Amstaff/pitbull ??
En tjej som bor i min närhet hinner inte med sin bäbis. Hon pluggar och jobbar. Sen bor hon i en liten etta. Så hon tyckte synd om henne. Därför måste hon sälja sin lilla Amstaff/pitbull tik.
Hon är 4månader och jätte tillgiven. Hon pussas och leker med alla och funkar jätte bra ihop med andra hundar. Hälsar glatt på människor i alla åldrar. Smart hund också.. Men mycket lydnad kvar såklart.
Vi bor i Norrköping.. Så är någon intresserad här inne eller en vän kanske, som klarar av denna ras!!. Så hör gärna av er..
Har dessvärre inte hennes nummer. Men brukar träffa henne endel i parken här.. så det ska nog inte vara några problem. Hon sa att jag gärna kunde fråga i alla fall.
tack

Borde inte hon ha tänkt innan hon skaffade hunden?
Tror att det blir svårt att placera om just den blandningen, tyvär….
Jo, det tyckte jag med hon borde. Om man pluggar OCH jobbar borde man veta att det blir svårt med tid.. sen är det henned första hund. Så hon valdeväl inte rätt ras heller.. men nu är det så och hon vill hitta ett bra hem till hennes vovve.
Blandningen är nog svår jaa.. men hon är faktist jätte fin i sättet

Amstaff och pitbull är väl i princip samma ras, amstaff kan väl reggas som pitbull men pitbull kan inte reggas som amstaff, eller nåt liknande… Jag tror inte det är nåt fel på hundarna om de kommer till bra och hundkunniga ägare…
Jag har faktist ingen anning med det där.. pitbull är väl inte erkänd i bruks osv.
Dom kan som vilka andra hundar också bli underbara såklart.. som du säger, bara det är rätt ägare. Därför jag fråga här.. finns ju många kunniga här inne=)
# Amstaff kan reggas som Pitbull i USA, men Pitbull kan inte reggas som Amstaff.. Och i grunden är de samma ras, AMstaffen kommer ju från Pitbullen =)
Synd att inte jag får skaffa fler hundar för mamma, nu medan jag bor hemma =( Annars hade jag kunnat ta den lilla =) Lite dumt bara att ägeren inte tänkte efter före hon köpte hunden…
Amstaffen är sprungen ur pitbull. Dock kan inte pitbull reggas i sverige. Detta kan vara superbra hundar med rätt stam och i rätt händer, men dessa blandisar som springer runt överallt med amstaff/pb/fila/rottis osv i sig är jag OERHÖRT skeptisk mot. Endast ytterst oansvariga individer föder upp sådana blandraser, och det är knappast de bästa djuren som används i sådan avel. Har själv haft funderingar på amstaff, men i sådana fall blir det import, då jag ännu inte hittat en enda uppfödare i sverige som uppfyller de kriterier jag kräver.
#7 Jag har redan skrivit att Amstaffen komemr från Pitbullen…. Onödigt att dra upp det igen då… Och hur höga krav har du egentligen? Finns någon bra uppfödare i Sverige, enda som är felet enligt mig är att de flesta parar på hundar med C höfter..
Och det finns ju en uppfödare här i Sverige som jag vet om som använder samma hundar flera ggr, vilket inte är så bra för avelsbasen i Sverige och dessutom avlar hon på hundar som inte är det bästa att använda.
Kanske att jag hade importerat som du =) Men är i det stora hela inte särskilt intresserad av rasen..
Förlåt så hemskt mycket för att jag råkade upprepa vad du skrev då. Vad jag har för krav? A- eller B-höfter, god sjukdomshistorik och bra MHn bak i leden. Dessutom nöjer jag mig inte med att uppfödaren råkar få till en bra parning, har uppfödaren gjort vansinniga parningar tidigare (vilket jag t ex tycker att det är att avla på C-höfter på en såpass tung hund) så vill jag inte lägga några pengar hos den personen. En bekant har precis fått hem sin import från ungern, riktigt, riktigt fin. Ögongodis så det heter duga!! Men det blir nog ingen amstaff för mig, pojkvännen och blivande sambon tycker att en hund är mer än nog…
Hm.. Du behöver ju inte vara otrevlig… Ja, importer är faktiskt mkt finare än de som finns i Sverige =) Vet att min kompis som har 2 st amstaffar har en favorituppfödare (som jag tror finns i USA) men jag minns inte vad den heter..
Hennes hund har A eller B höfter och hon ska para sin tik till våren.
Haha, ok, jag lyssnar aldrig på vad min pojkvän säger :P Han får stå ut med mina djur!:D Nog för att han också är väldigt förtjust i dem, men ändå =) Jag skaffar vad jag vill ha, när jag vill ha det och repsekterar han inte det så kan han lämna mig om det är så!
Tänkte själv skaffa en Dogo valp till nästa år, de är så fina!=) Första får bli en Svenskfödd, sedan kanske det blir att jag importerar ngn fin liten sötnos =) Många kennlar har mkt bättre standard på sina hundar än vad det är i Sverige, iaf om man kolalr på t ex Amstaffen.

Vad jag kunde se på nätet och SKK, så fanns det inte någon reggade Kennel med nmet "stjärnfallets".
Sökte jag på nätet så fick jag upp en "kaninuppfödare". 
Kanske det du tar som amstaff?!? 
Jo AM Staffen kommer från Pittbullen från första början det är sant!! Men sedan 1939 har de helt avlat bort kampen på dem så nu är AM Staffen en show hund.
Jag själv har en ÄKTA! AM Staff tik MED STAMTAVLA!!!! från Danmark med B höfter hon har haft 3 kullar o är 5år nu. Ja det var innan jag fick henne vi hade henne på halvfoder först sedan fick hon sin sistakull o nu är hon en GLAD steriliserad pensionär som ligger i soffan o sover.
Jag har MH testat henne nu vid 4års ålder o jag ska tala om för ER att det fanns inget kamp i henne!!!!! tävlingsledaren försökte kampa förfullt men näääää hon tog sig en tur blandpubliken o sa hej. Hon fick ett GODKÄNT MH!!
Jag ska säga ER att AM Staffen är en MYCKET mysig hund GLAD, POSITIV mm mm.
Sedan va de blir av en valp är ju inte hundens fel!!!!! Det är ju föräldrarna som Ni säger men sedan uppfödaren o sedan den nya ägaren som formar den till va det blir av den senare ELLER HUR????
Jag ska ERKÄNNA en sak!!! Sedan jag fått min AM Staff så har jag fått FAAAAAAAN o SKIT av folk bara för de säger att där kommer det en ELAK KAMPHUND!!!! Eller en PITBULL mm mm. De går omvägar tar upp ungen i armen typ slänger iväg barnen för att INTE min hemska kamphund ska äta upp dem…… FYYYYYY säger jag bara vilket SKITSNACK MIN hund är INGEN KAMPHUND hon är ju en SNÄLL SHOWHUND som är uppfödd för utställning mm.
TACK o HEJ från mig!!!!
Här har NI ett kort på min AM Staff!!!
#11 Jag är ingen hunduppfödare, men ska bli det senare i framtiden =) Men jag föder upp råttor eller ska börja snart, så fort råttorna får rätt vikt =)
Och vad menar du med "kanske du star som amstaff"? Du är lite förvirrande :P
#12 Hm.. Ingen här har sagt att Amstaffen är en kamphund.. En normal människa bör iaf fatta att de inte är de! Hunden blir ju vad ägaren gör den till.. Det är ju bara ägaren som gör hunden till ett "monster" eller kamphund, för att det är ju ingen hund som föds till det!
Den hunden min kompis hade som kom från uppfödningen jag pratade om, parar på hundar med fel beteende och visst fick min kompis hunden att sluta vara rädd för allt, men dominansen fanns kvar, hunden bättrade sig osv. Men sedan när hon skaffade en valp så slog det direkt fel i skallen på hunden igen (är ju mest uppfödarens fel i min synvinkel, då hunden var 6 mån. när den köptes och mamman till henne har värre beteende än min kompis) och den stackars valpen blev biten i halsen och var tvungen att ha dränage och allt möjligt.
Så jag anser att det inte alltid är på ägarens ansvar, då det största ansvaret faktiskt ligger hos uppfödaren och man bör inte föda upp hundar med sådant beteende som den här oseriösa uppfödaren gör.. Dessutom socialtränar hon aldrig sina hundar på ngt sätt.. När hunden kom hem till min kompis kunde den inte ens sitt.. Och det kan inte jag kalla en bra uppfödare, speciellt inte när hon föder upp hundar med ett beteende som är oacceptabelt! Gillar inte alls den uppfödaren, även om jag som sagt inte är överdrivet intresserad av just Amstaff!
Men nog håller jag med dig om att det är en väldigt mysig hund!=) De är ju helt underbara om de kommer från rätt uppfödare vill säga. Amstaffen är en hund som jag hade kunnat tänka mig att skaffa, men då hade det nog blivit import och inget svenskt blod. Speciellt inte från den idioten min kompis köpte hund ifrån!
Hon var tvungen att lämna ifrån sig hunden då situtationen blev ohållbar.. Hunden morrade ju t.o.m åt henne till slut…
Okej.. och så vände denna tråd till prat om amstaffen och pitbullen är bra igen! Nu är det så att hon behöver ett bra hem, bra människor osv. Jag eller den nuvarande ägare står inte för att just dom raserna vart förda tillsammans. det var uppfödaren.. Och om den nuvarnade ägaren tyckte hon var fin som hund så får hon nog göra det. Hunden är super god och det finns inte ett uns av kamp i henne heller.
Så… Nu var det om någon var intresserad. Men jag antar att ingen var det.. för det var "fel" ras i henne.. hum =)
Ta det inte som om jag har skrivit surt.. för det har jag inte. Är lätt att misstolka när man bara skriver.
min arbetskamrast har köpt två importerade amstaffer från frankrik och italien. riktigt fina hundar.. kostar dock 18000 allt som all med resa o.s.v!