Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 508 ggr
Mymlan
0

Jaga katter & Bråka

Maj -06 tog jag över en mellanpudel på 12 ½ år som innan varit i 2 olika hem. Där hon kom ifrån hade de bara henne. Hon var väldigt ovårdad och väldigt skitig.

Här hemma så har jag en Lhasa Apso på 3 år, katter, smådjur. Det var svårt att sammanföra hundarna så vi hade ibörjan då vi ej kunde ha uppsikt en barngrind emellan dem (i varsitt rum). Ibörjan så tyckte Bella (Pudeln) att katter skulle jagas, smådjuren kunde man stå och skälla på. Skälla på smådjuren har hon slutat med men kan ej ha kanin lös och hon i samma rum det går ej.

Emellanåt så bråkar hundarna med varandra. När Lhasan löper så kan de ej vistas i samma rum men det funkar gå på kisse rundor ihop.

Inatt både skällde, morrade och jagade hon katterna och lyssnade ej på nej eller att jag tog tag i henne. Enda som hjälpte var in i hundburen.

Jag vet jag kanske gör helt fel. Nu ska vi prova D.A.P

Hon är hur snäll som helst bara detta vi bråkar om. Och det är mest nattetid som hon kan hålla på med detta.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

TinaH
0

varför plaserar man om en tik på 12,5år?

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Mymlan
0

#1 Hon skulle ha semester, få hem allergiska vänner, resa bort samt hennes dotter skulle resa till Iran. Hundvakt/pensionat hade vart bättre även om JAG inte skulle sätta gammal hund på pensionat eller hos hundvakt. Man får prioritera då man har hund/djur kan jag göra detta? kan jag ta med mig hunden/djuret? har jag djur/hundvakt? vad tycker släktingar/vänner att djuret/hunden följer med?

TinaH
0

Pudel är en av dem raser som alla allärgiker tål.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Mymlan
0

Men de är inte 100% säkra för det beror på vad på hunden man är allergisk emot.

Vattnadal
0

Min svåger är allergisk mot Pudel oxå. Finns nog ingen ras som alla tål. Själv är jag allergisk, men tål både golden och husky! Eller, njae, men jag har viljestyrka som fixar allt jag måste!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter