Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 1599 ggr
SparklingTindra
0

Enya på KM

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I lördags debuterade min lillskrutta på klubbmästerskapet i agility. Det är något väldigt stort för henne då hon är väldigt (hysteriskt) rädd för andra hundar. Att klara av att vara lös på en agilityplan med en massa hundar som står vid planen är en oerhörd bedrift för henne.

Jag tycker att hon skötte sig jättebra, trots att hon sprang till domaren en vända och sen drog iväg mot en annan hund så är jag jättenöjd. Vi startade som miljöträning, inte för att vinna.

En kompis till mig filmade loppet, så se och begrunda. =) Tänkt då på att denna hund är sjukligt rädd för andra hundar och gör utfall och kan ibland vara i det närmaste okontaktbar när hon blir rädd.

SparklingTindra
0

Putt =) Vad tycker ni?

Ricko
0

Tyckte det var duktigt ändå ;) Hade en riktig Papillon-agility champion haha här hemma men blev ingen tävling :( Även dom andra hundarna var riktigt duktiga.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Xondah
0

Bra jobbat med tanke på hennes rädsla osv. De blir nog bara bättre och bättre:)

SparklingTindra
0

#3 Får hoppas på det. Tävlar med hennes mamma och tanken är att jag ska tävla med henne också. Men det blir ingen start förrän hon klarar av miljön runt en agilityplan.

LinaK
0

Tycker hon/ni var riktigt duktiga Skrattande Lite mer träning så kommer det sitta som ett smäck.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SparklingTindra
0

#5 Tack! =)

tsset
0

NU gick det att se filmen! :) Ser faktiskt riktigt bra ut, tittade mest på hur hon betedde sig snarare än hur hon skötte banan, och det ser lovande ut! Har man lite att jobba med först så får man ju ta att det inte går perfekt direkt, ett steg i taget. När hon är trygg och så sen så kommer det nog gå kanon!

SparklingTindra
0

#7 Haha ja det gör jag också när jag ser filmen. =P Men övervinner hon sina demoner så kommer hon att bli en super agilityhund, för det är hon på träning när det inte finns några orosmoment.