gammal hund-magproblem
Vi har en 12årig bichon frisé som allmänt är väldigt frisk och pigg, hon väger 6,5 kg, alltså överviktig. Hon har i ca 1år bott hos en annan ägare(delägare) och har för ca 1vecka sedan kommit tillbaka till oss. När hon kom såg vi att hon var riktigt tjock och inte så pigg och vägde dryga 6,5kg, nu har vi dragit ner lite på maten och gått lite längre promenader. Hon är mycket piggare och gladare nu än när hon kom, men väger fortfarande 6,5kg. I lördags då hon låg och sov vaknade hon plötslig med ett tyck, vände sig om, jag kollade dit och såg en liten bajs klorrt som hon åt hon upp snabbt. Idag hände något liknande men jag han inte se, bara att hon slickade på golvet. Jag tror också att hon blöder någonstans för det ligger små röda fläckar på alla mattor i huset hon varit på. Kan det kanske vara från hennes fettknölar, eller löper hon rent av fortfarande?

Jag tycker att du ska ringa till en Veterinär och prata om hennes problem. Är ju inte alls bra om hon blöder….för löptiden för henne måste ju vara över…….

Min bordercollietik är 14 år och löper forfarande, lite oregelbundet men ändå…

2….hoppsan gör hon??? är inte det rätt ovanligt. Jag är inte så bra på tikar faktiskt. Har min första nu men hon är kastrerad pga livmodersinfl.

# Ingen aning, har bara haft gamla hanhundar tidigare. Har för tillfället 2 tikar och 4 hanhundar varav tre är kastrerade. A l l a hanarna hänger efter bordern så nog löper hon alltid.

Cesar Millan hjälpte en gång en hund som åt bajs. Han sa att det var en typ av brist, kommer inte ihåg på vad, men han gav i alla fall hunden banan, som tydligen innehöll det som hunden hade brist på, hunden älskade banan.

Man kan låta dom äta annanas, bajset efter det ska inte smaka nått vidare……

Det är inte att hon äter bajset utan att hon bajsar på sig. Det brukar hon inte göra. Det är typ när hon ligger och sover, kan det ha och göra med åldern?

Jag tycker att du ska ta hunden till veterinären. Hon ska inte äta bajs. Hon kan behöva ett foder, som är anpassat till äldre hundar och är mer lättsmält.

Jag tror att det mer är så att hon är ren av sig, igentligen äter hon inte bajset för att hon behöver det utan för att hon är renlig.
Hon vet förmodligen att man inte bajsar inne och skämms för att hon inte hållit sig.

#9 och #10 Tror inte på detta. hunden ska inte äta bajs, nåt är fel. Behöver undersökas av veterinär.
Hur går de med vovvsen?

Jag vet inte riktigt hur hon mår nu för hon har åkt tillbaka till den andra ägaren som begärde tillbaka henne :( Hoppas att hon inte är lika tjock nästa gång vi får tillbaka henne om hon inte dött av det redan, vad det än är :(