Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 2246 ggr
[jakke94]
0

valputställningen i göteborg!

igår var det valputställning i göteborg, gick rätt bra :P itza våran tikvalp blev BIM m. HP och våran hane daddy blev BIR m. HP ! :)

sen så slängde in 92 stycken hundar i finalringen st för att ta i grupperna.. tycker inte det är schysst att slänga in 92 olika raser i en och samma ring, varken mot ägarna eller mot domaren, för hur ska hon kunna dömma rättvist mellan 92 helt olika hundraser ?! :P

Taci
0

Oj, det gick ju riktigt bra, vad kul! :) Speciellt roligt är det ju när det går bra i valpklass, det bådar ju gott inför framtiden. Grattis!

Men 92 stycken Samtidigt? :S Hur stor var den ringen egentligen xD Jag vet inte riktigt hur man brukar göra, men jag tycker det lät väldans mycket. När vi ställde Texas och det var många i finalen så delades den upp. Känns som domaren kan göra en mer rättvis bedömning då.

Ricko
0

Vad roligt att det gick bra ;)

92 olika raser? Var dommaren expert på alla dom raserna :S Iallafall så far jag på min första utställning nu den 17 oktober :) Den är för alla raser & åldrar. Egentligen skulle vi gått en utsällning med kuvaszen vi hade men det blev inget..

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

[jakke94]
0

#1 det är lite olika.. men visa gör så med valparna, antagligen tycker dem väl inte lägga ner fler domare och tid på bara valpar :P

#2 nej självklart kan inte domaren vara expert på alla dem raserna, men hon var en allround domare

[jakke94]
0

just det! ..lite skryt till :P Daddy fick "championkvalité" i kritiken, har aldrig varit med om att en 7 månaders valp fått det i kritiken :P

Eriiccaa
0

Men det är ju likdant på skk utställningarna. Tar dom alla Bir vinnande valpar i finalringen.

MalinLarsson
0

skulle vart där, men min lille sträckte sig och blev halt dagen innan så tråkigt!!

#4 vad roligt att få sådan kritik!! :)

[jakke94]
0

#5 detta var skk, men vissa skk utställningar så tar dem det i grupper endå :P

#6 najj va trist =/ ras ? har han blivit nått bättre än ?

Xondah
0

Va kul för er:) Grattis!

Eriiccaa
0

7# Har aldrig varit med om att dom tar in grupp vis. Och har ändå hållt på med utställning i 6 år nu.

[jakke94]
0

#9 har du inte =O .. här i skåne gör dem det, i hässleholm b.la

Eriiccaa
0

10# Skumt, men men.. Kanske beror på vilken klubb som har utställningen ( inom SKK )

bustroll
0

Jag var oxå där med min då nästan fyllda 5mån tik, Olga. Hon är dvärgschnauzer och blev BIR + HP :) Första gången jag ställde ut :) och jag håller med när över 90 valpar i finalringen (även uppsamlingringen) var lite plats.