Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 9209 ggr
Trollhassel
0

Biverkningar av vaccin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har era hundar fått av biverkningar av vaccin? På vilket sett har biverkningarna visat sig? Hur lång tid har de varit påverkade av dem? Vilket vaccin?

Prillan fick sin 12-veckorsspruta i torsdags. Hon fick levande vaccin redan vid 8 veckor och reagerade inte på det alls. Denhär gången vaccinerade jag henne även mot kennelhosta utöver parvo, valpsjuka…

Prillan blev jättedålig. Det började efter 25 minuter med våldsamma kräkningar, vitt tandkött och blå tunga, "extrem trötthet", hög feber och kraftig svullnad i ansiktet och benen. Någon som varit med om detta?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[nataschaj]
1

När jag vaccenrerar min ena hund Gibson, blir han dålig.. han får 42 grades feber nära 43.. (42,9).. blir så klart häning å orkar inte göra nått…

Så nu har ja bestämt m,ig..ska prata me vet först..så vill ja att han ska vacc var 3 dje år, i stället för varje..efter som han blir så dålig.

Men när han blev så sjuk så tog ja tempen 2 ggr dagen och fick vänta ut de.. han drack å åt som han skulle, de va bara d e att han hade så¨n hög feber..

Trollhassel
0

#1 Att vaccinera vart tredje år går nog inte utan att immuniteten förvinner mellan varven. Däremot kan man be om att få avdödat vaccin istället för levande. Eller har jag fel?

Med Vänliga hälsningar

[nataschaj]
0

# har ingenaning.. men vad ja ahr hört så räcker de med att vaccinera va 3dje år..men som sakt, ja ska prata med min vet för ja tänker inte vaccinera honom varje år… Efter som sist tog kol på honom..

Emaljoh4
1

Hur lång tid höll biverkningarna i för er som fick dt?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[randi]
0

#2 Det beror på vilket vaccin man använder.

Yessica
0

Ang "diskussionen" om hur länge mellan gångerna man vaccinerar beror så mycket på vad det är för vaccin och så. Jag har bara det vanliga mot parvo och valpsjuka tror jag. Det som krävs för tävling i alla fall, har inte kennelhosta-vaccin på mina. Jag vaccinerar då varannat år. Glad Har inte märkt några som helst problem vid vaccinering *peppar*peppar* Glad

Du kanske ska kolla med veterinären innan vaccination om det finns något att vaccin att använda, din hund kanske är överkänslig mot något i just dom vaccinen den får?

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

[nataschaj]
0

#6 min har fått parvo. Men har bara haft han i ca 2 år nu så detta i år blir andra gången jag kanske ska vaccinera han, Men som sakt, Jag ska prata med min vetrinär å fråga henne om hur man kan göra.

När han blev dålig så va han de i 7 Dagar.. å hade hög feber i alla dem dagarna..

Trollhassel
0

Prillan var dålig i tre dagar. Riktigt dålig i en dag med svullnad, feber och illamående.

Med Vänliga hälsningar

Yessica
0

#7 Okej. Stackars liten. Men prata med veterinären om hur ni ska göra. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi