Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 3209 ggr
bblomquist
0

vilken sorts terrier?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

som jag förstått finns det olika sorters terrier, och jag är hundvakt åt en hund hela dagen idag, tycker det ser ut som en terrier. en riktig skärmplutt som e otroligt gullig i mina ögon. här kommer söta tösen:

[Empisen]
0

Antingen är det en Airdaleterrier eller så är det en lakelandterrier :)

bblomquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 okej, tack! här kommer en för ljus bild pg.a kameran, men här ser man ansiktet:

SaraC
0

Jag tyckte mest det såg ut som en lakeland, men jag är inte särskilt hemma på terriers. Söt var hon i alla fall Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Bogart
0

Hur hög är hunden?

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

[Hilo]
0

Tycker också att det ser ut som en lakeland..

Bogart
0

Jag tycker att hunden ser ganska stor ut för att vara en lakeland (eller welsh) men det är ju svårt att se på bilder tycker jag. Därför vill jag veta hur hög hunden är, för är det en större hund så är det nog en airedale. Det är också lite svårt att se vad det är eftersom hunden är dåligt trimmad…

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

[Hilo]
0

#6 Skulle tippa av bilderna att döma, att hunden är runt 40 cm.

bblomquist
0

enligt mig är hunden ganska stor.. det ligger och sover just nu så kan inte mäta.. men jag är 161, och hunden går.. tja, mitten på låret,

tack för alla svar! :)

Carpedium
0

Det är förmodligen en Airdaleterrierär !

Karizma
0

Ser rätt stor ut gissar oxå på Airdaleterrierär. mycket fin hund du är hundvakt åt :) fråga ägaren vad det är för ras

bblomquist
0

okej, airdalterrier får de vara då (:
#10 Jarå, tacktack! :)

behöver nu hjälp med aktivering, ja som inte orkar var ute å gå hela tiden. ägaren tyckte ja skulle gå runt 3-4 timmar. finns det någon bra aktivering man kan göra för en hund som man inte känner så bra? den kan vara utomhus, eller inomhus. och jag vill att det är han som ska få den mesta aktiveringen. några tipS? :)

bblomquist
0

okej, airdalterrier får de vara då (:
#10 Jarå, tacktack! :)

behöver nu hjälp med aktivering, ja som inte orkar var ute å gå hela tiden. ägaren tyckte ja skulle gå runt 3-4 timmar. finns det någon bra aktivering man kan göra för en hund som man inte känner så bra? den kan vara utomhus, eller inomhus. och jag vill att det är han som ska få den mesta aktiveringen. några tipS? :)

bblomquist
0

puttputt, hjälp mig!

[jakke94]
0

#13 pröva gör en ny tråd om din nya fråga, då är det lättare att få svar av någon som har en idé :)

Karizma
0

Är du hundvakt o hon kräver att du ska gå ut med den 3 -4 tim :P kan man ju inte kräva men att den får sällskap och ut för rastas visst en långis på 1 tim kanske du klarar av men är du helt okänd med denna hund?

bblomquist
0

#15 nejdå inte helt okänd, han har varit hos mig 2 dagar och 1 natt nu, sista natten nu. ska ta ut honom sen till enbasketbollsplan med galler runt, och konstgräs i en halvtimma. då har han rört sig.. cirka 2 ½ timma idag, det räcker väl ? (: