Vad får jag ha ?? :))
Hej.
Ska snart jag gå lydnadskurs med Chabo, och undrar får man ha halti på han ? :) eller får man inte gå lydnadskurs med en sån ? : ) Vad får man gå lydnadskurs med ?? Tacksam för svar:)

halti?
#1 En halti grimma 
Tror hon menar en sån iaf.. ;)
Jag tror att det är bästa att kolla med den klubb du ska träna hos!
Lycka till!
Det är så olika.
Ring och hör med dem, vet kursledare som inte tillåter dressyrlänk ens..
Där är fast halsband eller sele som gäller..
Men som sagt, olika.. Fråga.
Sele får man inte ha, inte här iaf. Här ska man ha ett halsband och ett koppel, flexikoppel är inte tillåtet.

samma som Royalz på våran kurs. Bara halsband och koppel.
#6 En av de jag snackade med var sele tillåtet då vissa hundar inte kan ha halsband pga av olika anledningar 
Då får man se till att inte ha kurs på en sådan där sele inte är tillåtet, hihi.
Dressyrlänk, eller strypkoppel som det heter i folkmun är det många som inte tillåter..
Okej tack alla :) jo det är som en nosgrimma, tar med mig allt dit bort så får jag fråga: )
Jag är nästan helt 100% säker på att du inte får använda halti på en lydnadskurs. :)
#0 Varför vill du ha halti på lydnadskursen? Jag tror inte att det är en bra idé vid träning.
#11 Nu har ju haltin blivit en latmansgrej, men det är ett hjälpmedel..
Man måste bara veta hur man använder det..
Men jag tror inte att folk använder det i kurser, så bäst är att låta bli 
#11, för att han gör utfall på vissa hundar och med en halti så drar han inte iväg dit. svårt att förklara men jag säger bara TACK till den som uppfan halti!!
Det är ingen idé att du ens tar med halti, för du kommer inte få använda det ändå :)
Gå kursen och lär dig kontrollera din hund på vanligt halsband.
#13 Tanken med en lydnadskurs är ju att hunden skall kunna lyda dig utan sådana sorters hjälpmedel.
Vad är det för sorts utfall han gör, om jag får fråga? =)
#15 klart du får :) Asså han vaktar mig i koppel och lossas vara en en tuffing !! och han som skäller och vill dit ( drar också) han låter hemsk när han skäller. han morrar också . på våra socialträningar varje tisdag så gör han stora framsteg. han gjorde bara utfall på 2 st hundar av 16 st där, asså när han är lös med andra hundar så leker han gärnet och sånt. men i koppel så är han så vaktig och så. kanske någon fattar vad jag menar :/
Fråga?
Är det enbart i vanligt koppel han blir vaktig eller endast när du har haltigrimman på?
det där med ha sele måste de ändå börja tillåta tycker jag. fick höra att vissa småhundar måste ha sele pga luftstrypen tror det va det iaf vart i klämm annars.
Inte för att det spelar någon roll egentligen, men är nyfiken.
Vad är Chabo för ras?

På våra kurser tillåter vi det som ägaren har i vardag, ej flexikoppel.
#17 allt som heter halt eller halsband eller vad som helst!!
#19, storpudel. Vi tog han när han var 9 månader och nu är han 1 år. Och före det hade han bara varit i koppel 2 gånger. och han hade aldrig träffat andra hundar än på kenneln.