Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 951 ggr
Toktass
0

Syskon till Lilltass

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag söker kullsyskon/syskon till min hund, han är född 2008-05-30 i Tvärred strax utanför Ulricehamn, jag hämtade honom hos en tjej som bodde i ett rött hus vid vägens slut modell skabbigt torp!

Lilltass är enligt uppfödaren en blandning mellan Vit schäfer och Samojedhund, mamman ska heta Stina och morfar ska heta Boris den största schäferhunden jag sett i hela mitt liv.

Till saken hör att det framkommit att hundarna förmodligen kommer från en sk. valpfabrik då jag har fått kontakt med ett kullsyskon ( Meya) och två andra "syskon" (Luqas och Nova) som enligt uppgift ska ha Stina till mamma, men det känns omöjligt eftersom hundarna är födda: 2008-05-30. 2008-08-23 och 2008 10-12.

Jag vet iallfall att två hanar födda 2008-05-30, skulle heta Oskar och Olli ( iallfall på vaccinationsintyget) och en hund som är född 2008-08-23 ska ha haft namnet "Snobben".

Mer att läsa finns på min hundblogg:

http://vitatoktassar.blogspot.com/

Tack på förhand

Mvh Toktass

Jonna75
0

Har lite koll på Samojedannonser då jag själv har samojeder. Hittade denna annons, kan hon månne komma från samma "valpfabrik"?

Kanske långsökt, men tänkte det är inte så långt mellan Ulricehamn å Borås och utseendet är ganska likt med tanke på "rabarberbladen" Flört. Hon är dock ännu yngre än vad din är

Hoppas du hittar flera syskon till din.

Mvh/ Jeanette