Jag blir så irriterad
jag blir så irreterad på min familj ibland, å speciellt på extra mamma å extra boror…
vi har 3 hundar hemma, en jämte en blandras å min sheltie. jag, pappa å min lilla syster är mycket för ganska strikta regler men en mjuk uppfostran. tyvvärr så ovanstående "extra" familj är ibnte lika strikta och har väl inte några regler för hundarna över huvud taget, utan dom kan tex kasta till hundarna matrester när maten lagas när vi andra kämpar med att få hundarna å sluta tigga. en annan grej e skällande, hundar som står å skäller på allt som råkar röra sejj e ju inte så uppskattat av någon, men nu sa min extra mamma nyss att "dom brukar få skälla å morra lite när de e nån på gården, även om de e pappa"
jag fattar inte va hon tänker me ibland, visst hundarna kan seja till när de kommer någon, men inte stå å vrålskälla så fort något rör sej ute på gårdsplan.
jag blir så irreterad ibland… :@
Du har rätt inställning angående hunduppfostran. Och det är jätte svårt när inte alla drar åt samma håll.
Försök att ta ett lugnt och sansat samtal med alla samtidigt vid fikat till exempel. Svårt, men hoppas det går.

Samma här med mig och sambon. Jag är starkt mot tiggerier medan han matar dem från bordet när jag inte är hemma. Tror han inte att jag märker att hundarna står och rå-tigger bredvid honom varje gång vi äter?!
#1 vi har försökt seja till sen första dan vi fick hem första valpen (för snart 3 år sen) fast de verkar aldrig fastna :/ vilket inte direkt e till någon fördel för någon.
#2 att han gör de bakom ryggen på dejj :O de e ju nästan ännu värre :O jo hundarna brukar ju avslöja rätt snabt om de e nån som ger dom mat :P
Det bästa är att säga som det är gärna när din pappa är med, ingen tjänar på detta framförallt inte hon.
tro de lr ej men de e faktist han som brukar seja till henne :/
men hon e lite udda åxå :/
ändå fattar hon inte? inte bara udda utan rätt blåst isf med;)
våra hundar ha lärt sig att det är endast mig dem får tigga hos.. hehe jag bryr mig inte ochkan hända jag ger dem.. men dem hade aldrig gått till någon annan varken mina föräldrar eller bror.. för där vet dem att dem inte får lov o tigga :P och om jag säger till dem så går dem iväg :P
#6 jo de e nog något sådanst, de saknas nog en å en annan skruv här å där :P
#7 de kan man se här hemma med, när min extra bror sitter å käkar flockas alla hundar runt honom :/ fast om han sejer ifrån så går inte hundarna undan utan dom brukar lägga sejj ner :/
Fast det här tycker jag är lite märkligt. Alla har olika syn på hunduppfostran, vad de tycker är okej och inte, för en hund att göra osv. So what om dom tycker det är helt okej att hunden tigger? Vissa människor har en egen stol till hunden vid matbordet, alla tycker vi olika om hur hunden får bete sig! Det bästa är att ni sätter er ner tillsammans o bestämmer vad ni tycker är okej, o hur ni vill att hundarna ska fostras. Det är inte lätt för hundarna heller att få olika direktiv om vad som är rätt och fel. Därför borde ni komma överens. Att sitta o beklaga sig på ett forum hjälper ju inte! :)
Hundar är ju rätt smarta för de lär sig snart vem de kan göra lite som dom vill för o vem inte. Våran hund kan säga ifrån när hon säger vissa jag säger bara lätt lagg av o inget mer hör man lr gör jag. Min man då hon lyssnar men fattar itne vad han vill, utan kan allså morra lite extra då när han säger till. Jag vet inte om han låter lika dan tonmessigt o därmed fattar hon inte?
#9 jag håller helt och hållet med dejj, och alla har ju sitt sätt att se på hunden (som husdjur, vän lr bortskämd barnersättare). något som e (lr iaf borde vara) jobbit för alla e att min familj e väldigt ombytlig, ena dan kan en sak gälla men sen på morgonen så har dom ändrat sej, tex bytt plats på hundarna då dom skall få mat, vilket ställer till med väldigt mycket förvirring. så att sätta sejj ner å bestämma regler vore jätte bra, men troligt vis skulle dom vara ändrade lr bortglömda innom en vecka.
egentligen borde la vi/dom/hon inte ha hund/ar (med tanke på att de typ inte finns någa regler å allt ändras hela tiden), men iaf jag kan inte tänka mejj ett liv utan hund. men sen hur dom andra gör med sina hundar de e upp till dom. näär jag skrev detta inlägg va jag lite smått irreterad och inte jätte seriös…bara så de e allmänt kännt.