Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 8149 ggr
Royalz
0

Proplan eller Royal canin?

Vlket foder tycker ni är bäst? Proplan eller Royal canin?

SaaraE
0

Jag kör Royal canin och det fungerar kanoners på min hund:)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

Gluskap
1

Pro Plan tycker jag är bäst om jag bara får välja mellen det och RC.

Royalz
0

Funderade på att ge min hund RC men sen läste jag om Proplan oh dom flesta rekomenderade Proplan istället.

Men vill höra vad ni tycker :)

SaaraE
1

Asså jag tror att det är så hr. Det spelar ingen större roll vilket märke man ger sin hund. Bara man hittar ett foder som verkligen går till sin hund spelar väl inte märket någon roll:) Testa dig fram bara:)Är inte RC billigare? Jag har upplevt att det är ett skapligt billigt foder och det fungerar så varför inte ;)

Mistle
0

Det beror ju på vilket av deras foder du är ute efter?

destroyed
0

RC gillar jag och ja, jag är partisk

SaaraE
0

Jag kör det vanliga Adult.

anaprincess
0

Min valp äter RC junior men ska byta till Robur som alla mina hundar ätit då jag tycker RC funkar dåligt.

Royalz
1

Okej!

Jag kommer nog ge min kommande valp Proplans junior foder :) Då jag hört att det är bättre för magen, pälsen och så :)

Ricko
0

Vilken ras är det ni ska ha till? dom vanligaste rasena finns det ju special foder till (RC) och då kanske det är bättre då dem är special gjorda för rasen. T.ex German shepherds (Schäfers) royal canins foder är även till för Balgiska vallhundar också.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

SaaraE
0

Finns special foder till Cocker spaniel också men jag använder den vanliga adult då jag tycker det funkar kanon.

Changrila
0

Till mina damer skulle jag köpa Pro Plan - om jag var tvungen att välja något av de fodermärkena. Det av den enda anledningen att de mår dåligt av att äta RC. (blir framförallt riktigt dåliga i magen)

När det gäller foder är det ofta väldigt individuellt och olika från hund till hund. Ett foder som är kanonbra till en hund kan vara uselt till en annan och tvärt om.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

ms-mee
0

Royal Canin. Det får båda våra. Tycker det funkar jätte bra och dom äter det mer än gärna :) Kör då på energi fodret.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Zandrinos
0

Använder RC till hunden och katterna. Jag tycker det fungerar bra och då finns det ingen anledning att byta.

Cajza
0

Använder också RC-mat till både hunden och katterna. De mår bra och har bra pälsar.

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Royalz
1

Okej! Tack för alla svar.

Har nu bestämt mig för att ge min valp Pro plan, efter att ha läst på många sidor att dom flestas hundar har varit bra i magen, päls och avföring osv.

Mistle
0

#16 Får man fråga varför du valde mellan just de två foderna?

Royalz
0

Jag valde inte mellan just dom.

Men undrade vilket som var bäst. Och till och med hon på djuraffären tyckte inte RC var bra. Kollade även på Eukanuba men vill hellre ha pro plan.

Soffe
0

Men om du undrade vilket som va bäst av dem 2, varför skulle alla andra foder va sämre? Det finns många hundar som funkar bra på RC oxå.. Finns inget som säger att Pro Plan är bäst av alla foder.. Det handlar mkt om hur hunden mår och reagerar på fodret..

Royalz
0

#19 Har jag sagt att alla andra foder är sämre?! Det finns inte så stort utbud utav foder här. Utan det finns bara RC, Pro plan och Eukanuba och Hills. Och Hills är för dyrt och sen har jag hört mig runt bland hundägare utanför internet och dom rekomenderar Pro plan eller Eukanuba och jag vill hellre ha Pro plan.

Mistle
0

#18 Ja okej, du undrade vilket som var bäst mellan just dem två. Varför mellan de två och inte typ Standardt och Pro plan?

Soffe
0

#20 Nä det har du inte, men som #21 skriver så undrar man ju varför just de 2 foder skulle va bäst som du skriver att du undrar.. Det finns ju en hel uppsjö med foder.. Självklart ska du välja det som du känner, men det är hunden som ska må bra och fungera bra med fodret och det kan man inte garantera innan man provat..

Royalz
0

#21 Du behöver ju inte ifrågasätta varför jag just frågade om dom 2 fodrerna. Om du läste mitt inlägg #20 Så ser du att det inte finns annat foder än RC, Pro plan, Eukanuba och Hills här. Så varför ska jag fråga om just ett foder som inte finns här eller som jag inte är intresserad av? Eftersom jag inte är intresserad av Standart så frågar jag ju inte om det. Skulle jag varit det så skulle jag ju gjort det.

Mistle
0

#23 För att ditt #20-inlägg inte låg framme när jag skrev mitt.

Royalz
0

#24 Jaha, då är det ju inte så lätt att veta :)

Soffe
0

#23 Varför bli så irriterad.. Det hjälper inte ändå.. Men jag hoppas att din hund kommer må bra av fodret..

Bogart
0

Vill du ha större foderutbud så föreslår jag att du beställer från foderbilen.se.

Hade jag varit tvungen att välja mellan de två hade det nog blivit Pro Plan för mig med. Fast jag tycker att båda fodren verkar ha mycket spannmål. Foder som jag rekommenderar är Standardt, Oliver's (hemsida), Acana och Orijen. Standardt är dessutom ett väldigt prisvärt foder.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Karizma
0

vilket är billigaste av dessa? rent nyfiken har med hört bra om pro plan, vi ska köpa ett vettigt foder och är inne på RC eller Orijen nu ligger orijen bäst till då det inte innehåller vete o sånt en hund äter ju ofta äpple iaf våran tös gillar en äpplebit :)

Soffe
0

#27 Pro Plan Lamm o Ris innehåller Majs o Ris som spannmål.. Fler hittar jag inte i innehållsförteckningen..

Royalz
0

Här kostar Pro plans valpfoder 630kr.

Bogart
0

#29 Det är väl skitdåligt att ett "risfoder" innehåller majs! Helt idiotiskt. Dessutom innehåller fodret majsgluten, vilket är ett fult sätt att höja proteinvärdet i ett foder. En hund har ingen användning av vegetabiliskt protein.

Nä, jag vill iallafall ha renare foder där man förstår vad fodret innehåller, var till exempel proteinet kommer ifrån, och det är därför jag föredrar Standardt. Man får verkligen det man betalar för om man köper Standardt, tycker jag.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Soffe
0

#31 Har jag skrivit att det är skitbra att det innehåller majs o majsgluten? Va e det o förbanna sig över, hjälper det.. En hund har ingen större användning av kolhydrater överhuvudtaget.. Hundar är asätare, men kött är deras huvudsakliga föda.. Vad är ett perfekt rent foder?

binx
0

Jag har inte sådär jättestor erfarenhet av Pro Plan faktiskt, har mest dragit hem provpåsar från olika ställen haha.. Men annars tycker jag Royal Canin kan ha ett väldigt bra utbud på foder,men det är så himla indivduellt med där.