
Skriver igen..
Har ingen hund just nu, men vi har haft
- Schäfer
- Papillon
- Toy pudel
- Kuvasz
- Siberian husky
- Alaskan malamute
- Rottweiler
- Vit herdehund
Varav dom har 1 varit min helt egen, Ricko. Och vi har även haft en Schäfer/gråhund på fodervärd. Och om 2-3 år kommer det in en som det låter nu en Labbe, Tax, drever eller Sibbe.
Själv vill jag ha en:
Schäfer, Rottweiler, Dobermann, Vit herdehund, Siberian husky, Alaskan malamute, Alaskan husky(om den lutar på utseendet till en Sibbe eller Malamute), Amstaff, Pitbull, Malinois samt Groenendael. Även Berner sennen, Grand danois, och Eurasier samt Finsk spets är fina men kommer nog inte bli nån. Min granne är Jämthundsuppfödare så kanske blir ev. en sån också (klövkampens) om ni söker på Klövkampens kennel eller liknande på google så hittar ni nog hemsidan.
#109 Fast flera av dina hundar har ju vart blandraser..?
#110 Ja men jag har ju ändp haft dom raserna. Har ju t.ex inte haft en renrasig Pappis men han var lite Toypudel så jag har haft både och.
#111 Njae, skulle nog kalla det blandraser ändå.
Då har jag haft en sjuhjäkla massa raser om man ska räkna med alla raser i blandraserna så..
Men men.
#111 Tror inte det funkar så riktigt.. Om han nu var toypudel och papillon så var han ju en blandras…
Hur kan man då säga att man haft båda.. Jag fattar inte. Visst man har ju haft det men det är ju ändå inte samma sak som att ha en renrasig.. Eller har jag fel?
Men nog vet jag ju att han var en blandras. Jag är inte dum i huvudet. MEN eftresom han var bodeoch har jag ju haft bodeoch ändå.
#114 Lättare att säga blandras, folk blir förvirrade och plötsligt hade man haft 10 andra hundar ingen visste om.. Nej, det funkar inte för mig.
Det är ju upp till var och en, men för mig är det ologiskt.
Jag säger retriviermix, och chihuahuamix, eller risenmix.
Retriviermixen är 3, chihuahuamixen är också 3, risenmixen är 5.
Det blir… 11 nya hundar (raser) fast det bara var tre från början.
Samma med dobermann/schäfern, men eftersom schäfer och dobermann redan vart med en gång så blir det ingen extra.
Nej, jag har haft 4 renraser och 4 renraser.
Sen vet jag inte om alla raser ens är med genetiskt, så bara där kanske 3 faller bort.. Nej, det håller helt enkelt inte.
#116 jätte fin va hon! 
Tack matildax :) hon är jätte söt o trevlig :)

#114 Inte säger jag att jag har en softis o en Glen… Jag har en hund en blandras av dessa inte 2 hundar. Ska man räkna som du gör han en bekant till mig 4 hundraser fast en hund
. tycker du luras genom säga så och du måste haft en himmla massa hundar och hur länge har du ägt dom? tycker det låter som bra rullning på hundar men du kanske är äldre person?
BorderCollie!
Har en gubbe på snart 11 år, och har precis börjat leta valp för att ha någon att träna med när Sam inte vill mer.
Har i nuläget jaktlabrador, en tik på 4 år.
Nästa hund kommer troligtvis bli antingen en Jaktlabb, Malle eller en Groenis (Om det blir belgare så ska det vara något alldeles extra ;)
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

jag har en dvärgschnauzer! :)
Jag har en shetland sheepdog.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Min drömras är en storpudel i färgen silver<3
#142 Åh så fin, liknar en jag sett här i Upplands väsby.. 

#148 Va söt! :D
Jag har ingen hund nu, tyvärr, men i framtiden skulle jag vilja ha en tollare först och främst. Sen är jag väldigt förtjust i Australian Shepard också, men då ska jag pröva på vallning först och se om det är något för mig. Men som första hund blir det nog en tollare.
Jag har 4 Flatoated retrievrar(min familj) namn Hippi, Ådi och bröderna Wille och Trofé. =)
Men jag och min syrra har haft en blandras mellan schäfer, bernersennen och husky(vet inte hur dom stavas riktit) Han lever än i dag, han bor hos min farmor och farfar. Namn Isak.
Sen har jag hafft en hund hos pappa också. en vit hederhund. =) Fasst pappa kunde inte ha honom nå mera så pappa sålde han. till dom som har han nu. är han bodde hos pappa var han väldigt skygg och om jag och pappa busade så bet han för att skydda. men i dag är han en vanlig hund utan problem =) och hans namn är Jack. =)
Min lilla Ådi på Bilden.=)

Guu så fina!! Hjärtat smälter 
Jag har ingen egen hund än men mina föräldrar har hund (och den är ju min också
)
Dom har en brun och vit Engelsk Springer Spaniel och dom har tidigare haft en röd Engelsk Cocker Spaniel.
Mina drömraser är Kooikerhondje, Golden Retriever, Nova Scotia Duck Tolling Retriever och så blir det kanske en Engelsk Springer Spaniel för mig också. Men den första hunden jag och min man skaffar blir nog en omplacering så då får vi se vilken ras det blir, det spelar inte så stor roll så länge hunden passar oss.

1 blandis (Border Collie/Schäfer) och 2st Border terrier, varav 1 är utställningshund.
I januari får vi även ca 3st border terrier valpar med vår tik ^^,
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Har Eng. Springer Spaniel…
Vill ha Afghanhund, Borzoi, Silkenwindhound, Field Spaniel

dvärgschnauzer, i färgen svart. helt underbara hundar !
har haft en korthårig collie, så himla vackra säger jag bara
Jag har en Jack russell terrier :)
Finns många hundar jag skulle vilja ha, men min nästa tror jag kommer bli en Basenji! Så otroligt söta!
Medarbetare på Sphynx iFokus

Här bor australian shepherd, kelpie och en bc/kelpie.
Uppväxt med dvärg/toy pudlar
i Framtiden vill jag en dag absolut ha flat och en corgi cardigan.
Dock älskar jag raserna jag har så kelpie och aussie i framtiden är nog helt säkert. Absolut aussie i alla fall.. dock blir nästa nog en corgi då jag vill ha en lite mindre smidig hund när det är dags att skaffa familj. Sen blir det dags för mera tävlingshundar igen även fast jag aldrig skulle kunna ha en hund utan att träna 
På bilden även min mammas ena tibitanska spaniel också en väldigt charmig härlig familjehund. Så vill jag ha en plutt en dag är valet självklart.. dock gärna parti color bara mamma som inte förstått det *fniss*

#168 Guud så söt! :)
Medarbetare på Sphynx iFokus
ja visst är han :D på bilden 8veckor :)
Jag är ny på sidan här, har ingen egen hund men är däremot dagmatte till två snyggingar.
Den första är Toffe, en curly coated retriver på åtta år. Hur lugn och härlig som helst! Han kan allt verkligen!
Sen har vi Nero, en rhodisian ridgeback på tio månader. Han är hur kul som helst just eftersom han inte kan så mycket, jag gillar verkligen utmaningen han ger mig och att träna tillsammans med honom :)
/Christine

Jag har en Kerry Blue Terrier, har haft engelsk mastiff då jag är uppvuxen i en kennel och önskar mig en foxterrier då jag vill ha lite mer skärpa och vilja än vad min terrier har idag :)
blandras mellan malamute och schäfer finns i detta hem.
Kommer skaffa en renrasig malamute, har bara inte hittat lämplig uppfödare som föder upp malamute med fina temperament, god hållning och med styrsell i pälsen. Gärna med hundspann i bakgrunden.
mina planer är ändrade,
Norsk Lundehund :*

Nuvarande:
Jag har en collie, och en tervueren :)
**Vi har haft:
**Berner sennen
Drever
"Schabrador"
Labrador
Schäfer

Jag har 3 st hundar, En terrierblandning Trude heter hon , och hon är 5,5 år, henne adopterade vi från Spanien 2005 , via ADA, en underbar vovve. Hon liknar en större variant på jack russel.
Sedan har vi Findus som är 2,5 år, en springel spaniel/schäfer, kommer från Malta när han var 10 veckor…otroligt snäll,positiv och älskar att mysa.
Sedan har vi en dvärgpincher Gucci, hon är också 5,5 år, vi tog över henne utav min sambos morbror de hade ej tid med henne, så hon har bott hos oss sedan i juli 2009 och allt har gått bra.
#168 Otroligt söt, schäfer är en ras man lätt faller för.. Iallafall jag 
#174 Är väldigt intresserad av Australian cattledog, hur fungerar dom? Kan du berätta lite om just din hund? 
#1 har en sankt bernhard just nu!
Skule vi inte ha hund skulle det nog bli en sankt bernhard i alla fall. Eller någon av dessa:
- Fransk bulldog
- Boxer
- Mops
- Golden eller labbe
- New foundland
- Leonberger
- Långhårig schäfer
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Är det bara jag som har en Dalmatin. Jag älskar Dalmatiner, min heter Nattie…..
Jag har:
1 Lagotto Romagnolo hane 1 år

1 Bichon Frisé tik 3 år

------------------------------------------
Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it
Mina föräldrar har en Drever som vi haft de senaste 10 åren.
Nu när jag inte bor hemma längre längtar jag efter en egen hund.
Då blir det en Fransk bulldog. Förhoppningsvis till våren/sommaren 2011.
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se