Artikelbilder sökes 2
Här får alla lägga in bilder på hundar, som kan användas till artiklar. Tanken är att vi ansvariga för sajten ska kunna plocka bilder här och låna till artiklar om vi behöver det.
Lägger man in bilder här godkänner man alltså automatiskt att de används till artiklar här på HIF. Ni godkänner också att de eventuellt blir redigerade för att anpassas till artiklarna.
Att tänka på:
- Skriv vad det är för ras på hunden. Är det en blandras skriver man det och vilka raser det är i blandningen om man vet.
- Skriv vad bilden föreställer om det inte framgår tydligt, t.ex. tränar något.
- Om ni vill att det ska stå vem bilden tillhör/vem som tagit den etc. så skriv det.
- Lägg enbart in bilder som ni tror vi kan ha användning av. Meningen med tråden är inte att alla ska få visa upp alla sina bilder.
Inlägg som vi inte anser uppfyller kraven ovanför kommer tas bort från tråden eftersom vi vill hålla tråden så "ren" och användbar som möjligt.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag tycker att det är lättare om någon frågar efter en bild eller skriver vad artiklen ska handla om. Jag har massor med bilder på hundar i arbete (träning). Så om det behövs kan ni meddela mig så kan jag se vad jag har.
**MVH Cerrolyn
#1 Det är bästa sättet när man ska ha en bild/bilder till något särskilt, absolut. Men det är bra att ha någonstans att plocka när man inte "ska ha något särskilt" också, så det slipper bli ens egna hundar hela tiden
Men tack för det, jättesnällt, då vet vi att vi kan fråga om det är något särskilt nån gång 
Japp absolut.
**MVH Cerrolyn
Jag har en hel drös med bilder på div. hundraser och blandraser.
Så mig kan ni fråga om ni vill ha på en speciell ras.
Det mesta från mops - Pudel, till ridgeback - schäfer..
Några raser
- Schäfer
- Labrador
- Finsk Lapphund
- Mops
- Rottweiler
- Pudel
- Dobermann
- Shetland sheepdog
- Cocker Spaniel
- Rhodesian ridgeback
- Östsibirisk laika
- Weimaran
- Boxer
- Westie
- Skotsk Terrier
- Dansksvensk gårdshund
- Howavart
- Flat coated retrivier
- Keeshound
- Cavalier King Charles Spaniel
Vissa raser finns det bättre bilder på, vissa sämre 
De flesta bilderna föreställer lösa hundar som leker eller hundar på promenad.
Finns även en del bilder på blandraser. Bla. med rottweiler-, dobermann-, pitbull-, schäfer- och eurasierkorsningar
Har en del bilder jag med, då på rottisar (både tik & hane).
Det är valpbilder, busbilder, flumbilder, badbilder, promenadbilder etc.
Finns bla på min bilddagbok och på vovvens hemsida.
Hittar du någon passande, så är det bara att säga till. =)
#4 Kan säga redan nu att jag gärna tar emot bilder på Finsk lapphund, Mops, Rottweiler, Pudel, Cocker Spaniel, Östsibirisk laika, Boxer, Westie, Skotsk terrier, DSV gårdshund, Howart, Keeshound och Cavalier, till kommande Rasspecialer! 
Vill du skicka sådana så gör det här i tråden eller mejla till hundar.ifokus_eros@live.com
#6 Rottisbilder kommer jag behöva till kommande Rasspecial, så vill du skicka gör det till tråden eller till mejlen
Annars kikar jag på dina sidor när det blir dax och frågor om bilder då!
#8: Slänger in några rottisbilder då. =)
Dock är de copyrightmärkta, då jag fått bilder snodda här på iFokus och vill inte vara med om det igen.
Hoppas de kan användas ändå.
(Klicka för större bilder)
Första bilden är på Balder (tv) och svärföräldrarnas rottishane Eddie (th).

Eddie funderar vad sjutton Balder håller på med…

Kan en såhär söt liten hund, vara så farlig som folk tror och media påstår?

Passar ingen av dessa bilder, så kolla på sidorna jag länkade till i tidigare inlägget. =)
Ingen av bilderna är redigerade mer än en möjlg ram runt.
Ni får klippa, fixa till om ni nu använder någon av bilderna.
Annars har ju NinniH väldigt snygga bilder på rottweiler :)

NinniH, KindredCold och ella_pella - Tusen tack för era bilder!
Tack även till den som skickade de fina pudel-bilderna till mejlen! Vet inte vad du har för nick härinne och ville inte skriva ut ditt riktiga namn :)

#20 Inga problem :)
Mvh Ellenfyrkant

#21 men gud vilket charmtroll! *ge mej*
texasmamma - Gjorde inget att du skickade på mejlen, kvittar vilket :) Tack så mycket för alla fina bilder!
jag kan bidra med Jämthund och Jack russel bilder om de kommer till nytta?
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#34 Ja, som sagt. Meningen är att alla ska kunna lägga in bilder de gillar och tror vi kan ha användning för. Även om det är bilder vi just nu inte vet att vi behöver, så behöver vi som sagt alltid fina hundbilder i framtiden :)
kommer lite schäfer bilder också.
han är blandras med schäfer och någonting men ser mäst ut som en schäfer.
Jack russel terrier. säg till ifall ni vill ha mer bilder, detta va mina nya bilder har ju en massa gamla bilder ;)
Jättefina bilder ni lägger in, kanon!
#68 Nej, nej du lägger in så fina bilder, tack!
Aussie-hane
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Hundar och lek
Ras: Shetland sheepdog - Ägare: Nina D.
Ras: Cavalier king charles spaniel - Ägare: Johannes B.
Fotograf: Nina D.
Putt!

anaprincess - härliga bilder, tack! de kommer säkert till använding.
#85/86 Underbara hundar!
Jag har bilder på t.ex olika schäfrar, maremmano abruzzeze (stavning?), kaukausisk ovtjarka/schäfer, rotweiler, golden retriever m.m så det är bara att säga till. Har både träning, bilder på ställda hundar, söta m.m så :)

#88 Lägg gärna ut i tråden eller maila till mig om du inte vill att alla ska se 
#89 Söt vovve!
#90 Det är bara att jag har så otroligt många så jag tänkte att om det är något särskilt ni söker som ingen har lagt ut så kan ni fråga mig så kan jag titta :)
#91 Ok
Maremmano hade varit kul i alla fall. Ovanlig ras så det kommer nog bli svårt att hitta bilder för t.ex. en rasspecial. Det är vad jag kan säga så här på rak arm att vi skulle kunna behöva.
#94 Jättekul med ovanliga raser 
#101 Kanonfin hund! Har alltid varit hemskt förtjust i rasen, men vet inte om jag nånsin får möjligt att ha en.
#103 Jag håller med, jag är helt kär i henne men det är min kusins hund så jag lär väl träffa henne igen. Men de har henne på foder tills vidare, så ska uppfödaren faktiskt ta några kullar på henne och sen får de henne - bra deal tycker jag då de dels får se underbara hundvalpar efter henne sen och dessutom slipper klumpsumman som inköpspris brukar bli :)
Tack alla!