HUND SÖKES
Hej!
Jag hade tänkt att köpa hund. Jag letar efter en Chihuahua eller Papillon. Det går bra med blandras också. Chihuahua/Papillon eller något annat. Men jag vill ej ha terrier.
Jag har haft hund nästan hela mitt liv. Jag vill gärna ha tips på små hundraser och annat kul.
Säg till om DU har en hund att sälja eller vet någon annan som har!
Ha en fortsatt bra dag/kväll! :)

#1 Lite synd då TS ej ville ha terrier, för dom var ju urgulliga :D
Förlåt TS och #1…läste det som att du VILLE HA terrier haha. My bad

#3 det är nog ingen större skada skedd :)
på hundstallet finns det en Chihuahua
1, mumms så söta :)
5, se där inte ofta hundstallet får in småraser så hoppas den får ett bra hem, kanska kan vara något för TS 
Hej Min mamma har nu en kull på papillon som har riktigt bra gener och stamtavla ta kontakt med henne så får du veta lite mer.
http://www.blocket.se/jamtland/Phalene_Valpar_24550529.htm?ca=3&w=3
#7 Fast det står Phalene på annonsen 

En av dom kommer bli papillon då det enda som skiljer dessa två och fadern är papillon och modern är phalene. Mer info om valparna kan du få hos min mamma som då är den som har dom:)

Är inte Phalene och Papillon samma sak? Fast Phalene har hängöron och Papillon har stående? =)

#9 Aha! Kan man alltså regga kullen till olika raser (alltså någon valp som det ena resten som den andra rasen)? 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#1 & #11 Åhh så söta, man blir alldeles valpsjuk.
Skulle knappast kategorisera Yorkar som terriers, även om det ingår i namnet.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Jag hade mer inriktat mig på blandras. Papillon/Chihuahua.
Jag tycker inte om hundar som blir så stora. De är inte lika gosiga då.
Jag älskar hundar vilket som. Men små hundar gillar jag BÄST!
Tänkte mig blandras som inte är alltför dyr. :)
#10 Phalenen kom först, sen papillionen, det är väl "samma" ras men reggas olika beroende på öronen 
#15 Hur menar du inte lika gosiga? 
#17, undrar jag med?
O hur kan man vilja ha en blandis? Är mentalitet o hälsa inte viktig för dig TS? Eller vill du bara ha en billig miniatyrhund?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#18 Mentaliteten säger jag inget om, den är ju svår med blandisar,man vet inte vad man får, men hälsan?
En blandras kan vara lika sjuk och lika frisk som vilken renras som helst.. 
Hm. Jag har en blandning mellan dvärgpinscher och Chihuahua och hon är lika stor som syrrans york tik…eller lika liten beroende på hur man vill se det.
När jag skulle köpa hund efter min förra gick bort så hade jag tänkt mig en liten blandning men inte en chihuahuablandning men det blev så.
Som #19 säger så kan blandraser vara lika friska eller sjuka och man vet inte vad man får. Chihuahua är enligt mig en stor hund i liten förpackning och det har visat sig att Izzie är mer Chihuahua mentalt. Hon är världens goaste hund men hon kräver mer träning och arbete än min förra hund (som också var blandras fast lite större) och grannens labbe/golden, trots sin ringa storlek. Jag tycker dock detta arbete och träning är kul. Ska nu få min första renras hund och är nervös 
Jag tycker det är mer riskit både med mentalitet och hälsa när de gäller blandras. Det finns inga krav på en som avlar med blandraser så de säger väl sig självt kan jag tycka.
#21 Handlar väl om vad man söker efter.. Skulle jag köpa en blandrasvalp så kollar jag ju upp allt på samma sätt som en renras.
För min del är det alltid 50/50 oavsett ren- eller blandras.
Enligt egna erfarenheter alltså.
Men det är bara så jag ser det 

Trådskaparen var nog inte ute efter diskussionen renras vs blandras. bara för att man har ett kennelnamn betyder inte att man e seriös.
Om detta är den blandning du vill ha kan jag bara säga grattis. Har själv en papillon och hennes dotter. pappan är en korthårig Chihuahua. Jag har en av valparna i kullen, minsyrra en och en annan bekant en. alla som träffar dessa hundar gillar dem . De är friska, pigga, lättlärda, glada och har världens goaste sätt.
Storleken är praktisk, lätt att ta med och pigga på allt.
Om jag hittar rätt hane så hoppas vi få valpar till sommaren.
Lycka till med hund sökandet!

#17 & #18.
Jag tycker både Chihuahua & Papillon är söta hundraser. Jag gillar inte att ha för stora hundar runt omkring mig. Det gör mig lite rädd. Varför jag vill ha blandis mellan de 2 är just för att jag ÄLSKAR båda de raserna. Jag vill inte ha någon "miniatyr" hund. Jag vill ha en hund jag kan riktigt gosa med. Det är ju lite svårare att lyfta upp t.ex en Grand Danois i knät för att gosa, eller hur? Och som sagt, större hundar gör mig lite rädd. Mindre hundar kan jag ha mer kontroll över, de gör mig inte lika nervös.
Så, små hundar = PERFEKT!
Större = gör mig rädd…
Måste bara säga att jag har en blandrastik som är übergosig. Hon har aldrig vart sjuk och båda hennes föräldrar har också väldigt bra hälsa och mentalitet. Hon är inte jättestor heller men som sagt. Gosig!

#26 #24
Letar just nu också hane till Bella, har några på gång men inte bestämt mig än. Så förhoppningsvis har vi också valpar till sommaren. Bella är första generationen pappivavva, båda föräldrarna renrasiga.
#26 Lycka till!
# 27. detsamma! roligt med valpisar :)