Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2721 ggr
Emeliestillfors
0

tips för kräsna hundar!

Min lilla Wilma äter gärna inte sitt torrfoder utan äter mer människomat som köttfärs, leverpastej, korv och tonfisk.

Fick då tips av djuraffärsägaren att jag skulle mixa torfodret till pulver och blanda med hans magiska gottigottgott. men som tyvärr luktar blä!

Jag fick en gratis kolv vom, mald komage. som när det är tinat luktar gödsel. :S

men oj vad hon åt. jag blandar även malet torrfoder med tonfiskvatten o lite tonfisk och leverpastej. så då täcker jag i smyg upp det hon beh få i sig fastän hon tror hon bara får sitt goa :P

jättebra tips tycker jag :)

Zebben
0

Har Du provat färskfoder då? Det är ett bra foder och de allra flesta hundarna tycker om det.

Emeliestillfors
0

neee det har jag iof inte gjort… kan ju vara ngt de e ju inte så omständigt :)

Tänkte väl bara på vad jag skulle göra med käket vi hade. hon åt ju det innan med annan mat breve men sen hon kom hit matvägrade hon den gamla maten sen fick vi pröva oss fram tills hon åt.

ngt bra tips på blötfoder?? man bör väl köpa det hos vetten för djuraffären hade inte så bra foder som torrfodret e.

tacksam för tips!

Karizma
0

vi har en kräsen dam här med nu har hon gillat sitt foder í 3 mån det är RC , men nu tvärvägra äta det o vi hade redan en påse pedigree som hon innan var van att äta det äter hon nu samt får en dutt av våran mat ej mycket eftersom det inte alltid är bra mat för hund. Sen sa min vetrinär så här: en hund svälter sig inte om den får bra mat och friskt vatten, det är mer vi som lider när den inte vill äta fodret. Utan den äter när den måste, nu är jag sån som lider om våran inte äter :) Men vi ska allt ta o testa färskfoder för jag hör mycket bra saker om detta :)

Våran hund är omplaceringshund o jag har ju den förmånen att höra med hennes tidigare ägare hon sa att hon gärna går in i matvägraperioder. Det är rätt vanligt att dom har vissa perioder.

Emeliestillfors
0

jaaa min e ju färskingvalp… hon åt oxå rc innan för valpar då som vi fått med o sen skulle hon käka välling för hullet o köttfärs+ris till middag o varva under dagen. men det övergav hon o får bara i sig torrfodret om det ligger i en leksakskula man ruskar ut det ur eller om vi gömmer det i annan mat.

vad finns det för blötfoder som man ska söka sig till? köpte blodpudding idag iaf, billigt o hört ska vara bra för dem oxå?

jag menar man kan inte bara mala ner det i leverpastej o komage för komage luktar riktigt äckligt. man får ha tussar i näsan när man handskas med det :S

Emeliestillfors
0

torrfodret åt hon då under tiden hos sin uppfödare oxå btw… för tydlighetens skull så ni förstår jag inte gav henne bara det. vi följde foderlistan men nee..

Marylojs
0

Titta på bravo, klass eller nordic t ex. Googla så bör du hitta. Eller så håller du dig till ett bra torrfoder  och slutar trixa med en massa annat, till slut äter valpen!

Emeliestillfors
0

hihi jaa det får jag ju göra. vi brukar köpa hos vetten te katterna så då får vi ju mängdrabatten till slut :)

tack tack!