Fönsterjustering *gnäll*
Jaha, på måndag ska dom komma och göra någon fönsterjustering här, alla fönster måste utrymmas och nyckel ska lämnas till kontoret om man inte är hemma.
Visst, Vi är inte hemma, men Nadja är, ska jag lämna henne också till kontoret eller de tror att de kan klampa in här hur som hellst och sen få gå härifrån som ingenting?
Jag inte tycker om att folk ska gå in till en när man inte är hemma!
Nu är största problemet var jag ska göra av med Nadja!
jag skulle säga till att ni har hund och att du itne vet alls hur hon reagerar på främmande som kliver in… Annars du har ingen som kan vara hundvackt den dagen? Jag hade itne heller gillat att nån/några klampar in fast men har gett dom nyckel för man vet ju aldrig 
Säger som #1, har du ingen som kan vara hundvakt just den dagen? 

Finns bara en som kan vara hundvakt och det är 7 mil bort, vilket innebär 28 mils körning för mig som jag inte är intresserad av, bara för de ska justera fönsterna och inte vill ändra tiden. Det lyckades falla sig så illa att jag som varit arbetslös börjar jobba förmiddagar nästa vecka, sambon jobbar ju fulltid, så jag tänkte att de kunde ta mig bland de sista, men se det gick inte…
#3 Oj.. Ja det var lite långt..
tyvärr så har du inte mycket å säga ifrån :P de måste göra detta med fönstren. Du har ingen granne som din hund gillar lite extra? Så har vi en granne som våran tik valt ut som vän hehe äldre tant o farbror :) men de har bara vart hundvackt på test 1 tim :) men såna är bra o ha onda måsten (typ skolan har möte,tandläkaren,doktorn osv) Svårt detta… blir ju en bra resa för några tim hundvackt.
Blir hon orolig eller vad är du rädd för ska hända om de går in till er?
Har du pratat med de som ska gå in? Det kanske är någon som är hunvan, man vet ju aldrig.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

De fåtal personer som jag litar på att de klarar av min hund jobbar. Hade de bara kommit när de egentligen skulle (första veckan i augusti) så hade det inte varit några problem.
Jag har tyvärr en ras som jag inte vågar överlåta till vem som hellst även om hon snäll.

Jag skulle aldrig lämnat hunden ensam med främmande som klampar in i lägenheten!
Säger som nr #5.

Hon har ett tendens att bli över exalterad när det kommer folk om inte vi är hemma. Kan man inte få hejd på henne med en gång eller blir rädd så tror hon allt är en lek och kan då bli naffsig.
Sen är jag lite skraj när det gäller okända personer hos mig, då min kusin som är hantverkade berättade hur hans kolleger misshandlat en hund på ett ställe som de var och gjorde jobb på.
Jag har pratat med företaget, de vill inte ta mig sist, även om de kan. Där var ingen med hundvana men en med stark allergi.
#9 Ja, då förstår jag verkligen att du sitter i en knepig sits. Finns ingen möjlighet att du eller sambon kan ta med henne till jobbet heller?

Han jobbar på ett ställe som håller på med kemiska medel som påverkar andning osv om man inte har friskluftsmask, finns inte sådan till hund ;)
Jag vet inte ens var det är jag ska jobba då jag börjar på måndag.
Ring och hör dig för angående ditt jobb?
Vete sjutton vad man gör annars? Du kan ju inte tacka nej till ditt jobb.
Finns det något hunddagis eller liknande i närheten? Du har ju tid på dig att kolla upp hur det verkar och hur personalen är och se om det kan gå att lämna henne där för en dag.

Jo det finns hunddagis som hon ska gå på sen när jag jobbar fulltid. Men jag anser inte att Jag ska behöva strula och lägga ut onödiga pengar för att de ska komma och titta på mina fönster när de egentligen skulle varit här för länge sen, men de har bara skjutit på det hela tiden.
Kom fram till att jag har 8 eller 10 kompostgaller som jag kan skärma av med.
Gör en hage och ställer i ett hörn i vardagsrummet så får hon vara där medans hantverkarna är här. De ska ju inte ta så lång tid!
Sen sätta en stor lapp på dörren att lägenheten är videoövervakad och för deras egen skull bör de inte röra hunden på något sätt 
#13 Nej, det är ju klart att det är löjligt att de måste ta dig just den dagen. Det låter ju som en bra lösning i alla fall 
#13 skriv att du står inte för dem skador som hunden kan göra om dem går fram till hunden.. :P det hjälper dem att hålla fingrarna borta ;)
#15 Kan ju oxå va tvärtom effekt, att man vill utmana den "farliga" hunden:O

Men då har jag ju det på film och ska leta upp var de bor. Nä jag lovar dig, i det område som jag bor i så utmanar man inte gärna utan att tänka sig för mer än en gång!
#17 Jag trodde du bara skulle skriva att du skulle filma inte verkligen göra de:)

Men, ursäkta, bryr ni er inte om konsekvenserna? Även om det går bra att arbetarna går in när bara hunden är hemma just den gången, så kan hunden bli väldigt misstänksam och vaktig i senare skede av främmande i huset. För hunden blir med stor sannolikhet rätt ställd den gången!
Detta är inget påhopp, men jag undrar om ni tänker på framtida konsekvenser somsagt.

Haha nä men dom vet ju inte om jag filmar eller inte ;)
Ni? Vem syftar du på? Mig och min sambo eller?
Att hon skulle ta skada av att vara ensam när det kommer okända hit är inget jag oroar mig för. Det jag oroar mig för är vad de skulle göra mot henne.
Men nu är iaf problemen lösta =)
#20 Haha, de tänkte jag ju inte på..

#20, Flera i tråden i allmänhet.
Men vad bra att det har löst sig. :)