Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 2028 ggr
Annarex
0

spruckna trampdynor

Jag har en Amstaff kille på ett år!

en av trampdynorna är det en jättespricka i,

vad kan man göra åt det?

/Anna

liee
0

Försvarets hudsalva fungerar bra på sruckna eler ömtåliga trampdynor, och nu när det är salt på vägarna var noga med att tvätta dem. . .

Min omplaceringskille hade riktigt trasiga trampdynor nät han kom till oss, men med noga tvätt av dem och försvarets hudsalva så är de jätte fina nu. . .

Vattnadal
0

Man kan smörja innifrån oxå, med laxolja! Hud, päls och tassar mår toppen av det!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

monicany
0

fins även speciell tass salva på de flesta bra djuraffärer

Karizma
0

2, laxolja är gott med :) samt bra för magen våran älskar det.

Annarex
0

eftersom vi bor på landet är det ingen som saltar där, så finns inget salt där,

har tagit på sån tasssalva, o dom får laxolja o dom verkligen älskar det:) men hjälper inte det heller….

Nicolina
0

En gång för ett par år sen hade jag en Guldhamster där trampdynorna sprack på honom hela tiden, de var svullna och tillslut efter månader av kämpande med olika salvor och medicin från veterinär så var 3 av tassarna bara stora sår på honom. En hamster kan man ju inte heller hålla still eller sätta på ett skydd för tassen så att smörjan sitter kvar som man kan med en hund.

Då fick jag rådet av en vän att ge honom kamomillte med honung i samt att smörja på AloeVera Veteriary Spray. På tre dagar så blev det märkbar skillnad åt det bättre och på en vecka hade tassarna börjat läka ihop superfint och snart så var såren ett minne blott!

Nu är det naturligtvis stor skillnad på en Guldhamster och en Hund, men i det stora hela så har de fyra tassar som det slits på och det kanske är värt att testa? 10 dagarnas medicinering av veterinär gjorde ingen verkan, snarare blev tassarna värre under den tiden. Men med lite kamomillte (som är en läkeört) honung och AloeVera så läkte det hela på kort tid!