Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 1041 ggr
[FrejaGna]
0

Valpar till vintern, glad! :D

Är så glad, nu är allt klart och planerat för att det ska bli valpar till vintern, och det blir min första egna valpkull så det är verkligen jättespännande!

Min tik, Happy, är en mörk Sobel Shetland Sheepdog och underbar på så många sätt. :) Speciellt eftersom hon haft det svårt under valptiden och sina första år (jag känner förra ägaren väl så jag vet allt om henne uppväxt), och sen vi fick henne har hon lyckats repa sig så otroligt fint. :) Hon var t ex rätt överviktig pga för lite motion och för mkt människomat, men det har vi lyckats få ner (under tid, inte snabbbatning) så nu är hon fit for fight :)

Hon är otroligt snäll, lydig och lättlärt och allmänt lätt att ha och göra med :)

Vi har bland annat ögonlyst henne, u.a, och röntgat höfterna, A-höfter, så det känns jättekul. :) Har även rådfrågat med två olika veterinärer och dom tyckte båda att allt verkade redo och att det inte fanns något att påpeka när det gäller Happy eller så. :)

Så nu är allt redo, ska bli så kul med små söta Sheltievalpar, ville bara dela med mig av lyckan, och så ska jag uppdatera så fort hon börjar löpa. :)

destroyed
0

grattis:)

SaraC
0

Vad roligt Glad Lycka till!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

juanqi
0

lycka till!! Spännande med små valpar!!

[Katteeen]
0

Lycka till, och grattis! :D Här blir det också valpar runt november/december. :)

Bleenda
0

Vad kul. Hoppas allt går bra.

Själv väntar jag en kull om ett par veckor. Eller snarare tikenObestämd Alltid lika spännande.