Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2141 ggr
Mymlan
0

Anfall på ledarhund

På aftonbladet har de en film där en kamphund anfaller en ledarhund. Jag har ej sett filmsnutten då jag inte gillar se på sådana men jag undrar hur gick det för ledarhunden? skadad förstår jag men överlevde den?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Hilo]
0

Den överlevde, fick vet.vård, men inga livshotande skador.
Detta tack vare sin passitivitet i attacken. Hade den gjort motstånd hade ledarhundan klart blivit mer skadad och kanske dödad.

Nu klarade den sig undan med ett elakt sår i nacken.

Nikkis
0

Har sett filmeklippet. Det var väldigt otäckt att se. Den blinda kvinnan hade ju inte en suck i världen att ens försöka ingripa.

TUR att kamphundsägaren iaf gjorde sitt yttersta för att få bort den, men fegt att dra ifrån platsen sådär.

Såna där hundar ska inte gå på gatorna tycker jag…. Hoppas att ledarhunden återhämtar sig.

[Hilo]
0

#2 Han ska ah återhämtat sig bra, säger ryktet..

Nikkis
0

Oki, vad bra. Hoppas dom får tag i kamphundsägaren.

[Hilo]
0

#4 Ja, klent av honom att bara dra iväg..

SaraC
0

Vad hemskt för både kvinna och hund att bli anfallna så. Skönt att höra att hunden verkat återhämta sig bra.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ixectrona
0

#2 Sant, men framförallt ska inte sådana hundägare gå på gatan.

Magdalenaa
0

Kan någon linka filmen ?? hittade den inte på aftobladet.

[Hilo]
0

Inne på blandrashundar finns den..
orkar dock inte leta åt dig Oskyldig

Magdalenaa
0

Hittade den nu, FY SJUTTON! STACKARS LEDARHUND och hon som är blind!! usch…. Chabo våran hund hans näst bästa kompis är en ledarhund, så jag och den blinda brukar låta dom få busa och så går vi och pratar under tiden dom busar :)

Karizma
0

Jag anser inte att hundägaren inte gjorde rätt snarare 1000fel i allt. Ser även ut som att han släpper hunden eller så tappar han den väldigt lätt, sen är han på reagera dessutom.  Sparkar o slår sin hund detta brukar "trigga upp" dom ännu mer, hatar se sånt här dålig bilder men man ser ju vad som händer. ledarhunden klara sig stackars den o den synskadade.

anaprincess
0

Blev väldigt upprörd när jag såg det där.

Min fundering är om hunden tog någon skada psykiskt efter det där, hoppas den kan fortsätta i tjänst efter den där upplevelsen.

Xondah
0

..suck för sånt här..

#12 Det tänkte jag också på. Hoppas den inte fick psykiska men.

Taci
0

Men gud så hemskt det såg ut :( Stackars den blinda kvinnan, tänk vilken panik att inte kunna se vad som sker liksom.. o synd om hunden såklart!

Fast att mannen sparkar o slår på hunden kan jag faktiskt ha förståelse för, för i det läget blir man nog ganska nollställd i hjärnan o tar till våld för att få den att sluta, även om det triggar den mera. Tror inte att man kanske tänker så i det läget, man blir nog bara så jäkla stressad, så man tar till övervåld.. Jäkligt fegt att bara sticka därifrån hur som helst! Har människan ingen som helst sympati, för att hunden ligger skadad pga av hans hund, o att det står en blind kvinna utan sin hjälpande hund, o fattar ingenting :S Usch..

jahadu
0

att anfalla en ledarhund i tjänst tycker jag är helt oacceptabelt. har inte sett klippet, hittar inte det. men om hunden bara gick på utan anledning så lär den väl ha nåt fel i psyket. och det låter ju inte som att ägarn va nå bättre…hoppas att kvinnan får någon ersättning. När en sån hund blir anfallen så drabbar det ju itne bara hunden utan hela kvinnans liv eftersom hon är beroende av den.