Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1304 ggr
KindredCold
0

Fattig på schäfer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej!

Vill bara ha er hjälp lite Tungan ute

Jag har kollat Blocket, Schäfertorget, m.m. så ni behöver inte tipsa om det.

Det är så att jag säker äldre schäfer, gärna hane, eller mycket stabil tik. Hanen ska givetvis också vara stabil, men tikar är något jag väljer i andra hand..

Ska vara van vid katter, det är kravet, och inte yngre än 4 år.
Alltså, mellan 4-10 år ca..

Blir sällan ensam längre än någon timme, då aktiv hundvakt finnes om det skulle krocka med något.
Bor i lägenhet bör nämnas, dock blir det mycket aktivitet ute så jag vet av erfarenhet att en aktiv hund klarar en lagom stor lägenhet om den får den tiden med stimuleringen den behöver.

Sammanfattningsvis.
_Äldre, kattvan schäferhane (eller tik) sökes.
_

_-Schäfervana finns hos både mig och min sambo.
_

Zandrinos
0

Har du frågat på kennel.ifokus.se

KindredCold
0

#1 Nej, jag som trodde jag hade hittat alla hundrelaterade iFokus!
Tack!

Bogart
0

När jag satt och kollade lite på blocket så hittade jag den här: länk

Vet inte om du har sett den innan, men det låter ju som att det kan vara något för dig!

(Hoppas att det är okej att länka till annonsen nu…)

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

KindredCold
0

#3 Oh ja Kyss, den där har jag mailat på idag, så vi får se om det kan vara något för oss :)

fredrikaa
0

Lycka till med letandet!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

monsterblom
0

så i våran matbutik att det fanns en schäfertik på 4 som söker nytt hem. kan kolla upp nummret om du vill.

KindredCold
0

#6 Det vore snällt, vart bor du?
Tänkte så det inte är föööör långt om det skulle bli aktuellt :)

monsterblom
0

i haninge, strax utanför sthlm

KindredCold
0

#8 Jaha, ja men då tar jag gärna nummret :)

monsterblom
0

ska kolla det då imorgon eller på torsdag :)

Liiindus
0

vart bor du? såt att det fanns en schäfertik som behövde nytt hem eftersom ägaren avlidit. den verkade jätte snäll och stabiil, den satt på falu djursjukhus.

KindredCold
0

#11 Örbyhus, men för att göra det lättare, Uppsala är närmaste stad så att säga, och det är inte så långt bort.

Liiindus
0

#12 okej jaa kan kolla igen om jag har vägarna förbi falun någondag så kan jag ta nummret till dig :)

KindredCold
0

#13 Okej :)

[jakke94]
0
Linda-A
0

Ni har kanske redan gjort detta men det kanske kan vara värt att kolla upp om ni kan lägga in en sökes annons på rasklubbens hemsida?

silverorm
0

KindredCold Hur långt kan du tänkas åka för att hämta en hund?? Min kompis har en hane på 10 mån som behöver nytt hem. Han är röntgad ua o chippad vaccinerad. Hon säljer honom för att hon ej klarar av hans träningsbehov. Han är van vid katt. Bor utanför Göteborg.

KindredCold
0

#17 Ja, göteborg är inga problem, men han är lite ung tyvärr :/
Vi söker hundar mellan 4-10 år för tillfället :)

Hoppas hon hittar ett bra hem till honom!

SaraC
0

Får man bara var nyfiken och fråga varför ni söker äldre hund? Runt 4-års åldern kan jag förstå, men en 10 år gammal schäfer?

Här finns en annons

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

KindredCold
0

#19 För att någon valp eller unghund har vi inte tid med.. så att säga.
Husse jobbar heltid, och en valp vill vi ska präglas på båda så mycket som möjligt.

Det är egentligen jag som vill ha hund när jag går hemma om dagarna eller som sällskap på mitt jobb med hundarna.

Känner att ålder spelar ingen roll, bara den har vuxit färdigt så att säga.
Sen vet jag att en 10-åring har svårt att få hem.
Om vi flyttar till hus har vi planerat att ta in hundar (Ja, inte hur många som helst, men kanske en eller två) som behöver någonstans att dö på helt enkelt.

De kan vara friska hundar, men väldigt gamla och kanske inte trivs i sin stora flock eller någon annat. Anledningarna kan vara många.

Vi ska skaffa valp när sambon har tiden.

Hmm, lät hemskt kanske när jag pratade om det där med någonstans att dö på, men hoppas ni förstår!
Detta just nu är bara för att inte yngre än 4 år.. och ja.. kan komma en 14-åring också egentligen.

Det är absolut inte så att jag vill ha en gammal hund för att den lever ändå inte så länge, utan mer för att jag vill ha hund, men har inte tid för en valp just nu Glad

SaraC
0

#20 Då förstår jag. Inte många som vill ha en gammal hund som förmodligen inte lever så länge till, så det är ju toppen för dessa att det finns de som kan tänka sig även det.

KindredCold
0

#21 Ja, såg på TV om en kvinna som gjorde så.
Ibland hade hon hunden/katten i 5 år, ibland 5 veckor..
Hon kände precis som vi att bara för att en hund blir gammal behöver den inte bli dålig, men ibland måste man göra sig av med den av olika anledningar och då avlivas den för att ingen vill ha en hund på 10 år..

SaraC
0

#22 Många vill nog inte på grund av att de tycker det är jobbigt att kanske behöva skiljas så fort, men det är som sagt jättefint att de finns de som vill ta den chansen.

KindredCold
0

#23 Tycker det är värre då att låta en frisk hund dö, oavsett ålder.
Även om jag inte rackar ner på någon som tar bort sin hund av ålder och inte kan ha kvar den. Vet ju som sagt att de som vill ta in en gammal hund är en lite folkmängd.

Och visst kommer det vara jobbigt, men man får tänka att man gör det för djuret också, om djuret är friskt och har livsgnistan kvar.
En sjuk och gammal hund ska ju få somna in om den lider av sina krämpor.

SaraC
0

#24 Ja, det är ju såklart jättetråkigt att en frisk och pigg hund ska få avlivas på grund av att ingen vill ha den för att den är gammal. Min vovve tog jag när han var 7 och nu är han 10, han är kärnfrisk och pigg som en valp. Men det var en del som tyckte man var konstig som ville ha en äldre hund.

KindredCold
0

#25 Jo, kan tro det, men har man inte tiden, eller orken för den delen med en valp så är ju en äldre hund ett jättebra val :)

Man vill ju förhoppningsvis ha hund för att ha hund, inte för att ha valp och sedan skita i den när den blivit stor.