Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1522 ggr
sandraDeLuxe
0

Hund och katt.

Hur vänjer ni katt vid hund?

Min katt växte upp med hund tills hon var 8v och kom till mig. Sen dess har hon bara stött på hund någon enstaka gång och var gång springer hon och gömmer sig och visar sig inte mer än behövligt. Vi funderar på att skaffa hund men det är ju viktigt att båda kommer överens….

/SG

Karizma
0

Det är jätte olika hur katter reagerar skaffar man valp lär dom sig växa upp med katt därmed blir dom kattvana men fördel är att man tar en valp där katter finns i hemmet redan. Slipper man en nyfiken hundvalp :). Att katter blir rädda tycker jag är rätt självklart, men tycker dom reagerar lika dant om man skaffar sig en till katt med. Man kan göra som så att man har ett säkert rum då genom stänga ena dörren med kompostgaller katten kan ta sig över när den vill men inte hunden. Kan dom även titta o känna lukten från varandra på det viset. Hoppas du år bra tips från fler.

Jo jag kom på åker man o tittar på valp ta med en liten handuk o dra den på hundar o ta hem lite lukt kan vara bra för katten att känna lite nya lukter med.