Mat till hund?
Vad brukar ni ge er hund för mat? har ingen hund än men den kommer om ca två veckor (en cavalier valp på ca 8v) och jag vill vara bered.
Ger ni båda torrfoder och annat kött i burk eller rå?
Vad är det bästa torrfoder mat man kan ge cavalier?
Har haft hund tidigare och henne gav jag båda torrfoder, råkött och burkmat, hon älskade att smaka på vår egen mat också vilken hon fick
Men det var en schäfer jag hade och det var ca 10år sedan.
Börja med att ge det fodret uppfödaren använder så blir det inte så stor omställning för den lille. Det är ett orosmoment i sig för valpen att flytta o träffa nya människor, så att byta foder på en gång är lite onödigt tycker jag. Men du kan ju gott köpa det foder du vill ha i framtiden, o successivt blanda i den "gamla" maten. Själv ger jag Carrier valpfoder, det mår min hund bra av.Jag blandar även ibland i lite burkmat bara som gott. Vilket foder din hund gillar bäst är ju svårt att säga, så läs på lite om näringsvärden o välj det du anser verkar bäst, o hoppas att vovven gillar det o mår bra av det också! (;
Lycka till med hunden!

det finns hos royal canin ett speciellt cavalier foder för deras tänder, päls och hälsa men det får man bara ge när valpen är 10 månader.. innan dess tycker jag att du kör på det fodret som uppfödaren ger