Schäfer från Kinnarp,Falköping
Hej.
Jag har en underbar långhårig schäfertik som är född 20080922. Hon är en kanonhund.Eftersom hon har haft 5 hem innan mig,här blir hon resten utav livet.= ) o det är lite svårt att få tag på uppfödaren Ninni Strömberg.Så undrar jag om det är någon som vet något om de andra valparna eller något om föräldrarna. Enligt rykte ska det vara tjeckiska tjänstehundar tillbaka i leden. Men men.
Så snälla om någon vet något så SKRIV.Vill veta allt om min älskling.

Är hon registrerad så sök på Skk!
Ja det är den Ninni.
Mamman o pappan är inte registrerade i skk så jag kan inte hitta dom där.
Det är nämnligen så att om jag bara får reda på att mamman o pappan är renrasiga så har skk lovat hjälpa mig o se om de kan registrera min hund som renrasig o då kan jag få tävla henne bland renrasiga. Som det är nu står hon som blandras. Mitt mål är att tävla med henne.
Min hund har jag själv registrerat i skk. Hon var inte det innan. Veterinären som vet.bes. valparna gjorde en sökning på mamman,heter Disa sa vet, på skk men hon finns inte där. Fadern har jag inget på.

Men man kan väl inte bara registrera en hund från kullen, och måste inte det vara uppfödaren som gör det innan en viss tid?
#5 .. man kan regga in en hund men då måste man gå på spec. utst'llninar där ett antal domare anser att hunden är som rasstandarden
Skk kan göra en slagning på mamman o pappan. Ser de att de är renrasiga kan de reg.min hund som renrasig. Det var vad de sa på skk……De kunde t om göra en slagning på utlandet i o m att jag fått uppgifter om att härkomsten är från tjeckien.Inte en aning, har alltid köpt hund från kennel innan o då har redan allt varit i sin ordning.
Kerstin vet du något om hundarna????
Då ser det nog lite mörkt ut, tror inte det är några utställningshundar eftersom det verkar som en bakgårdsuppfödning. Men det vore ändå kul o veta något i o m att jag fått en sådan TOPPENHUND. Har haft schäfer i arton år o hon har allt jag vill ha.