Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2270 ggr
MammaL
0

Hundvalp utan mat

Hej det är en människa som säljer en valp i en annons och behöver bli av med valpen snabbt då han inte har varken mat eller annat till sin valp. Jag lider verkligen med hunden för att ha hamnat hos en så oseriös människa.

Jag vill gärna ordna ett hem åt valpen då det är akut för att den inte ska hamna i fel händer osv.

Men mannen vill ha pengar på stört för den då han själv också är utan pengar. Antagligen är han pundare eller dylikt. Jag skriver därför här på hundar iFokus och hoppas att någon underbar människa kan förbarma sig.

Nu till min fråga…finns det någon som känner att ni kan bidra med en liten summa pengar?

Många bäckar små…behöver alltså inte vara en större summa.

Jag vädjar verkligen på mina bara knän.

Xondah
0

Det händer ju att folk säger så där för att bli av med djuren snabbt?

MammaL
0

Nu har jag talat med killen och han verkar inte bry som om valpen ett dugg. Han ser hellre att han får sina pengar än att valpen har mat.

Han verkar aggressiv också.

Jag mår så dåligt…

MammaL
0

Nee han menar verkligen allvar…jag fattar inte att det finns sånt folk.

[jakke94]
0

om du märker att det går för långt så kan du ju anmäla det.. att inte ge en hund/valp mat räknas ju som djurplågeri om det är han som står som ägare för den nu .

vet du vad det är för ras ?

MammaL
0

Nee någon blandras. Det ser ut att vara labbe och något annat. Väldigt korthårig.

Xondah
0

Som #4 säger är det ju djurplågeri och han borde anmälas;o

MammaL
0

Ja men var anmäler man…skulle göra det utan att blinka.

Kram o tack!

Gluskap
0

Usch ja, han borde anmälas!
Var finns annonsen?

[jakke94]
0

jag hade anmält det till polisen men jag vet inte så mycket :P låter någon annan svara på detta…

Xondah
0

Jag skulle ringt till polisen och berättat:o

MammaL
0

Fast i annonsen står det inte så…men däremot i malet. Vänta så ska jag bifoga hans svar…

MammaL
0

Hej såg att ni vill köpa en hund. Ja har en 6mån gammal blandrashund, dobberman o labrador. Jättefin, brun är han o heter ******. Ja måste sälja honom på grund av jobb o.s.v Hade tänkt sälja honom för 2500kr. Hör av er om intresse finns?

MammaL
0

Hundägaren: Men om ni skulle betala 1700kr då?? Då är det ju billigt, för ja vill att han kommer till ett bra hem. O ni verkar bry er om det.

Gluskap
0

Men där står inget om att den inte har mat och han måste ha pengarna?

MammaL
0

Hundägaren: ursäkta mig men då får det vara. ja behöver pengar nu tyvärr, hade ja haft pengar hade ni fått tagit *****. Men när ja inte kan få nån handpenning så får det vara. Ha det bra.

MammaL
0

Sedan kan jag inte bifoga mer om det han skrev för han blev ruggigt otrevlig. Och sedan skrev han att han varken hade mat till sig eller till hunden.

LinaK
0

Men usch var finns valpen någonstans?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

alskadeida
0

Vad finns annonsen?

Kan du skicka den?

samt ev nr.

Hör av dig.

MammaL
0

Hej alla…nu har jag talat igen med den som hade hunden och det var precis så att han ville bara ha iväg hunden fort därav att han sa att dom inte hade mat till den. Jag klargjorde att detta är mkt allvarligt att göra så och att jag lika gärna kunde ha polisanmält honom.

Så nu kan jag andas ut o vara lugn.

Mischa
0

Misstänkte att det var så, precis som att hota med avlivning eller något annat bara för att få snabba köpare som tycker synd om hunden och vill "rädda" den.

≧◔◡◔≦