Köpte hund för 4 miljoner
Läste om den här 4 miljoners mastiffen idag, men blev irriterad över att det inte står varför den var så dyr - nyfiken ju. Någon som vet eller har någon idé?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Såg det också :O Trodde det var nån sjujäkla utställningshund eller så, men det stod ju inte alls om några meriter, så jag undrar också varför den var så dyr :) Hon kanske helt enkelt bara ville ha den gärna, haha!
Jag har verkligen svårt att tro att någon hund, oavsett importkostnader, meriter, linjer har skäl att vara så extremt dyr.
Men priset sätts väl efter vad man kan få ut….
≧◔◡◔≦

Jag undrar med varför den var så dyr!
Vet ej, hitta bara att hon ville ha just den hunden och ja då sa ägaren att den kostade 4 miljoner och hon köpte den för det priset :/
Men vi kan iaf säga att den hunden kommer kunna få alla veterinär vård den kan tänkas behöva oavsett pris. Och sen kommer den säkert bli bortskämde med en massa saker också, jätte fin var hunden iaf :D
Vissa hundar är dyra.
Måste vara sjukt bra linjer i de där hunden..
Vet en rottweiler - import - för 182.000 kronor.
Inte 4 mille, men fortfarande väldigt dyrt för en hund.

Kanske är klonad…någon som tänkt så långt=)
#6 jo men då borden den väl vara valp och sen stå nåt om det, och labben dom klona kosta väl "bara" 1,5 miljoner? :P
hm.. konstigt :P
en som vi känner sålde en avelshane till frankrike för 75.000 kr, också rätt dyrt :P