Jag tror inte det är fejk. Såg gullig ut. Jag VET inte varför den gör på det där sättet. Men eftersom den både fäller ner öronen och kisar med ögonen ser den lite underlägsen ut. Men sen viftar den ju på svansen.. Den såg ju inte så lycklig ut när dom skulle klappa den när den satt fast, den där handen som stack fram. Näe, jag vet inte vad det är för beteende. Hoppas någon annan vet/har ideér. 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Fäller bak öronen, sänker svansen, skakar, slickar sig om munnen… Många tecken på att hundenär rädd/osäker och gör allt den kan för att visa lugnande signaler.
Blir riktigt illa berörd av den där videon 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Har sett den förut, tycker också att hunden sänder ut mycket lugnande signaler och speciellt mot ägaren.
Tror inte det är vanligt att hundar ler på det sättet, det är ju mer vanligt med "tandvisningsleendet"
≧◔◡◔≦

Stackars hund!

Jag tror att hunden blivit illa behandlad, men inte nödvändigtvis av personerna i filmklippet. Hunden är nog väldigt osäker. Alla dedär signalerna är väldigt splittrade. Hunden försöker "hålla god min".
Även människor och nästa alla andra däggdjur ger splittrade och dubbla signaler när vi är osäkra på någon.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Mina ler sådär när de har jobbat så att de är riktigt trötta eller som just nu när tiken löper.. Båda är okasterade.. men de får inte skaffa valpar tillsammans.. iaf så båda ler men inte sådär kraftigt lite mindre men det syns tydligt att dom ler..
Fats dom fäller inte ner öronen eller slickar sig runt munnen eller nå..
Jag vet inte vad jag ska säga.. Sådär kan Krecia också le, och hon har ju inte blivit illa behandlad..
Hon drar också i mungiporma och öronen bakåt, svansen går iofs som en propeller och hon kisar inte..
Lite mixade signaler..

#6 Att hundar ler är ju inte så ovanligt. Det gör mina också ibland, men alla dedär signalerna tillsammans ser osäkra ut.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#8 håller med
Jag har en dalmatiner och man brukar ju säja att dalmatiner kan le, min dalmatin gör det ibland. Om jag kommer hem tex hon blir jätteglad av att se mig så då ler hon så gulligt och springer fram till mig…det är gulligt
Men jag tycker också att hunden på filmen ser ganska rädd ut…
Jag tycker hunden ser rädd ut :S
Intressant att se vad ni säger :)
Så där log min väns 2 hundar fast ena blunda/kisa inte med ögonen men visa allså inte tänderna utan drog upp smilgroparna. Ursöta o skitglada i när jag kom. Hon har haft ´hundar alla har smilat endas en o det är den hon äger nu som inte ler de som log (då olika även visa nogra tänderna) men raser Schäfer,new foundlandshund (hon sila som den på vidion läpparna bara skacka såg sött ut) Pointer, York alla levde med Noe foundlanstiken och kan vara hon som lärde dom?
Och jag tycker inte dom såg rädda ut eftersom de kom springande i 100 knyck glada och hoppade på mig, Man vart nerpussad av dom.
Jag tycker den ser rädd ut, och inte särskilt glad heller när den sitter fast i sånt plast gräsmatta under sig med en halv meter långt kedjekoppel :S .. stackars hund..