Namnval - Titta hit!
Usch, vad jobbigt det var att komma överräns om ett namn. Ingen i familjen gillade mina namn. Eragon & Shadow - drömmer.. Men varken mamma eller pappa kunde uttala namnen, så det blev Tyson :) Men jag är nöjd ändå. Vad tycker ni?
Jag tycker att Shadow var fint =) Det hade nog jag valt :P Tyson är ju rätt vanligt namn. Vad är det för hund?=)
Tyson är ett bra namn , det heter värdens snabbaste Russhingst. Men det har blivit väldigt vanligt, ligger i topp på populära hundnamn.
Ja, det är ju ett väldigt vanligt namn. Tråkigt. Men det var det ända namnet som hela familjen kunde tänka sig. Jag tycker dock valpisen passar bäst i antingen Eragon eller Shadow. Det känns inte riktigt rätt med "Tyson", men jag vänjer mig nog.
hunen kommer snart va:)?
Ja, eller nej - nästa vecka
Känns som en evighet. Mina dagar går så lååångsamt. Trode inte att det skulle vara så här jobbigt att vänta.
De ÄR det!=) Att vänta på sin hund, de var extremt jobbigt. Ville ha honom redan när vi kolla på honom då han bara var 4 månader;)
Måste iof säga att Tyson är vääldigt tråkigt namn. Jag tycker det är super fint. Men tråkigt! Var och varannan hund heter ju det.. därför vill man ju ha nått ovanligt, iaf jag. När du säger shadow tänker jag på den härliga golden retrivern i "den otroliga vandringen" som jag såg när jag var liten..
Hum, de fanns ju så många fina huskies namn i den nya filmen "eight below".. men kommer inte ihåg dom. Ett av dom var shadow iaf..
Tycker du ska bestämma lite mer över mamma och pappa;) haha
#6 Dem är aldrig nöjda med mina namn, totalt vägrar att kalla hunden för något av mina förslag
Tyson var det ända av mina namn som var okej. Och jag kom med flera hundra förslag. Hopplöst. Och jag håller med om att Tyson är lite tråkigt, just för att det är så vanligt. Men vad ska man göra?

Eragon gillade jag, ja det finns många fina husky namn men ingen av mina har heller nått speciellt husky namn, jag skulle velat ha en Demon, balto, eller nått men nu har jag Mulan om Nima . Men det lär bli fler så kanske då.
Kanske får jag vänta med mina namn till nån annan gång :)
Hum, bara en instickare..menade ju att ecko bara var 4 VECKOR inte månader.. för de är han inte ens nu;)
Ja, men då kanske du kan komma på nått annat ändå? som dom kan sammsas om också.. men iof, ni kanske är nöjda med tyson så jag ska inte sitta här å tjata:P hehe..
#8 Just det, demon var det som jag gilla.. och Maya..
Sen i den där filmen "eight below" (kan rekomendera den med, men man gråter lätt) fanns det en truman, buck, shorty, max och jack.. Jag hade för mig att dom var roligare..men de var dom inte;) thihi..

Jag gillade o Eragon - Tyson är så vanligt så det blir lite tråkigt som du skriver… men det är inte ett dåligt namn o det är lätt att säga - vilket ju är det viktigaste *ler*
#11 Jo, och vad ska man göra när man har envisa föräldrar 

Komma med fler förslag. de kanske fastnar för något annat av dina namn förslag.
Med tanke på den otroliga vandringen så kom jag att tänka på shadows kompis, Chanse. Inte heller så dumt. Fast det finns massor av bra namn.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#13 Tro mig, jag har kommit med massor av förslag, hela veckan. Och ingen gillade någon av dem. Jag var överlycklig när dem äntligen kunde tänka sig Ett av alla mina namn.

Varför inte blanda Tyson o Eragon då kan det bli Tyron inte lika vanligt kanske inte det roligaste det heller men inte lika vanligt.

Tyson är ett fint namn, men för vanligt så det blir mindre fint ändå. Personligen är jag inte så mycket för amerikanska/engelska namn men jag tycker också Tyron låter bättre :)
När min pojkvän skaffade shäfer gav jag tusen förslag på namn. Han sa att han ville att den skulle heta något på R.. Ruben tyckte jag var gulligt.. och han bestämmer sig för att döpa jycken till Roj och det är om mörjligt än vanligare och tråkigare än Tyson.
våran heter Lucifer =) min pojkvän ville att han skulle heta satan men d blev det inte.. =)
Ni ska bara veta *suck* Det visade sig att vår lille kille var en Flicka! Vi blev lite fundersamma när han skrev "tös" i ett mejl, så vi ringde upp och kollade om det var samma hund vi talade om, och ja. Min pojkvän måste ha missuppfattat tidigare. Och nu måste vi komma på ett nytt namn. Några förslag?
Ochra/Ockra tycker jag är fint. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst