Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1949 ggr
Facklan
0

äter troligen mindre

Jag har en liten vizsla valp som ska äta 300g eller lite mer av sitt Royal starter foder … jag får henne äta 2/3 delar max nu får hon maten med fil mycket för att då sveper hon det o för att då sköter hon magen bättre … hur gör man med valpar ang mängden

Mina tidigare hundar jag inte alls varit särskilt intresserade för mat så jag är inte så orolig det ända är att jag nu har en gammal tik som äter Senior foder dom byter mat automatiskt o jag har då svårt att hålla full koll på hur mycket hon får i sig… men om jag erbjuder 3-4 ggr dagligen borde det räcka eller ?

det är royal den gamla tiken äter

Jonna75
0

Jag tycker att man kan ha doseringen som ett riktmärke då det gäller valpar, men sen är det ju individuellt hur mkt en valp behöver. Det bästa är att följa den och se om man tycker den är överviktig/underviktig och dosera där efter.

När det gäller den äldre tiken kan jag nog inte ge dig något råd. Om du märker att hon är hungrig och inte överviktig så kan jag tänka mig att det kan vara bra att ge henne så ofta. Men som sagt så är det og svårt att säga. Kanske någon annan som kan komma med något bra förslag! Glad