Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1516 ggr
Yessica
0

Agif/Folksam cup

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I lördags tävlade jag och Sting på Mälarö BK där dom arrangerade Agif/Folksam cup. Kan nog bara sammanfatta det med att jag är nööjd med min hund och att vi fått årets fjantigaste fel. Flört Hahahaha!

Det började med agilityklassen. Det var nära att det blev disk, för att jag var lite snurrig en sekund. Sting följde mig bra och svängde dit jag sa först, men ändrade sig snabbt när jag ångrade mig. Haha! Första varvet jag gick banan kändes den ganska klurig, men sen blev det lättare och lättare ju fler varv jag gick och när vi väl startade kom vi i mål med noll fel! Så antagligen var den inte så klurig att vi inte klarade det. MEN! Vi fick tidsfel. 0,06 sekunder gick vi över referenstiden. Huuur fjantigt är inte det då? Förvånad Skrattande Tur att det är cup och ingen officiell tävling (tänk vad surt med så lite fel om man skulle legat på pinnplats).

Vi hamnade på en 12e plats inför hopploppet, och det var alltså 11 nollor, dom 10 bäst placerade i varje storleksklass går till finalen, läs mer om cupen här. Vi startade i omvänd ordning där den som alltså ledde från agilityklassen startade sist. Det var en del som nollade, men dom hade ju fel från agilityklassen.

Så blev det vår tur, det kändes bra nu med, det enda tokiga var att muren var med och Sting tyckte inte om den. Men efter att ha taxerat och kollat noga (fjant) så hoppade hon utan att riva. Glad Vi lyckades återigen nolla loppet, och den här gången inom ref.tiden! Vilket betydde att om det var minst 2 som tjabbla bort sig nu hade vi en plats till finalen!

Det var fler än 2 som tjabblade bort sig, vi hamnade totalt på en 7e plats och kommer därmed tävla den 1 november i Stadium Arena i Norrköping! Otroligt häftigt! Vi liksom! Förvånad Men där har vi nog inte så stor chans, många duktiga ekipage är kvalade. Dessutom många duktiga, snabba BC. Men hur som helst ska det bli riktigt kul! Skrattande Ni som har möjlighet kan ju komma och kolla.

Film (både agility- och hopploppet på samma)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

destroyed
0

grattis:)

Xondah
0

Grattis, va duktiga ni är. :)

Yessica
0

Tack så mycket! Glad