Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2362 ggr
scth
0

medlem i skk

hur gör ni med medlemskap i länsklubbar, specialklubbar, brukshundsklubb osv. Jag tänkte gå med i länsklubb och specialklubb men tittade på vad det kostar och blev rätt paff. + därtill vill jag vara med i vår lokala kennelklubb ,  hur många klubbar är ni med i ?

dessutom funderar jag på hur det är med utställningar, måste man vara medlem i länsklubben eller räcker det med specklubb, man är ju ändå medlem i skk.

Vart får man ställa ut? bara innom länet?

lite bökigt formulerat men hoppas att ni förstårOskyldig

Mischa
0

Är medlem i SHU

och har därmed också tillgång till ex. brukshundklubb eller specialklub.

≧◔◡◔≦

[jakke94]
0

kan bara svara på att vi är med i skk dårå och sen danska kennelklubben, norska kennelklubben, 2 st specialklubbar (clumber & flatt, sen är vi medlemar i sydskånska kennelklubben :P

men tror inte vi betalar fullt pris på dem då min mamma jobbar i dem flesta men vet ej :P

Vattnadal
0

Är med i SKK, både jag och maken, sen är han fullbetalande medlem och jag familjemedlem i SPHK (polarhundsklubben) och däreigenom rasklubben sör Sibbe. Vidare är jag medlem i Goldenklubben.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SparklingTindra
0

Jag är av någon anledning med i både SKK och SHU (vilket är helt onödigt då man är med i SKK som SHU'are) och så är jag med i SSSK (Svenska Shetland Sheepdog Klubben)

Taci
0

Jag är medlem i SKK och Eurasierklubben, o kommer fortsätta vara medlem i de båda. Det följde med när jag köpte valp, jättebra tycker jag då man får tidningar bland annat med mycket matnyttigt!:)

scth
0

om man skulle vilja vara med i en specialklubb(sphk) men ej länsklubben är det möjigt.. har absolut inte bestämt ngt bara spånar runt lite. Vet att jag ska gå med i vår lokala klubb men måste ju oxo vara med i skk.

Vet någon hur det gäler vid utställning. Om jag ex ska ställa ut i annat län måste jag vara medlem i det länet med ?

KickanW
0

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra heller. Ingen av rasklubbarna i SHU passar mig så om jag ska vara medlem i Eurasierklubben måste jag vara medlem i två klubbar.

Vet heller inte till vilken region jag ska anmäla mig då jag i sommar kommer bo hos mamma och pappa (Hudiksvall) och sedan flytta till Stockholm… Var i Stockholm vet jag inte förrän då.

Vattnadal
0

Men om du är med i SKK så är du automatiskt med i din länsklubb. Går du sen med i SPHK anmäler du ras där, och är med i rasklubben. Polarhundarna delar klubtidning och samkör utställningar och dragtävlingar. Du blir även med i SPHKs distriktsavdelningar autotmatiskt.

Således går du med i 2 klubbar och får tillgång till rasklubb och länsklubb.

MVH Elin

KickanW
0

#8: Antar att du inte skrev till mig nu eftersom du skrev om SPHK?

scth
0

#8 tack =) kan jag då vara med på en sphk utställning eller tävling vart i landet den än hålls ?ursäkta alla frågor men det är rörigt såhär innan man lär sig :)

Vattnadal
0

#10 Japp, det kan du!

Tidningen polarhunden har avdelningar för alla raserna och deras aktiviteter, samt för alla regionerna och deras aktiviteter, så du får info om allt och kan anmäla dig vart du vill!

MVH Elin

scth
0

gud va skönt :) Så har jag förstått det hela rätt får jag ställa ut vart jag vill om jag är medlem i ssk,(sphk)

Har även tänkt igenom detta lite och kommit fram till att det kanske inte är så farligt dyrt trotts allt :) man verkar ju "få mycket för pengarna" :)

Vattnadal
0

SPHK är toppen att vara med i när man har polarhund. Går man på någon träff, utställning ed får man massor av hjälp och lär känna folk. Ett tips om ni funderar på drag någon gång är att gå en Gröna kortet utbildning.

MVH Elin

scth
0

ja det lutar nog åt att vi går med i både länsklubb och specialklubb, och kan verkligen tänka mig att det är bra att gå med i sphk som du säger:) visst har vi för avsikt att prova på drag!

Vattnadal
0

Då är det väl bara att sätta in avgiften till SKK (så får du länsklubben med på köpet) och SPHK (så får du specialklubb för hundtyp, ras och lokalavdelning där på köpet).

MVH Elin