Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1322 ggr
Bonnie_lee
0

jag blir så ledsen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag kan inte längre gå ut med fanny. de smäller hela tiden. hon går runt runt i lägenheten och går efter mig hela tiden.  har provat höjt musiken för att hon ska slippa ljuden, men de tränger igenom ändå, har bethoveen filmen på för att hon ska höra hundskall istället och fokusera sig på annat, men hon ligger bara och skakar. hon kan ju knappt gå utanför dörren och kissa. har velat gå o säga till de som smäller, men det är ju hela j*la området… allt detta för snorungarna som skrämde fanny i våras genom att kasta tigerskott bakom oss. jag blir så arg och ledsen på samma gång.. har pratat med mamma om att sova där, men de smäller tydligen överallt..hur fan ska det gå imorgon??!!Gråter

bjorsa
0

Prova med vetrinären om att få något lugnande till henne har själv haft en skotträdd hund men med lite lugnande och störningsljud så klarade han nyårsafton någorlunda men som sagt prata med någon vettig vetrinär som kan skriva ut något .

mvh/bjorsa

Puzzel
0

Hej förstår dig precis , jag har själv två extremt rädda hundar, i år har jag fått lugnande åt dem + att de ska få sova över nyårs slaget annars vet jag inte om det klarar nyåret, här smäller de konstant i två månader ibland längre, sen att det är förbjudet bryr sig varken kommun el polis om , polisen måste helst ta dem på bar gärning o då tycker de att det är onödigt att åka ut för då har redan barnen försvunnit, kan de inte åka runt lite och bli sedda då så kanske det skulle få ner allt smällande med någon procent kan man ju tycka. Hoppas att det kommer gå bra för er, Valeriana Forte som finns på hälsokost går att ge till hund ca 2 tabletter morgon och kväll som lugnande detta tips fick jag från min veterinär, mina får det + att de idag ska få nozinan som är recept belagt . Hjälper inte det får de lov att sövas.

Faxlin
0

Jag har ju som sagt var ingen egen skott rädd hund. Men min pappas hund är maniskt rädd för skott och ska med. Hon både bajsar och kissar på sig av ren skräck.
De lånade faktiskt hem en hundbur av mig. Den ställer de upp i ett rum med radion på. Sedan täcker de över buren med en filt så det blir helt mörkt. Och där ligger hon faktiskt förnöjt och tuggar ben nu för tiden. Inget kissande och bajsande och skakande så att tänderna skallrar längre.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kacka
0

Mina hundar reagerar knappt alls på rakter och när det smäller. De sover lugn även utan musik eller öronproppar… Den första har varit med på militärövning så det är ju inte konstigt att han inte reagerar på raketer för det är ingen stor grej för honom… Den andra är nog så trygg med den första så när han ser att första inte reagerar så gör inte han det heller…

Har det med hur ägarna reagerar (kanske omedvetet) och sänder ut signaler om att det är farligt? Våra hundar har både varit med ute eller legat inne och sovit… Har det med ras att göra???

dreamiz
0

Jag hoppas det gick bra för din hund igår! Jag har också en skotträdd hund o även en av mina råttor var rädd när det var som värst. Det är hemskt! Jag avskyr denna tiden på året!

Heda
0

jag hoppas också att de gick bra för din stackars hund.

Min hund var lite nervös igår på 12 slaget,men det gick trotts allt bra =)