På Algot klipper jag en gång i veckan, blir ju inte så mycket man klipper då men det är för att vänja han vid klotången :) och det funkar.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

lite för sällan…
glömmer faktikst av det, men det är ju inte så sällan att det blir nån form av vanvård på dom.. o inte alls att man reagerar -gud vilka långa klor…

Jag klipper vid behov. Jag skulle tro att det blir i alla fall två gånger i månaden. Oftast brukar det bli när klorna börjar klappra mot golvet

Våran labbe har kolsvarta klor, så vi klipper varje vecka. Bättre att klippa lite och ofta än mycket och sällan.
1 ggr i veckan eller varannan, beronde på hur mkt de sliter själva.
Klipper oftast varannan vecka ibland lite oftare, och då bara det yttersta eftersom han också har kolsvarta klor så man ser inte pulpan.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Ungefär en gång i veckan blir det.
oj en gång i veckan ? våran äldsta hund klipper vi väldigt sällan.. kanske 1-2 gånger om halvåret.. fast okej hon går kanske 2 timmar varannandag endast på asfalt kan ju vara det att det inte behövs så mycket :P
vi har inga problem med pulpan när vi väl klipper dem :P

1-2 ggr/v.
alldles för sällan. :/ på den stora kanske 1 gång i månaden och på den lille har vi inte klippt på ännu
vi filar klorna och klipper sällan. Att flia blir mycket snyggt och vackert. Vi kollar klorna var tredjedag minst för att se att dom hålls i bra sick. Fila brukar ske vid behov.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

#11 Möjligen snyggt, men otroligt tidskrävande. Om jag skulle fila mina hundars klor så skulle jag nog inte få göra annat.
Men klipper man så "filar" ju hunden till dem på en dag alldeles själv. Mina hundars klor blir runda och fina längst ut bara några timmars promenad senare efter att jag klippt dem.

jag klipper vid behov.. 2-4 ggr/månad..
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
När det behövs, 2-3 gånger i månaden kanske. Han sliter ner dem bra själv, helst nu när det börjar bli barmark, då behöver jag inte ens klippa på baktassarna.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Varannan vecka ungefär.
Får jag skamm om jag säger, aldrig. Våra hundar sliter ner klorna hela tiden då dem bara älskar att gräva och håller på hej vilt mycket ute. Skulle dem dock bli långa så får man ju klippa men hittills har dem inte blivit det.

1g/vecka på den store, den lilla tjejen behöver bara klippas på vintern, övriga året sliter hon dem bra själv.
en gång i v eller vid behov (a)
Var 14e dag, ungefär.. hon sliter rätt bra på dem själv. 

En gång i veckan.

När det behövs, men ungefär 1 gång i veckan

ca 1g/v minst 2ggr mån. men ja filar ibland med.
När det behövs, en gång i månaden skulle jag tro att det blir.
#16 då är vi två som får skämmas…
Har aldrig behövt klippa klorna. Han sliter dem själv. Däremot sporrarna klipper vi några gånger i halvåret. 
Zabelle

Jag klipper en gång i veckan ungefär, väldigt lite varje gång men de e mest för o vänja
#0 var 3;dje -4;e vecka.
jag klipper valpens klor var 3 dag bara för att vänja henne, så det blir ju inte så mkt per gång.
den stora hunden klipper jag klorna 1 gång i månaden. hon har inge sporrar heller som jag måste ha koll på ^^
OJ,säger jag bara..Jag klipper mina hundar när det behövs,typ varannan månad,ibland blir det ju varje,men inte skulle jag sitta och dutta 1gång i veckan..
Men alla är ju olika,klorna växer inte så mkt på mina,då dom slits naturligt ute..
#29 Många verkar ju klippa en gång i veckan eftersom dom har valpar (jag inklusive) för att vänja. Sen slits det ju olika också. Tror inte man "duttar" för att det är kul 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

#30 nej ja duttar inte för de är kul iaf =( men ja måste annars kan man riskera att pulpan kommer längre fram om man klipper sällan är därför ja gör det iaf…
inte kul och behöva gå till vet och söva hunden för att klippa ner klorna om de skulle hända =(

Jag klipper så ofta därför att min tjej behöver vänja sig vid det och för att hålla pulpan nere. Sen växer hennes klor som ogräs och hon sliter inte så mycket på klorna. Har jag ändå mysstund med henne så kan jag lika bra passa på att klippa lite.