X-Treme Pudelmakeover
Mycket bättre, men jag vet inte om jag gillar skägget.
#4 Oh ja! Så glad över att det är vår och han kan klippas :) Och dom ser så graciösa ut i renrak :D
Hehe :) Skägg ska det vara! :D
#5 Joo da. Är man karl så ska det ju synas ;) hehe
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives

Gillar raknigen men punk frissan på huvet nja.
Önska jag kunde raka mina ibland, inget hår någonstans o inget grus gu vad skönt.
De lyckas alltid dra in ett grustag precis när jag väntar gäster o har precis ställt undan damsugaren de små busarna.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Helt klart vart han fin :) gillar Pudel renrakat med
#7 Hehe. Det brukar se bättre ut på huvudet, men nu orkade jag inte :P Ja men det är väl bara att raka? :) Det växer ju ut.
Joo, jag känner igen det där :P Man får stå och dammsuga varje dag och inte ens det räcker :P
#8 Tack! :D
//Helene

Du glömde punk frisen på Hubert. hi hi!
Tjusiga vovvar kul för efter raknigen så ser man musklerna o hur smidiga de är.
Tycker pudlar passar bäst i lamm klippnig.
Gillar inte den överdrivna lejon klippnigen som gäller på utställnings hundar.
O efter att ha skrivit detta kommer väll vissa försöka att äta upp mig, eller hals hugga mig eller nått.
Men jag råkar gilla funktionella klippnigar o utställnings klippnigen är något som alldrig skulle fungera på en hund hos mig.
Bara borsta bort spån o hö varje dag,skulle göra både mig o hunden galna.
Vet att ni som håller på med utställnig tycker om den klippnigen tyvär kan vi alla inte göra det.
Tycker att dina hundar blev jätte fina med punk frilla o allt.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

rakar du själv? våran Pudel hata o bli klippt stakarn han skacka en bra bit innan vi kom fram till hon som klippte :) men efteråt var han så stolt över att han var så fin :) 100 varv i 100knyck i trädgården.
#14 Hehe, går inte med punk på Hubert än :P För kort päls, jag håller på sparar ;) Aa joo, jag föredrar kortklippt men gillar dom för utställning också, men eftersom jag inte kan/vill ställa ut så leker jag lite med pälsen :D
Ja precis! Lång päls passar inte här heller riktigt, iaf inte nu på sommaren. Anledningen till att jag klippte ner Hubert redan nu va de att han hade hela skogen med sig hem och kvistarna snurrade riktigt in sig i pälsen mot huden. Varken kul för han eller mig. Vi va nyss ute och sprang och hade ingenting med oss hem :D
Tack! 
//Helene
#15 Japp, jag trimmar själv :) Mjo, det känner jag igen. Elvis får man klippa ansikte, tassar och rygg, sen går det åt helvete :P Han Hatar de! Men nått han får stå ut med helt enkelt ;) Så det va skönt att klippa Hubert efteråt, han får man vända och vrida på, slänga omkring med hur som helst, han bryr sig inte :D Och det var första gången vi tog kroppen :) Övning ger färdighet! :)
//Helene

Jättefint :)
Jag måste bara berätta vad vi gjorde på vår Pudel förut.
Min pappa rakade han på sidan och "skrev" Leo som va hans namn. Faktiskt ganska roligt haha ;) Fast annars hade han ju lejonklippning eller "helrakat". Saknar han <3
/Elvira :D
#18 Haha :D Va kul! Det har jag aldrig tänkt på. Det kanske man ska testa :D
//Helene