Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2125 ggr
Alexandra-S
0

Ensam hemma?

Jag vill verkligen ha en hund,
men min mamma säger att det inte funkar med tanke på att jag går i skolan,
och att den då blir själv hemma.
Men kan man ha en hund själv hemma från kl 8 till tre, eller är det alldeles förlänge,
jag vill helst ha en liten hund,
och jag har hört att vissa kan gå på låda?
Är det så att dom kan det?

För det kostar ju flera tusen i veckan för att ha en dogwalker…

Skulle vara kul med tips på hundraser somär ganska små också! :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Nikkis
0

8-15 är alldeles för lång tid för en hund att vara ensam! Att låta en hund gå på låda är det löjligaste jag hört!

Det är inte frågan om att hunden måste ut och kissa (Vilket den givetvis också behöver), utan det är det att hunden är ett flockdjur och behöver sällskap och närhet.

Flera tusen i veckan är det knappast vad det kostar. Snarare ca 2.000 kr i månaden för en bra dagmatte/husse, ungefär vad ett hunddagis kostar per månad.

Royalz
0

En hund får inte lämnas ensam mer än 5 timmar i sträck, så det skulle inte funka.

Har du ingen som kan passa valpen undertiden du är i skolan?

Skaffa valpen i början av sommaren så du har hela sommaren på dig att lära känna valpen, så kanske någon annan kan passa den sen.

AnneN
0

#2 5 timmar? har för mig att det står 6 timmar på jbv

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

#0 vill du ha ett husdjur som går på låda får du skaffa katt, hundarna ska enligt lag ut och rastas minst var 6:e timma dagtid

_**/Mvh Anne

Kaninisen
0

#3 Japp. Jbv rekomenderar högst 6 timmar.
Sen är det kanske inte det mest ultimata att lämna en hund så länge varje dag, även ifall vissa klarar av det.

AnneN
0

#5 näe det är inte direkt det mest ultimata att lämna dem så länge men någon gång då å då om man verkligen måste och inte lyckas skaffa hundvakt så kan det gå, men absolut inte varje dag. Då får man skaffa dagmatte/husse eller lämna hunden på hunddagis

_**/Mvh Anne

Alexandra-S
0

Okej, tack för svaren! :)

Om jag ska köpa hund,
så ska jag prata med min farmor som precis gått i pansion, hon skulle nog uppskatta sällskap :)

Kaninisen
0

#7 Det är en mycket bra lösning. Önskar att jag hade någon släkting i närheten..

Alexandra-S
0

åhh, jag har hittat en hund jag vill ha! Eller ja, två :P

Russkaya Tsvetnaya Bolonka,
och en yorkshire terrier

Sen innan har jag tänkt på mops, Chihuahua, papillon dvärgpudel och dvärgcollie.

Haha, insåg just att alla är är små Tungan ute

Kaninisen
0

Såg en liten Yourshire terrier valp idag, om jag smällte. Så lite, tror allt den var mindre än min fot. Den var tvungen att hoppa riktigt högt för att komma fram i gräset. Hihi.