Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1756 ggr
Kaninisen
0

Vad vill han?

Jag är hundvakt till en Engelsk Springer Spaniel hane. Allt har gått bra men för ca 1,5 timme sen böjde han ner överkroppen och rullade den mot vår fransmatta samtidigt som han smått nafsade efter mina fötter. Jag blev nervös och började fundera, kanske ville han visa att han var hungrig.
Så han fick sin mat.

Nu kommer han och sätter sig framför mig när jag sitter i soffan och sätter en tass på mig. Det gör ju ont, men jag förstår inte vad han vill!
Promenerat är nästan det enda som vi har gjort idag!

Vad kan han vilja? Jag undrar ju nästan vad som kommer här näst, snart börjar han väl skälla på mig också!

SaraC
0

Vill han inte bara ha uppmärksamhet? Bli lite klappad eller busa kanske.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Taci
0

Han vill väl ha uppmärksamhet när du sitter vid datorn;) hihi :D

Kaninisen
0

Haha det är troligen så, tyvärr verkar han inte gilla lekarna jag försöker komma på så ska fixa en kartong med lite godis för honom.

Tack för hjälpen!

Yessica
0

Min ena hund är väldigt gosig av sig och hon kan komma och sätta sig vid en och tokstirra tills man börjar klappa på henne. Gör man inget brukar hon ta upp en tass i knäet som att visa att hon är där och vill något. Haha! Kan ju vara uppmärksamhet då, som någon tidigare skrev. Inget farligt med beteendet i alla fall. Förutom att om man alltid låter hunden få som den vill, ex bli klappad då kan den börja skälla för att säga "Hallå! Jag är här, klappa mig!" Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Karizma
0

jag har hört att dom gillar än när det sätter sig på fötterna men så kan det inte vara utan jag tor på klappa mig tittut här är jag ser du? :D

Kaninisen
0

Jo jag klappar och klappar men tassarna åker upp ändå. Kanske kliar det i armhålan? ^^
Han fortsatte försöka komma åt mna fötter även nrä vi lekte men jag tog honom på en promenad så vart allt bra.

Nu måste jag gå och kolla vad han välte… ^^

LLennartsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min JackRussel hund lägger ena tassen på foten och sedan greppar. Sen så går han till köket. Och sen Till kylen. Sen ger man han en Burkmat. Sen efter 10 min gör han samma sak..

Stall Bråna

Yessica
0

#7 Hihi, klart han gör om han får mat när han gör så Flört

Ha en bra dag!

Kaninisen
0

#7 Haha, han är smart. ;) Denna hund gör likadant fast han går till dörren. Tyligen ska vi gå hela tiden, så lite trött är man nu efter att ha varit uppe sen 5. ;)

Yessica
0

Hur gammal är hunden du vaktar? Är det en valp?

Ha en bra dag!

bluemary
0

Samma här, känner så väl igen beteendet. Hundar lär
sig ju så snabbt så min labbe har lärt sig att om han är
hungrig, vattenskålen kanske är tom eller han vill gå ut
så gör han precis så för att tala om att han vill något.
Så min labbe gör så för att han vill tala om något, och
till 99% är det för att han vill ha mat !

Kaninisen
0

#10 Han är 6 år.

Nu har jag gjort så att lägger han tassen på mig, då brukar han även ha munnen mer öppen än vanligt, så följer jag efter honom (vet ej, han kanske gå efter mig) vilket slutar med att vi brukar hamna vid dörren.
Han har inte nafsat efter mina fötter idag men vad som hände när vi lekte var att han nafsade mig i rumpan (!!!) så jag hoppas bara att han gör så när han är på gång dvs. lekhumör.