Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 11919 ggr
[SarahOhrn]
0

Hundbur men ingen combi?

Det är så att vi ska skaffa hund nu mn har inte råd att skaffa en ny bil och har nu ingen combi. Har någon tips på hur man kan lösa detta, nån anordning man kan ha i baksätet eller så? Då bälte inte funkar eftersom han är valp och dessutom är min sambo rääääddddom sina skinnsäten så något bra skydd skulle vi också behöva tips på :p Man vet ju aldrig när han läcker (inte sambo alltså!! Hahaha)!

Några tips?

minja
0

Det finns baksätesskydd att köpa lite varstans nu för tiden. på www.hooks.se har jag för mig att dom har men du kan ju googla på det.

Är det en liten ras ni skall köpa funkar det ju att ha den i en katttransportbur. Men om det är en större så finns det ju sådana flygburar i varierande storlek som du kan ha hunden i.

[SarahOhrn]
0

Det är en golden, nu är han ju bara 8 veckor än så länge… Men problemet är väl o få fast buren där bak i baksätet också..

minja
0

Testa med spännband runt buren och fäst den sedan i baksätet på något sätt. Prova dig fram. Grattis till ny tillskottet.

Marylojs
1

Sälj bilen och köp en kombi för pengarna ni får. Det går aldrig att ha en hund lika säkert som  en riktig bur.

[SarahOhrn]
0

#3 Okej tack! :)

#4 Jo problemet är väl att vi inte lär få någon combi som är i samma skick o lika bra som den här bilen för dom pengarna och min sambo älskar den bilen… Så vi får se hur vi ska lösa det. Grejen är att hunden kommer inte åka bil ofta, vi bor i stan men det är när vi ska iväg på någon lydnadskurs och om vi ska åka hem till min familj eller hans familj om dom ska ta hand om hudnen…

Gluskap
0

Vad är det för bil ni har?

[SarahOhrn]
0

En mitsubishi galant elegance.

Kaninisen
0

Jag skulle då satsa på någon slags "sätesskydd", finns ju sådana man har till barnstolar vet dock inte hur långa dem är, om de bara är på tyggstödet eller om de också täcker "rumpdelen" kan kolla upp detta när familjen kommer hem med bilen. ;)

Grattis till lilla valpen!

[SarahOhrn]
0

Ja, får kika på det! :)

Tack :D

Gluskap
0

biltema har baksätesskydd som kostar typ 50:- (går inte att länka till det, men sök på artnr 39-7471)

Men vill man lägga ett par hundra så rekommenderar jag hööks skydd, http://www.hooks.se/product.aspx?productid=055040&deptid=199&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

minja
0

Sedan när hunden är vuxen så finns det ju krocktestade bilselar att köpa. Om inte eran ekomoni har ändrats så ni kan köpa en kombi.

Kaninisen
0

#11 Jo, problemet var bara att de hade fina skinnsäten men nu har hon fått lite tips på bra skydd för sätet! :)

[SarahOhrn]
0

#10 Jo jag såg det på hööks, verkar bra! :) FÅr åka o kika på de.. Tack för tipset!

#11 Ja, det har vi tänkt göra sen om vi inte har köpt kombi än men behövde ändå ett skydd för sätena :D Men får ju bli bur nu när han är så liten, om nåt passar i baksätet. Men hoppas vi kan skaffa kombi nästa år…

#12 Precis :D

Kaninisen
0

Annars så får ni skaffa er en sjuhundrades kondition och springa dit ni ska! Skrattande

[SarahOhrn]
0

#14 Hahah ja eller hur! ;) Speciellt när vi ska upp till min familj (60 mil) va ;)

MiaMaria
0

Jag har en hund och ingen kombi så våran vovve åker i en bur i baksätet. Buren är från, äsch nu minns jag inte namnet, är en stålbur med plastbotten (säkert mot ev olyckor dvs) och öppning på både lång o kortsida. Sätter fast den med bältet så de sitter tyggt o bra. Men din hund kommer nog inte i längden få plats i en så pass liten bur som behövs i baksätet, vi har st 2 o den är utmärkt, men de är något att börja med iaf

[SarahOhrn]
0

#16 Ah, men tror vi kan få in en ganska stor i alla fall i baksätet, men den borde funka ett år åtminstone..

Kaninisen
0

Jag kollade hur sånadär enkla "dra över skydd" sitter i bilen. De slutar någon centimeter innan kanten, så sitter hunden med bälte skulle det nog funka TROR jag.
Då tänker jag på sånadär skydd man har under barnstolar i bilen. Borde inte vara så dyra om du vill testa.

Ogirl
0

Har inte läst allt, men jag brukar låna en ihopfällbar bur som går utmärkt att ha i baksätet! =)

[SarahOhrn]
0

#18 Okej :) Dock kan han inte ha bälte då han är så liten, han måste ha bur så länge så vi köper ett som täcker hela :)

[jakke94]
0

finns en bra och blillig grej på Ö&B

http://www.öob.se/produktexempel/husdjurstillbehor.532.html

skrolla sedan ner så finns där bild på pris.. 119 kr tror jag den kostar

[SarahOhrn]
0

Tack för tipset!