Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 6074 ggr
KitoBonito
0

Min nya tatuering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nyss tatuerat mig med min hunds namn och smeknamn (som brukar sägas tillsammans). Jag är jättenöjd och vet att det är en tatuering jag aldrig kommer ångra.

Vi har växt upp tillsammans - från barn till vuxna, ja nästan vuxna - även om jag helst inte beskriver det som det, men ändå. ; ) Ni förstår nog tanken.

Två snorungar som slogs ihop, utvecklades och nu står här öppna får världen. Vi har fortfarande SÅ mycket kvar att lära  - unga som vi ju är. ; )

Att dessa varelser kan få en så stor betydelse i våra liv. Och för dem … är vi allt.

anaprincess
0

vad står det då?

KitoBonito
0

Kito Bonito står det i tatueringen. Min hunds namn som nämndes först i inlägget.

Karizma
0

svårt o se vad det står, men fint. Det brukar läka dåligt där ofta får man ärrbildningar men din var rätt tunt skrivet så det kanske du slipper.

Nikkis
0

Den var lite för svår att tyda i och med alla kruseduler. Men det var ju en fin tanke.Glad

Ricko
0

Säger som övriga. Men det var en fin tanke. Kommer tatuera in min hund namn (Ricko) när jag får tatuera mig. Kanske dom andra 7 hundarna också? Nä det blir nog för mycket namn X) Men iallafall Hunden som var min egen. Har ju andra egna djur också men han betyder mest..

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

[jakke94]
0

även om det kanske är svårläst är den fin, hur kul hade det varit om man textat KITO BONITO ? Flört

[SusannaK]
0

Den var cool….sirlig…gillar när det inte står jättetydligt utan att man bara kan ana det.

Tatoo fantast själv…har en men det ska bli fler filar på motiv…det ska liksom värka fram förstFlört

SaraC
0

Textatueringar måste såklart inte se ut SÅ HÄR Flört

Tycker personligen det är mycket snyggare med snirkliga stilar och mer än bara text.

#0 Fin tanke och fin tatuering.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

KitoBonito
0

Vad berörd jag blir när folk säger att de inte kan se vad där står. Kommenterar det som något dåligt liksom. Det ska INTE synas så bra; därav textfonten.

Hade det inte varit menat hade det inte sett ut på det viset.

Det ska vara "mer än bara en text".

Är dock nöjd med responsen om att det var en fin tanke. Tack!

Och tack  till #6, #7 och #8 som faktiskt tyckte om tatueringen. Inte för att alla andra måste tycka om min tatuering - det är absolut inte det.

Kommer upp en ny bild ikväll. Kommer inte vara lika rött och förhoppningsvis bättre taget foto!

fettmedkevlar
0

Men hur kan du bli (illa?)berörd för att folk frågar vad det står? För jag såg inte heller först vad det stog förrän jag läste ditt inlägg där du skrev vad tatueringen föreställer.

Jag tycker iallafall det var en fin placering av den, har själv en snöflinga på samma ställe. Och coolt att tatuera in hundens namn :) Själv har jag ett porträtt av en tik vi har haft i familjen länge.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

bblomquist
0

jätte cool tatuering :)

Karizma
0

#9 jag sa att den var fin med :) har ett par tatto själv men det inte text utan motiv. Din var egen o det ska du vara stolt över att inte jag såg klart vad det ståg är inget negativt.

KitoBonito
0

Hur jag kan bli illa berörd? Ja, det är väl något som pågår i min skalle skulle jag tro. Självklart tycker jag det är känsligt att ta "kritik" om min tatuering (även om jag bör klara av det ändå) men orden som kom fram hos mig var "MEN en fin tanke". Jag kan säga redan nu att jag överreagerar, och jag ändrade mitt svar en halv miljon gånger innan jag la upp just detta, men det är så jag tolkade det och jag orkar inte ändra på det. : )

Och tack! :)

Tackar :)

KitoBonito
0

Du behöver absolut inte ursäkta dig, det är bara jag. Tack! :)

Tina
0

Jätte fin tatuering. One of a kind! :)

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

sisal
0

Fin!

Jag är ibland lite sugen på att tatuera in min hunds ansikte någonstans…Men det skulle nog bli för dyrt då jag vill få det gjort i London, av dom man ser i programmet London Ink…Flört

KitoBonito
0

#15, #16Tack!

Ja, det kan nog bli ganska dyrt om du ska göra det hos London Ink ;D

KitoBonito
0

Två nya bilder som ser liite bättre ut. Ser dock lätt bäst ut i verkligheten. Riktigt svårt att fota bilder på handleden som ska se bra ut!

KitoBonito
0

Up closer

destroyed
0

skit snygg ju:)

Taci
0

Den var faktiskt riktigt tuff! Gjorde det inte ont att göra den just där? :O

Själv kan jag tänka mig att göra Texas tassavtryck någonstans, men det lär aldrig bli av, jag är för feg^^ Annars är det det enda jag kan tänka mig att tatuera in:)

KitoBonito
0

Tack! : )

Jo det gjorde ont, men det var inte olidligt. : ) Just över benen i handleden var det som värst! Huden är så tunn dessutom.

Do it! : D Jag har kollat igenom en tass-tråd på Bodyart i fokus med massor av olika tassar och jag är väldigt sugen jag med.. Kika in där du med! :D Blir nog någon gång för mig i framtiden också : )

Nikkis
0

Ingen har ju sagt att det är en ful tatuering…?!Obestämd

Bara svår att tyda, det tyckte iaf jag då jag inte ser att det ska föreställa K och T i och med att det är en massa streck 'kors och tvärts'.

Men detta UTAN att det för den sakens skull betyder att det måste vara EN SÅN HÄR TEXT eller att din tatuering är ful! För det har ingen sagt.

Och ja, jag tycker att det är en fin Tanke med att tatuera in sin (bästa?)väns namn, är väl inget dåligt menat med det?

KitoBonito
0

#23: Läs #10 tack! Ja, läs allt en gång till istället.

Jag har inte påstått att någon tycker den är ful, jag har inte påstått att någon tycker det är dåligt att tatuera in ett namn.

Trollhassel
0

Jag funderar på att tatuera in Prillans tassavtryck på samma ställe som du gjort din. Känns bra att alltid ha sina älsklingar nära till hands.

Är det du själv som ritat/skrivit motivet till din tatuering?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Ricko
0

Ingen har väl sagt att den är ful? Den var jätte fin bara lite svårt att tyda på den första bilden.

KitoBonito
0

#25 Ja, på något vis känns det faktiskt som att ha dem nära när man tatuerar på ett så synligt ställe som handleden. Underbart!

Nej, jag laddade hem textfonten från nätet - sen gjordes smärre ändringar för att få själva texten lite mindre detaljrik som den då var först. : )

#26 Som jag sagt förut - läs om allt jag skrivit och läs speciellt inlägg #24 som förtydligar det ännu mer!

Tack så mycket! :}

Sloj-border
0

JÄTTE FINT!!!!! Älskar den! väääldigt fin!! :)))

lifefighter
0

Hej. det är något speciellt med att ha sin hunds namn eller porträtt tatuerat på kroppen. Själv har jag min första hunds namn på samma ställe som du har och sen så har jag tass avtryck av mina två hundar jag har nu.

Inte för att man någonsin kommer att glömma sina djur men det känns skönt att folk frågar och man får berätta. / Alex2

Ricko
0

Ska tatuera Ricko's namn och ett porträtt av han. Pallar inte ha alla andra 7 hundar vi haft, och eftersom Ricko var min helt egna och jag älskar han över ALLT annat så blir det han. Sen kanske jag gör hundtassavtryck som symbolicerar alla våra andra hundar, mina kommande och att jag älskar hundar.

KitoBonito
0

#29 Jo men visst är det så! Och att det finns där och påminner en.. Om man är bortrest från hunden eller om hunden helt enkelt har dött.

För mig kommer hans namn på min handled alltid påminna mig om honom och vår uppväxt. Vi har verkligen utvecklats från inget till så otroligt mycket. Det betyder extremt mycket för mig och jag hade inte blivit den jag är utan honom - faktiskt.

#30 Det tycker jag du gör helt rätt i. Även om du älskar alla dina djur kanske det känns knas att ha en hel namnlista på kroppen. ;D En symbol som symboliserar dem alla och lite till låter alldeles perfekt!

Ricko
0

#31 Ja precis :) Sen har jag ju haft 20 djur till förutom hundarna så det blir lite väl mycket om jag ska ta alla x)

lifefighter
0

#31 visst är det underbart att ha en sån vän? och att påminnas om det är hur bra som helst. Hundar och djur överhuvudtaget har en större inverkan på människor än vad vissa kan tro. Jag tror verkligen att en männsika lär sig av hunden och lika tvärt om. Nu kanske jag låter hel knäpp men man blir en bättre människa med djur. Tycker jag…

Ricko
0

En människa som inte gillar djur är ingen bra människa och ingen människa jag vill vistas med. (enligt mig) har t.ex en vän som inte tar hand om sina djur och inte bryr sig om dom/djur överhuvudtaget för hon tror hon är cool för hon börjat 7:an och inte är jag med henne mer inte ^^

[SusannaK]
0

#33 Ja, man blir en bättre människa det är jag helt säker på.

Jag är undersköterska i grund o botten. Ville berätta om än lite OT. Vi hade katt på ett gruppboende.

När katten hoppade upp o la sig i någon gammal människas knä tändes något i ögonen på dom. Dom kunde sitta o stirra rätt ut i tomma intet. När plötsligt handen började smeka kattens rygg o ögonen fick liv.

Samma om någon hade med sig sin hund en dag….ooh så många gamla som började klappa vid sidan av benen för o locka på hunden. Dessa gamla satt mest annars i sin egna värld.

Djur är det mest fantastiska som finns Glad

Trollhassel
0

Jag har behandlats för posttraumatisk stress och gått i terapi för det. Min första terapeut var "professionell" och snackade aldrig om vare sig sig själv eller något jag tyckte om. Det gick åt helsike och jag fick bryta behandlingen. Jag skrevs in på ett behandlingshem och fick träffa en ny terapeut. Jag hede redan från början inga tankar på att det kunde bli bra. Jag var i jättedåligt skick och ville inte.

Hon började med att säga: "Vill du inte prata så gör vi inte det, jag ska bara gå och hämta Akleja". Och vem var det? Jo, en dansk/svensk gårdshund som min terapeut tog med sig till jobbet. Vi började snacka hund. Hon pratade om sina hundar och om sin uppväxt tillsammans med djur…och jag pratade om mitt. Isen mellan oss brast och vi kunde prata om allt, tack vare vovven.

Nu är jag sedan många år helt frisk från mina hjärnspöken och min ångest som följt mig i så många år. Jag är helt övertygad om att hunden gjorde en stor del av jobbet.

Med Vänliga hälsningar

[SusannaK]
0

#36 Wow…vad glad jag blir för din skull! Kram på dig! Skrattande

KitoBonito
0

Visst är det otroligt! Alltså folk anar inte hur fantastiskt det är med djur och hur mycket vi måste ta vara på dem och ge dem fantastiska liv, liksom de ger oss.

Och precis som SusannaK och TrollHassel berättade så behövs verkligen djur till de sjuka och de som mår dåligt.

Man har hört massor av exempel på liknande, inte minst hos äldreboende. Det finns nästan (har jag hört) inga gamla människor som är allergiska mot djur och ändå vägrar samhället låta dem få den lyckan av att träffa en hund eller liknande någon gång i veckan där de bor och lever "instängda". Samhället vägrar mycket när det gäller djur tyvärr …

Människor MÅR BRA av djur! Och precis som Ricko påpekade.. Jag tror inte på människor som inte tycker om djur. Det är något knas i deras huvuden - antingen någon fobi eller annan grej som stoppar dem från att tycka om djur. Och för att inte tala om djurplågare …. Det finns allt för många av dem.

Lite OT här men eftersom jag är trådskaparen har jag inga större problem med det, höhö.

Trollhassel
0

#37 Tack!

Jag tror att de som inte gillar djur har spärrar inom sig som även innebär att de kan ha svårt att förstå sig på andra människor till 100%. Om man vänder på det så har djurälskaren ofta lätt att förstå sig på och umgås med andra människor. Som djurägare måste man ha en stark empatisk sida. Nu generaliserar vi ju vilt här, men jag tror att detta är mer regel än undantag.

Med Vänliga hälsningar

KitoBonito
0

#39 Kan mycket väl vara så ja!
Jag tror inte man bestämmer sig för att inte tycka om djur, utan att det är något som sitter psykiskt..

Trollhassel
0

#40 Ja, definitivt. Om man vuxit upp med djur så har ma ju nära till hands att tycka om dem. Om man däremot inte har fått träffa djur som liten så är det kanske lättare att inte gilla djur.

Jag ska se till att min lill* som föds i Mars får träffa massor av snälla djur under sin barndom.

Med Vänliga hälsningar

KitoBonito
0

Min äldsta bror känner någon, en liten pojke på 5-10 år, som är livrädd för djur, och jag som alltid har Kito med mig har aldrig träffat honom. Men varje gång jag hör det så skär det i hjärtat på mig och jag vill bara lära den här pojken att djur inte är farliga osv. Tänk att leva med den rädslan! När det finns så mycket bra djur här i världen liksom. Usch, vill så gärna hjälpa den här ungen..

#41 Ja, gör det! Jag tycker det är jätteviktigt att barn så tidigt som möjligt lär sig hur man handskas med djur. Det blir så lätt annars att de gör som de vill med de stackars små liven …

Trollhassel
0

Oj, då! Stackars barn!

Min lill* beis kommer nog få en bra barnvakt :) Vi har ju lilla Prillan som älskar barn. De kommer nog bli goda vänner.

Med Vänliga hälsningar

KitoBonito
0

Haha, underbart :) Så ska det va!

Ricko
0

Och Jelisej ;)

Trollhassel
0

Ja, Jelisej får bara lekfarbror! Han bor hos fodervärd ute på landet för tillfället där han får lite extra att tänka på och några extra mil att springa varje dag. Vi ska åka och hälsa på honom så ofta vi kan. Han älskar barn också och lägger sitt stora tunga huvud över dem som om han vill säga: Denhär minstingen, den vaktar jag, lita på mig! Åh, stora kloka Jelisej, min hjälte!

Med Vänliga hälsningar