Vid bus och lek.
Morrar era hundar på skoj när ni leker med den, t.ex. kamplekar eller liknande. Tillåter ni det? Varför/Varför inte?
Hur långt låter ni hunden busa med människor, alltså hur uppspelta och våldsamma hinner hundarna bli innan ni avbryter leken?

japp jag tillåter att hon morrar under lek, jag förstår inte vitsen med att säga ifrån vid det tillfället, jag morrar även tillbaka när vi leker. Jag avbryter när jag tycker det är tillräckligt mycket. Hon kan råka bita mej men det vet jag att hon inte menar något med. Det händer bara när hon missar leksaken. Eller när hon är på ett riktigt bithumör och ska gnaga på allting!
Min gör också det. Finner inte detta som något problem. Bara dom godtar att man slutar leken och det gör min:) Leker dom så måste man ju få säga någoy, det gör ju även vi!

Japp, min morrar med vid lek. Allt är tillåtet vid lek, men går det till överdrift så säger jag ifrån.

Mina morrar också och det är helt okey. Man hör ju skillnaden på morret vid lek mot när det är allvarligt……

Visst morrar min rottis, när han leker med pipleksaker. Leker aldrig någonsin kamplekar med honom.
Japp, vi tillåter dom morra. Förstår inte heller varför man skulle förbjuda dom att göra det. Hubert han morrar som ini helvete! :P och låter inte alltid som en hund. Men jag hör ju när han är allvarlig och det bara är bus.
Stopp blir det innan dom blir alldelens för uppspelta. Men visst har jag fått några bett när vi busat, men det är som #1 säger, bara när dom missar leksaken.
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives

Min ena både morrar och skäller när han leker. Blir han för jobbig att lyssna på går jag in och bryter dock.
Min hund morrar inte , utan skäller när vi leker med varann. Och det får han göra, jag "skäller" tillbaka på skoj mot honom. Han tror dock att bitas får man göra, och när han börjar bita är det bara dags att gå in, då kan man inte få stopp på det.

Jo hon lekmorrar. Men blir hon för uppspelt så bryter vi.

Min vavva morrar vid bus men det gör inte whippeten.
Tog flera månader innan jag hörde henne skälla första gången medens den lille gärna använder sin stämma på flera vis. *ler*

Det morret som kommer vid lek har inte mycket med agressivitet att göra så det tycker jag är helt OK.
Tack för era svar!
Mina får morra, det är ju liksom en del av hundens natur. Och jag märker om det blir allvarligt (tro mig..)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se