Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1589 ggr
Elliot_bus
0

Hetsätande valp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej våran lilla Hugo 10 veckor har varit kass i magen nu ett tag och då får han äta 3 msk special foder 3 ggr om dagen (vet ordination)

Det här gör att han äter för fort och blir så sterssad när det gäller mat.

Nu ska han avmaskas igen och sen avvakta 10 dagar och se om magen blir bättre.

Bli så orolig att han ska bli en hetsätande liten hund som alltid stressar i sig maten, går det att träna bort tro?

Alla tips och  lugnande kommentarer mottages Glad

Gluskap
0

För att han inte ska hetsäta så kan du blanda i mer vatten så det tar längre tid för honom att äta. Kan ju även sprida ut maten på en större yta som tex en bricka, fast kanske inte så bra ide om man ha mycket vatten i, men fungerar ju om man bara låter maten svälla i vatten och sen sprider ut det…

Hoppas han blir bra i magen, kasst att han är dålig ju! Kanske prova ett annat valpfoder sen?

Zandrinos
0

Har han mask eftersom han ska avmaskas? Annars hade jag väntat med avmaskning tills magen är i ordning.

#1 Att hälla vatten på torrfodret är bra om man har en hetsätande hund. Egen erfarenhet av matälskande labrador.

Hoppas Hugo snart är bra i magen!

powderpuff
0

Bor ni i hus så lägg maten lite utspritt på gräsmattan så han får leta efter bitarna.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

anaprincess
0

Sånt brukar gå över med åldern då valpar är vana att ha konkurans om maten så därför hetsar dom för att få i sig så mkt som möjligt så fort som möjligt innan dom andra äter upp maten.

Skulle gärna bytt med dig min valp ser ut som en vandrande pinne då han vägrar äta istället :/

Karizma
0

blöt fodret o ta ett foder som är snällare för magen. #3 gav tips där funkar även om man bor i lägenhet lägg ut fodret på golvet :)

ms-mee
0

Tänkte precis svara som #1 :P

Men Hubert va lika när han va yngre.. Han slängde i sig maten, tuggade aldrig, och spydde nästan alltid efteråt.. Men ju äldre han blir, desto saktare äter han.
Så nog går det över :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives