Valpkurs i Malmö?
Hejsan! Jag är ny på Hundar iFokus, nybliven hundägare och väldigt lycklig. Dock har jag ett problem, nämnligen valpkurs.
Känner någon av er till en bra valpkurs i Malmö? Ifall ni gått där, skulle det vara underbart att höra kommentarer etc.
Och en sista fråga, också för er malmöbor; är det inte kurser på Limhamnsfältet?
Mvh Bijish

Valpkurserna på Oxie brukshundsklubb är bra! Har inte själv gått där men jag känner många nöjda kursare, ska själv gå där när det är dax fär valpkurs :)
Nere på Fältet tror jag inte det finns några kurser. Jag går där nästan varje dag och har inte sett något…
Lycka till!
Sen finns även Malmö och Oxie Brukshundsklubb!
Jag mena Oxie Hundungdom ;)
Vilken liten sötnos du har! Är det en labrador?? Och välkommen hit! 

Jag ska kolla upp alla, tack för tipsen :D
Han heter Zeke och är schäfer/jaktlabrador/golden. :)
Och tack för välkomnandet!

http://www.sbkmalmo.m.se/index.htm
Är det någon som vet något om denna? kanske den ni menade, jag har inte sovit ordentligt 
Ja det är Brukshundsklubben i Malmö, Där är ganska många där som gör men gamla och lite hårdare metoder men det börjar fyllas på men lite nyare folk.
Rent generelt så är det en ganska bra klubb men mycket hänger ju på vilken instruktör man får!
är du unger 25år så är Hundungdom-klubbarna också ett alternativ
Lycka till :)

Jag är 17, fast har honom inte själv. Hela familjen har hunden, fast det är jag som kommer gå på kurser etc med honom.
Vill att det ska bli rätt så är väldigt frågvis :) ska kolla upp hundungdoms klubbarna. Tack!
Då är oxie hundungdom starkt att rekomendera, Har själv suttit i styrelsen på Malmö Hundungdom men den klubben ska läggas vilande nu så jag ska själv gå över till Oxie Hundungdom!

Ojsan!
Problemet är att jag bor centralt i malmö, så måste resa med hunden till oxie.
Jag bor också i centrala malmö men OxieHu ligger vid jägersro så man kan ta bussen (1 från triangeln tror jag)

Då blev det genast en annan femma. Tack så jättemycket! Får ringa och höra imorgon. :)
Inga problem men jag kan passa på att tala om att dom startar kurserna i slutet på februari/början på mars och då måste man åka ner och skriva upp sig på listorna… all info om kursinskrivningarna kommer att stå på deras hemsida (:

Vet du hur många valpar det är per grupp, föresten?
Har ingen aning… ska själv kanske gå valpkurs så då ses vi kanske där ;P

haha ja! :)