35 000 hundar
Får gå på lugnande meldel under nyårs veckan!!!
Sa dem på nyheterna på tv 4 ikväll.
**Det är fördjävligt!!!
**blir snart skogstokig på detta smällandet!! 

Ja, idag blev jag riktigt arg! När jag kom hem från affären var det någon idiot som bränt av en raket inne i vår portuppgång! Som tur är så är mina katter (har inga hundar själv) inte rädda men ändå!!! GRRRRR!!!!!!!!!!!

Ja mina två är två av de 35000 hundarna , här smälls 2 månader runt nyår ett rent helvete.
Usch :-/ Dem smällde raketer precis bredvid vårt hus klockan ett inatt >.< Man kan inte precis sova då! Stackars hundarna som är rädda och kaninerna som är livrädd + bor utomhus! Men dem ska iaf komma in ikväll.

#3 hade exakt samma problem som du ! förutom att jag inte kunde ta in våran kanin! vår hund började skälla och morra jätte mkt när vi smällde flera raketer, han vägrade gå in, han ville inte göra nått, han va helt förtvivlad. Vi försökte få in honom men han sprang bara ut igen, om vi stängde dörren så krafsade han upp allt trä på insidan, han va helt galen på o komma ut. Sen när han var ute så räck han till av varje smällare och skällde oavbrutet:s
Jag avskyr också denna tiden på året! Min förra hund var inte skotträdd men ibland slänger ju ungarna smällare precis bakom en o det skrämmer ju vem som helst o kan även skada. Hunden jag har nu är skotträdd o vi har inte kunnat gå långpromenader på över två veckor nu. Suck o Grr o Blä! Undrar när vi ska kunna gå på långpromenader igen? För av erfarenhet vet jag att det inte brukar va slut på smällandet bara för att nyår passerat. suck…
våran hund visste inte var han skulle vara,, han sprang hit och dit under och bakom å allt,, han lixom verkligen försökte komma intill en för att söka trygghet,, han gick inte på lugnande då han inte visat så förra året,, han är nu 2 år snart så han har inte levt så många nyårar ;P

Har provat lugnande här hemma och inte änns de tog rädslan var lika stor hos min kille.. de är hämskt att se honom så rädd.. Jag vet inte om jag ska testa starkare medel nästa år ingan aning de känns inte bra att behöva droga ner honom heller.. Hos mamma smäller dom inte lika fruktansvärt tack och lov så jag vet ju vart nyår kommer firas några år framöver

Apropå 35000 så tror jag många flera egentligen skulle må bra av de 35000 av alla hundar vi har i sverige är ju egentligen inte så många (fast alldeles för många) om ni förstår hur jag menar. Men som sagt tror de de är många som inte vet man kan ge lugnande och liknande så skulle alla som var rädda få de så tror jag siffran skulle vara betydligt mera skrämmande tyvärr
jag tycker smällarna är jätteläskiga!! har själv råkat ut för olyckor 2 ggr med smällare..urs..men min hund är inte rädd..tvärtom han tycker det är skitkul och försöker fånga dom..så det är jättejobbigt att holla honom borta ifrån dom..
jag tycker smällarna är jätteläskiga!! har själv råkat ut för olyckor 2 ggr med smällare..urs..men min hund är inte rädd..tvärtom han tycker det är skitkul och försöker fånga dom..så det är jättejobbigt att holla honom borta ifrån dom..