Ännu en amstaff attack
Fyra personer bets svårt och fick föras till sjukhus idag efter att två amstaff löpte amok i ett bostadsområda.
En kvinna såg hur dom båda hundarna gav sig på en mindre hund och gick ut för att rädda den. Hon fick slå flera slag mot hundarna innan dom släppte den mindre hunden. Hon plockade upp den lilla hunden och sprang mot sin port men enn av hundarna sprang ikapp henne och bet henne i armen.
- Hunden har tagit en kötbit ur armen på mig, säger hon.
Polisen kommer till platsen och beslutar för att avliva hundarna på plats. Polisen avlossar totalt 20 skott innan hundarna är döda.
Ägaren till hundarna var svårast skadad med huggmärken över armar och överkropp.
Kvinnan har tidigare sagt till hundägaren att han ska koppla sina hundar, men han lyssnade inte.
Ptja..man blir så fruktansvärt less..när ska man ta itu med detta. 

Less på att läsa om sånt här nu, det är det enda folk tjatar om nu för tiden när jag är ute och går med min hund.
Amstaff, kollade dom stamtavlan då eller?
Jo, och mer läsa kommer de bli ju fler idioter som inte ansvarar för sina hundar.
#2 När du är ute och går med din hund?:s Tänk på de stackare som får sina hundar dödade pga av ägare som inte tar ansvar. Tycker de är bra att de kommer fram annars blir de ju aldrig några åtgärder om de inte uppmärksammas.
Synd att det måste uppmärksammas så j*kla länge innan de händer något bara.
Jag har en amstaff……
Och i en annan tidnings annons står det att det var pittbulls………. Så dom vet INTE vilken ras det säkert var! 
Det är ganska komiskt att folk med hundrasen som utpekas verkar ta illa upp. Det skulle inte jag göra om det var "min ras" som utpekades efterssom jag tar ansvar och uppfostrar min hund.
De handlar alltid om de kanske inte är den rasen eller dom vet inte vad..istället för att fokusera på det som är viktigt. Nämligen igen, oansvarlösa ägare.
Empati eller försvarställning?
Jag är bedrövad över situatonen vad tragiskt för alla parter.
Jag tycker det är jätte hemskt att detta händer!! Och det är ju pga ägarna!
Men det är endå inte säkert att det var amstaff!
Ne, de kan man ju inte veta helt säkert:)
Men jag menar bara att de som sköter sina hundar inte ska ta åt sig när den ras man själv äger hamnar i blåsväder pga oansvarlösa individer som förmodligen inte är kapabla att ha en hund i sin ägo.

Jag skiter i vilken ras det är jag blir förbannad över att denna ägare blivit tillagd att koppla sina hundar och ändå skitit i det och pga det så blir 4 människor skadade och en hund + att hundarna som attackerade blir skjutna. Kvinnan som blev biten säger också att tänk vad som kunnat hänt om jag gått ut med mitt barnbarn den dagen 
hemska tanke….
Jaha… jag blir så trött…dessa sk hundägare, vet de inte vad de har i kopplet?? Att fosta en hund att bli trygg o lugn med ett socialt hundspråk, hur svårt kan det vara?? Spelar ingen roll vad det är för ras egentligen, alla hundar kan balla ur med fel ägare. Jag röstar iallafall för att det ska krävas "hundkörkort"!

Vad jag menar med att jag är less på att läsa om sånt här nu är att det måste hända något, tex som hundkörkort, då inte bara för de som ska skaffa hund, utan även för de som redan har hundar.
Det är väl självklart att vi som äger rasen reagerar då varje sak som det står om i tidningen för oss närmare det som många i samhället har förhoppningar om, ett rasförbud. Inte för jag vet hur det ska kunna genomföras, men det lyckas säkert om det väl skulle bli så.

Vilken ras som helst kan bli aggresiv i fel händer, sedan blir ju skadorna lite större efter större raser. Dessutom blir det större medialt intresse när det är någon ras som har kamphundsstämpel. Tyvärr är det också sådana raser som lockar "fel" sorts hundägare. De som vill ha hund för att höja sin egen dåliga självbild. För att passa in i sin tuffa fasad.
#12 Ja, hundkörkort borde ha funnits för länge sen.
#13 Håller med.

Jag tycker man borde ha körkort för vilket djur som helst. Det finns många djur som inte får vad dem behöver! :(
usch, det är skrämmande att veta. Jag är mest rädd att min lille vovve ska hamna i det där läget ja… Han är så pass mycket mindre än mig, så heldre jag själv tror jag;)
Undrar hur det gick med hunden som blev biten? Lever den?
Tänker på hur man själv skulle reagera om det kommer en hund och flyger på en o biter en i armen så stycken lossar ifrån ens kropp. Galet drygt situation…oavsett ras.
Ja, lösa hundar är inte min grej….hur mycket pli en hundägare än säger sig ha. Det kan ändå bli situationer så hundägaren tappar "greppet" över situationen. Spelar ingen roll hur snäll hunden är eller vad hundägaren säger. Det finns lag på koppel av en orsak.
alltid hemskt när sånt här händer, det som chockar mig är att så fort en hund skadar en människa ska den avlivas på plats.. Kanske är det bästa när ägaren inte klarar av att ta hand om dem men ändå sorgligt..
20 skott.. De sköt lite på måfå altså…
#18 Tycker oxå det är lite konstigt, hade de bara varit hunden som skadats/el dödats hade dem förmodligen bara gett dem tvång att ha munkorg som ingen ser till att de följs..
Det spelar ingen roll om man sköter sin hund eller ej för man får ta skiten för dom som inte gör det, jag trodde inte att det var så utpräglat bland allmänheten, men folk tror verkligen på det dom läser.
Hundarna avlivades iaf och det kanske var det bästa för alla parter.
≧◔◡◔≦
#20 Tråkit att du känner så.

#18 det gick ju inte att fånga dom, dom gjorde utfall och högg mot flera som försökte komma nära dom. Varför ska hundar som bitit 4 personer få leva? Dom var öppenbart farliga. Dom sköt inte på måfå, det tog flera skott innan hundarna dog.
Det är ju människornas fel att det blir såhär, menar inte att hundarna ska få leva när ingen klarar av att ta hand om dem men tycker att det är synd!
tycker 20 skott låter överdrivet. De borde behövts 2! eller vad är det för skitvapen.. skjuter man på rätt ställe slipper djuret lida.
antingen siktar de åt helvete eller så är närmast misshandel om de träffade så många gånger innan djuren dog.
Nej men fy vad hemskt 
Fattar inte varför folk ska hund om dom inte klarar av dom!! 
Sen borde man ju som säljare kanske känna på sig att "det här är inte rätt ägare", eller vad tycker ni? 
Amstaffs och pitbulls är i princip samma sak, dom avlade bara pitbullen för att den skulle kunna gå utställning(elr om det var tvärtom) Men iallafall tkr jag det är synd att ägarna inte kan ta ansvar för sina hundar.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
20 skott? Blundade dom el? Kan inte rubriken lyda "Dålig polisinsats krävde 20 skott för 4 hundar, skytteträning nästa?"
Orkar inte ens kommentera artikeln i övrigt!

gillar inte heller att hundägare inte har sina hundar kopplade.
I veckan var min valp med i husbilen och efter en proenard så kommer en boxer ut russadende från en husvagn. Som tur var så var Olga så liten så hon vissade sin underlägsenhet. men jag gillade de ändå inte.
Det som jag störde mig mest på var när de svarad "vår hund e snäll, han gör inget" Min första tanke: nähä, men vad gjorde den nu? kom russande mot mig och min valp. Hur skulle jag kunna veta om den var snäll eller inte? Min andra tanke: tänk om den hunden jag hade hade varit resarverad och gillade inte alla fram russande hundar? då kunnde de gå illa för deras vovve istället.

#27 Mm sånt där gör mig tokig. Jag har en liten valp som är väldigt skör. Det skulle räcka med att en hund av större ras la en tass på ryggen så skulle den kunna dö. Kom en stor hund springandes mot min förra hund och sprang rakt över han och försökte bita honom, fick in en ordentlig spark på den så den höll avstånd gick sen in och hämtade ett koppel och ringde ägarna. Kan tillägga att den också försökte bita mig! Fattar inte vad folk tänker med.
#25 tvärtom.
Men det är inte samma sak, precis som att golden och labrador inte är samma sak.
≧◔◡◔≦